معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه فرش تبریز برند نخست فرش در دنیاست، گفت: هرچند دیگر کشورها از فرش تبریز کپی‌برداری می‌کنند، اما بازهم فرش تبریز در دنیا حرف اول را می‌زند.

مسعود سلطانی‌فر در مراسم «تبریز، شهر جهانی بافت فرش» اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند فرش ایران را تولید کند و از دیرباز فرش در اشتغال، صادرات و معیشت مردم آذربایجان‌شرقی و ایران موثر بوده است.

وی با اشاره به ثبت تبریز به عنوان شهرجهانی فرش دست‌باف اعلام کرد: با این انتخاب، فرش تبریز حرف اول را در دنیا خواهد زد و هنرمندان تبریزی که خالق آثار کم‌نظیری در صنعت فرش بوده‌اند، از این پس حضور پررنگ‌تری در بازارهای جهانی خواهند داشت.

سلطانی‌فر درباره تأثیر ثبت تبریز به عنوان شهرجهانی فرش دست‌باف بر توسعه صنعت توریسم منطقه بیان کرد: پیش از این تبریز و آذربایجان یکی از مقاصد گردشگران بود و بعد از این انتخاب نیز صنعت توریسم این منطقه رونق بیشتری می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای برجام کشور وارد شرایط سیاسی جدیدی خواهد شد، گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت رییس جمهور، حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد و بر این اساس پایه‌های تحریم آماده فروریختن است.

وی اضافه کرد: اجرای برجام بر توسعه اقتصادی کشور تأثیر خواهد گذاشت و فرصت جدیدی برای پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف برای کشور فراهم می‌کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: انتخاب تبریز نیز بر اساس بهبود همین تعاملات و همکاری‌ها با سازمان‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: با افزایش صادرات و فعالیت‌های مرتبط با حوزه فرش در اثر این همکاری‌های بین‌المللی، اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، محقق می‌شود.

سلطانی‌فر در رابطه با احداث موزه تخصصی فرش در تبریز، تاکید کرد : موزه فرش تبریز را باید حداکثر تا هفته دولت سال آینده آماده کنیم.

وی تأکید کرد: قالی‌بافان، طراحان، نقشه‌کشان، تولیدکنندگان مواد اولیه و تجار فرش تبریز با کسب این افتخار باید برای خود رسالت بزرگی برای توسعه این هنر صنعت قائل شوند.

عکس: ایسنا

232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    12 0
    لطفا گزارشی هم از بازار فرش تهیه کنید. سه ماه است که فرش را بافته و تمام کرده ام حتی یک نفر هم حاضر نیست بخرد. بازار راکد که نه مرده است.
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 32
    خیلی جالبهفرش های دست باف منطقه مغان رو میگیرند میبرند به اسم تبریز ثبت میکنندکاش ماها هم این قدرتو داشتیم تا به این راحتی شهر خودمان رو ثبت جهانی کنیم.واقا انصاف نیست.همه زحمت ها اینجا کشیده میشه طرف میاد پولشو میده میبره تبریز میگه تو کارگاه خودم تولید شده
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      5 2
      چرا دروغ میگی؟؟؟من خودم تبریزیم قالی باف هم هستم تو محله خودمون بیش از 100 نفر قالی بافن اونم فرض اعلا. تو خوده تبریز هزاران نفر هستن که قالی بافی میکنن.با واسه خودشون میبافن یا اینکه تو کارگاه های قالی بافی کار میکنن..اسم محلمون هم 42 متری هستش.خبرانلاین خواهشا تایید کن
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    11 2
    فرش اصیل تبریز واقعا دیدن داره بخصوص اگه پیدابشه بافت مارالان .
  • محمد حسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    13 2
    یاشاسین تبریز