هیئت داوران بخش فیلم‌های اول جشنواره فجر اعلام شد

طی احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به عنوان هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر آثار این بخش را داوری خواهند کرد.

اسامی هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

همایون اسعدیان: متولد ۱۳۳۷ در اصفهان است. دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌های آموزش فیلمسازی آغاز کرد.

وی جوایز بهترین عکاسی، بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در سال 79 دریافت کرد. وی کارگردانی فیلم های سینمایی نیش، مرد آفتابی، شوخی، آخربازی، طلا و مس، ده رقمی، بوسیدن روی ماه و مجموعه های تلویزیونی غول چراغ جادو، بچه های خیابان و اگه بابام زنده بود را بر عهده داشته است.

حسن بلخاری: متولد ۱۳۴۱ در اصفهان است. دانش آموخته مقطع دکترا در رشته مطالعات اسلامی و فلسفه هنر از دانشگاه همدرد شهر دهلی است.  25 کتاب در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی و حکمت هنر شرق تالیف و ترجمه کرده و بیش از ۱۲۰ مقاله پژوهشی علمی فارسی و لاتین در نشریات و همایش‌های داخلی و بین‌المللی به چاپ رسانده است.

بلخاری سمت‌هایی چون عضویت حقیقی شورای قطب‌های علمی کشور، عضویت حقیقی کمیسیون نشریات علمی کشور، عضویت در شورای عالی آموزش و پژوهش کتابخانه ملی ایران، عضویت در هیات امنای مجمع جهانی شهر اسلامی، ریاست کرسی هنر در هیت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و عضویت در کمیسیون هنر و معماری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشته و دارد؛ وی همچنین عضو هیات داوری بخش اصلی بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ و نیز عضو هیات داوری بخش نگارگری سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال ۱۳۸۹ بوده‌است.


دکتر بلخاري در سال 1390 به عنوان چهره ماندگار شهر تهران برگزيده شد. حيطه اصلي مطالعات و تحقيقات بلخاري، فلسفه هنر و زیبایی شناسی، مباني عرفاني هنر و معماری اسلامی، و حكمت هنر شرق است و تاليفات و ترجمه‌های زيادي در اين زمينه دارد.
وی لوح سپاس داوری پنجمین جشنواره بین المللی فارابی، داوری جشنواره بین المللی فیلم فجر در دوره های 23، 26 و 27 را در کارنامه هنری خود دارد.

فرشته طائرپور: متولد 1331 در تهران و دانش آموخته ادبيات انگليسي است. مدير مركز نگارش ويرايش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با گروه هاي كودك و نوجوان شبكه هاي اول و دوم سيما در مقام مشاور و نويسنده همكاري داشته است. طائرپور به دنبال فعاليت ادبي در حوزه كودكان و نوجوانان از سال 1366 در زمينه سينماي كودك نيز به كار پرداخت. خانه ادبيات و هنر كودكان و نوجوانان كه طائرپور مديرعامل آن است تاكنون بيش از ده فيلم سينمايي و حدود بيست هزار دقيقه آثار ويديويي تهيه كرده است. طائرپور در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر نيز نخستين داور زن از مجموعه سينماي ايران محسوب مي شود. وی همچنين نخستين داور جشنواره فيلم هاي كودكان در جشنواره هاي فرانكفورت، قاهره و حيدرآباد بوده است، در ضمن نخستين سينماگر ايراني است كه در پنجاه سال گذشته توانسته به عضويت هيأت رئيسه سازمان بين المللي فيلمسازان كودك وابسته به يونسكو درآيد. فرشته طائرپور در سال هاي 1379 تا 1381 به عنوان نخستين تهيه كننده زن، به عنوان رئيس هيأت مديره خانه سينما كه بزرگترين سنديكاي صنفي سينماگران ايراني است، انتخاب و مشغول به كار بود. وی تهیه کنندگی فیلم های آینه های روبرو، نخودی، نیلوفر، مدرسه پیرمردها و ... را بر عهده داشته است.

محمدمهدی عسگرپور: متولد ۱۳۴۲ در تهران است. دانش آموخته سینما از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۶۷ با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی او می‌توان به معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، سرپرست مرکز سینمای تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل خانه سینما اشاره کرد.

وی دبیر بین المللی فیلم فجر در دوره های ۲۰ و ۲۱، دبیر اولین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران و دبیر جشن بزرگ سینمای ایران در دوره نهم بوده است.

وی کارگردانی فیلم های مهمان داریم، هفت و پنج دقیقه، اقلیما و قدمگاه را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

رضا مقصودي: متولد 1340 در تهران و دانش آموخته رشته روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد اسلامي است. وی كار سينما را از سال 1365 با نوشتن فيلمنامه و كارگرداني فيلم كوتاه «بالهاي بيداري» و فيلمنامه نويسي در سينما را سال 1374 با «ليلي با من است»، همكاري «كمال تبريزي» آغاز كرد. وی همچنين در واحد شهرستان هاي انجمن سينماي جوان فعاليت داشته است و مدير داخلي فصل نامه فارابي بوده است. وی نویسنده فیلمنامه فیلم های مهرمادری، پاداش، شیدا، لیلی با من است و ... است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =