رییس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان حج و زیارت تا ظهر امروز همه مفقودان ایرانی فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب می کرد (اینجا). اما از امشب، ادبیات رییس سازمان حج و زیارت در این باره تغییر کرد.

سعید اوحدی از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد. این درحالی است که تا عصر امروز تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا، ۷۱ نفر بود.

روز گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که به عنوان نماینده دولت ایران هفته گذشته به عربستان رفت و مذاکرات فشرده ای را با مقامات سعودی برای ساماندهی مفقودان ایرانی فاجعه منا داشت،‌ از همه درخواست کرد مفقودان فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب نکنند (اینجا).

او همچنین احتمال بازداشت بودن برخی از مفقودان ایرانی را محتمل دانست. معاون کنسولی وزارت امور خارجه هم چنین موضوعی را رد نکرده است. هرچند احتمال آن را کم دانسته است.

این درحالی است که از سرنوشت دو نفر از مفقودان سرشناس کاروان حج تمتع ۱۴۳۶ ایران، هنوز خبری نیست؛ غضنفر اصل رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه. همچنین دو خبرنگار صدا و سیما؛ سید حمیدرضا میرزاده و سید حمیدرضا حسینی. این افراد همه عضو کاروان بعثه مقام معظم رهبری بودند که جزو مفقودین هستند.

البته رییس سازمان حج و زیارت هنوز درباره هویت پیکرهای تازه شناسایی شده زائران ایرانی اعلام نکرده است.

او در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون ایران گفت: تاکنون ۴۵ پیکر از زائران ایرانی در سردخانه جده و ۴۰ پیکر در سردخانه های مکه شناسایی شده اند. این آمار تا عصر امروز است. همچنین در جستجویی که در جده داشتیم، دو پیکر دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا شناسایی شدند که تیم‌های تفحص ما همراه با دیگر پیکرهای شناسایی شده، مشغول تشخیص هویت آنها هستند. 

اوحدی گفت: امیدواریم تا فردا صبح بتوانیم تعداد زیادی از این پیکرهای را تشخیص هویت بدهیم و برای انتقال آنها به ایران اقدام کنیم. البته تعداد زیادی از این عزیزان، قابل شناسایی هستند.

او همچنین گفت: اکنون اعلام می کنیم از سرنوشت ۶۹ تن از زائران ایرانی مفقود شده در فاجعه منا، هیچ اطلاعی نداریم. البته همراه با کنسولگری ایران در عربستان پیگیر سرنوشت مفقودانمان هستیم. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    11 3
    می دونین شباهت ۱۱ سپتامبر و فاجعه منا چیه؟ جفتشون کار عربستان سعودی بود.