بنی‌اعتماد، درمیشیان و جاویدی جایزه گرفتند، مریلا زارعی تقدیر شد / درخشش سینمای ایران در آسیاپاسیفیک

رخشان بنی‌اعتماد، رضا درمیشیان، مریلا زارعی و نیما جاویدی چهار جایزه اسکرین آسیاپاسیفیک سال 2014 را برای سینمای ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک امسال در حالی برگزار شد که اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و برنده جایزه اسکار ریاست هیات داوران بخش بین‌الملل آن را برعهده داشت. 

در مراسمی که عصر روز پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۳ برگزار شد، جایزه بزرگ داوران به طور مشترک به رخشان بنی‌اعتماد برای فیلم «قصه‌ها» و یه لو کارگردان چینی برای فیلم «پیام کور» رسید. 

مریلا زارعی
مریلا زارعی در مراسم جایزه آسیا پاسفیک / عکس: سایت جایزه

در بخش بهترین بازیگر زن نیز اگرچه این لو ژونگ بازیگر چینی بود که به خاطر بازی در فیلم «فراموشی سرخ» توانست به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شود، اما از مریلا زارعی به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «شیار ۱۴۳» هم تقدیر به عمل آمد. 

در قسمت بهترین بازیگر مرد هم اگرچه نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم» نامزد شده بود اما در نهایت این کلیف کرتیس بازیگر نیوزیلندی بود که برای بازی در فیلم «اسب سیاه» توانست این جایزه را از آن خود کند. در این بخش همچنین از دیوید گالپی‌لی بازیگر استرالیایی فیلم «کشور چارلی» هم تقدیر به عمل آمد. 

رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» هم جایزه تحول نتپک را گرفت و نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن» توانست جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس را به خود اختصاص داد. 

در نهایت این فیلم روسی «لویاتان» به کارگردانی ندری زویاگینتسف بود که توانست جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را به دست آورد. فیلمی که پیش از این نیز با بردن جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره کن درخشیده بود. فیلمی محصول سال ۲۰۱۴ که موضوع اصلی آن درباره فساد در کشور روسیه است. 

زویاگینتسف در این بخش با رضا درمیشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم»، نوری بیلگه جیلان ترک کارگردان «خواب زمستانی»، شوکت امین کرکی کارگردان فیلم «خاطرات روی سنگ» و عدیل خان پرژانف کارگردان قزاقستانی فیلم «مالکان»‌ رقابت می‌کرد. 

رخشان بنی‌اعتماد
رخشان بنی اعتماد در مراسم سالانه جایزه آسیا پاسفیک / عکس: سایت جایزه

جایزه بهترین کارگردان نیز به کارگردان مشهور ترک، نوری بیلگه جیلان برای فیلم «خواب زمستانی» تعلق گرفت. فیلمی که امسال نماینده کشور ترکیه در مراسم اسکار است. بیگله جیلان، یکی از مشهورترین کارگردانان ترک است که تاکنون با فیلم‌های «سه میمون»، «روزی روزگاری در آناتولی» و «خواب زمستانی»‌ توانسته به موفقیت‌های چشمگیری به خصوص در جشنواره کن دست پیدا کند.

اما جوایز آسیاپاسیفیک بخشی هم با عنوان بهترین فیلم بلند کودکانه دارد که امسال در این بخش فیلم «سیواس» اثر کان مژده‌چی توانست این جایزه را به دست آورد. «سیواس» محصول مشترک کشورهای ترکیه و آلمان است. 

علاوه بر این دونگ جینسونگ برای فیلم «زغال سیاه، یخ نازک» جایزه بهترین فیلمبرداری، امیل شرمن تهیه‌کننده استرالیایی جایزه دستاورد چشمگیر فیاپف و شوکت امین کرکی مهمت آکتاش تهیه کننده «حافظه روی سنگ» جایزه یونسکو را از آن خود کرد. 

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mostafa IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 93
    میدونستم این زارعی هم تا خارج بره خودشو گم میکنه حال تحویل بگیرین آرایش غلیظ و پوشش نامناسبشو لطفا درج کن
    • ناصر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      6 2
      موضوع سر رفتارهای دو گانه این خانمه. میره قم چادر سرش میکنه میره اونجا این جوری. بحث سر نوع پوشش نیست. بحث سر تظاهره. این قدر هم که میگه مادرهای سرزمین مادرهای سرزمین من؛ دیگه شکل اغراق شده به خودش گرفته. همه ما برای مادرهای مان و مخصوصا مادر شهدا احترامی ویژه قائل هستیم اما فرق ریاکاری و صداقت رو هم میفهمیم.
    • مصطفی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
      1 0
      مرسی ناصر حرف دلمو زدی اخه تناقض تا کجا؟
  • بی نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    32 2
    فرهادی رییس هیات داوران بوده اون وقت شما هیج عکسی از اون نذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یه نفر IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    37 0
    بابا حجاب به این خوبی هیچ جاش معلوم نیس دیگه باید چی کار میکرد
  • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    9 1
    خانم زارعی این جایزه رو از رییس هیئت داوران اصغر فرهادی داری. بعد بیا علیه فرهادی با خبرگزاری فارس مصاحبه کن...
    • بی نام A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      6 0
      البته مریلا زارعی جایزه بهترین بازیگر زن نگرفته ازش تقدیر شده. چه جایزه میگرفت چه نه فرهادی بزرگتر از اونه که دنبال تسویه حساب شخصی جناحی باشه
  • میترا A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    2 0
    تبریک به رضا درمیشیان . کاش فیلمش تو ایران به نمایش در بیاد