لاریجانی: ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست

رییس مجلس شورای اسلامی، تقویت جریان‌های تندروی تروریستی توسط قدرتهای جهانی را مشکل بزرگ کنونی در منطقه دانست.

به گزارش  ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با رهبر مذهبی کلیسای حواری ارامنه حوزه سیلیسی و هیأت همراه ضمن تقدیر از نقش مثبت جامعه ارامنه ایران طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در طول دوران جنگ تحصیلی گفت: جامعه ارامنه در ایران همواره مورد احترام بوده و مناسبات بسیار صمیمی و دوستانه ای میان اکثریت مسلمان و جامعه ارامنه در ایران وجود داشته و دارد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، تقویت جریان‌های تندروی تروریستی توسط قدرتهای جهانی را مشکل بزرگ کنونی در منطقه خواند وگفت: گروه‌های تروریستی برای همه پیروان ادیان الهی در منطقه مشکلات فراونی ایجاد کرده اند و به هیچ کدام از آنها رحم نخواهند کرد.

لاریجانی تروریسم را آتشی خواند که تمام ملت‌ها و پیروان ادیان الهی را تهدید می‌کند و افزود: برخورد تاکتیکی قدرتهای جهانی با پدیده شوم تروریسم، موجب تقویت آن شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست، خاطر نشان کرد : برخی کشورهای عضو این ائتلاف یک دستشان در ائتلاف و دست دیگرشان با تروریسم ها ست و این کشورها ارائه و صداقت لازم را برای برخورد با تروریسم ندارند.

وی شرایط کنونی در منطقه را خطری علیه امنیت ،‌پیشرفت و آرامش همه کشورها و ملت های منطقه و به نفع رژیم اشغالگر قدس دانست.

جاثلیق آرام اول، رهبر مذهبی کلیسای حواری ارامنه سیلیسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جامعه ارامنه گفت: ارامنه در ایران از آزادی فراوانی برخوردارند و دارای پیشینه طولانی از مناسبات دوستانه و نزدیک با اکثریت جامعه مسلمان ایرانی می باشند.

وی تروریسم را نگرانی اصلی همه ملت‌ها دانست و افزود: جریان های تروریستی از ادیان الهی سوء استفاده می‌کنند.

وی همچنین نقش ایران را در مقابله با حرکت های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه،‌عراق و لبنان بسیار مهم و موثر خواند و افزود: همه کشورها ودولتها به نقش با اهمیت و سازنده ایران در مقابله با گروه های تروریستی در منطقه اذعان دارند.

رهبر مذهبی کلیسای حواری ارامنه حوزه سیلیسی،‌از نقش برخی کشورها در تقویت گروه های تروریستی در منطقه طی سالهای اخیر انتقاد کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =