مهر نوشت:

علی جنتی وزیر ارشاد در همایش وقف و رسانه با موفق دانستن سریال «پرده نشین» در نشان دادن چهره روحانیت به این نکته اشاره کرد که برخی بازیگران نقش‌های روحانی در آثار دیگر حتی عمامه‌شان را درست نمی‌پیچند.

در ششمین همایش وقف و رسانه که امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد، از عوامل سریال «پرده نشین» به خاطر پرداختن به موضوع وقف تجلیل شد.

در این مراسم نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه به سریال «پرده نشین» اشاره کرد و افزود: این سریال نمونه موفق اثر هنری با کیفیت بالا، صداقت و اخلاق است. مطلعان تصدیق می‌کنند این سریال تلویزیونی اطلاعاتی قابل اعتماد ارائه می‌کند و در جذب مخاطب از هر طیفی نیز موفق بوده است.

وی سریال «پرده نشین» را در نشان دادن چهره واقعی روحانیت مجموعه‌ای موفق دانست و اظهار کرد: این سریال در حوزه‌هایی که وارد شده است اثر قابل اعتماد و دارای پیام، باکیفیت و اثر مبتنی بر اخلاق را در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه به نمایش گذاشت.

این نماینده مجلس در پایان گفت: تاکنون نسبت به سنت پسندیده وقف در جامعه غافل بودیم و باید از ظرفیت دینی وقف حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

اشراف کارگردان «پرده نشین» به موضوع روحانیت

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه همایش وقف و رسانه در پاسخ به این سوال که پرداختن به موضوع وقف در سریال «پرده نشین» چقدر به گسترش فرهنگ وقف در جامعه کمک می‌کند، اظهار کرد: به صورت پراکنده که این سریال را تماشا کردم باید بگویم این سریال جزو سریال‌های جذابی است که خیلی حرفه‌ای کار شده است و توانست موضوع روحانیت را به خوبی نشان دهد.

وی ادامه داد: من در گذشته برخی از فیلم‌هایی را می‌دیدم که مشخص بود کارگردان یا گریمور اثر نتوانسته بودند عمامه بازیگرانی را که در نقش روحانی بازی می‌کردند، به طور صحیح بپیچند و این یعنی اینکه تیم کارگردانی با مقوله روحانیت آشنا نبوده اما سریال «پرده نشین» نشان داد که یک تیم حرفه‌ای این کار را بر عهده گرفتند.

جنتی تأکید کرد:‌ به طوری که هم در کار گریم و لباس و هم در نوع رفتار و گفتار بازیگران سریال خوب عمل شد و این موضوع نشان دهنده این است که کارگردان با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه آشنا است و به آن اشراف دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات نیز درحاشیه همایش وقف و رسانه درباره سریال «پرده نشین» گفت: «پرده‌نشین» سریال بسیار خوبی است و من احساس می‌کنم کسانی که برای بازی در این سریال انتخاب شدند جزو انسان‌های فرهیخته‌ای هستند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند مخصوصا افرادی که نقش روحانیون سریال را بازی کردند به خوبی از پس این کار برآمدند و در مجموع این سریال تاثیر مثبتی در فضای فرهنگی کشور دارد.

در ششمین همایش وقف و رسانه از سید محمود رضوی تهیه کننده، بهروز شعیبی کارگردان و آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق نورد، محمود رضوی، محسن کیایی و مهران رجبی تقدیر شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید EU ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    12 49
    اما به نظر من اقای برق نورد نقش روحانی رو خوب بازی نکردن یه جورایی تصنعی بود.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    4 5
    چرا جدیدا همه سریال ها حتما باید یه نقش روحانی داشته باشن؟؟؟ بخشنامه و دستور جدیده؟؟؟