تسنیم نوشت:

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از بازگشت برخی از نخبگان به کشور خبر داد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در جمع خبرنگاران در خصوص آمار نخبگانی که تاکنون به کشور بازگشته‌اند، گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم، اما این نخبگان از طریق زیرساخت‌های ارتباطی که در کشور شکل گرفته به ایران بازگشتند، البته نه به عنوان اینکه بخواهند به طور کامل مستقر شوند.

او گفت: برخی به طور کامل زندگی خود را به ایران منتقل کردند که البته هدف ما هم این نیست که نخبه‌ای که در خارج از کشور بوده حتما بازگردد و مقیم کشور شود، زیرا این افراد اکنون در برخی از مراکز مشغول فعالیت هستند و همکاری‌های بین‌المللی در این خصوص شکل گرفته که به نفع کشور است در آنجا بمانند، زیرا ما در علوم جدید و علوم بین رشته‌ای و سلول‌های بنیادین به تعداد زیادی از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند نیاز داریم که با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معتبر دنیا ارتباط برقرار کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه علمی و بنیاد ملی نخبگان برای نخبگان، گفت: مسئله اصلی این است که باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌هایی را در اقتصاد ایجاد کنیم که این اصلی‌ترین هدف ماست.
ستاری گفت: به طور مقطعی نیز برنامه‌های بنیاد و آئین‌های فعلی که در بنیاد نخبگان طراحی شده، اجرا می‌شود تا زمانی که بتوانیم ادعا کنیم اقتصاد دانش‌بنیان داریم و حداقل 30 درصد اقتصاد کشور را در پایه علم و دانش بچرخانیم.
او گفت: این آئین‌نامه‌ها از ابتدای امسال اجرا شدند و بخش‌هایی از آن نیز تا پایان سال اجرا می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره تعداد مدارسی که طرح شهاب در آن اجرا می‌شود، گفت: اطلاعات دقیق و آمار آن را باید از آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان پیگیری کنیم، اما این طرح در کل استان‌های کشور از ابتدای مهرماه امسال شروع شده و مدارسی که پایه چهارم دبستان دارند، این طرح را اجرا می‌کنند.

ستاری در پایان گفت: معلمانی در این خصوص آموزش دیده‌اند و در حال اجرای این طرح هستند. این طرح امسال به صورت پایلوت اجرا می‌شود و امیدواریم نمونه موفقی داشته باشیم تا براساس آن بتوانیم برای سال آینده در کل مقاطع آن را اجرایی کنیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    20 0
    کسی اگر برگشت به منم بگید .
  • بی نام US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    4 0
    واقعا تعجبآوره. یعنی ایشون مدعی هستن که پس از سفرشون به نیویورک چنین اتفاقی افتاده؟ تو این مدت حتی نمی شه برای مهاجرت از یک شهر به شهر دیگه تصمیم گرفت، حال چه برسد به مهاجرت خارجی اونم از یک کشور دیگه به ایران. تعجبآور نه، بهتره بگم خنده آوره.
  • ملت A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    7 0
    کس نامد ازآن نخبگان که آرد خبری کاحوال مسافران غربی چون شد
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    8 0
    معلوم است که آماری ندارید. چون این میزان صفر است.