استقلال در هفته اول لیگ برتر توانست سیاه جامگان را شکست دهد. این تیم در آن بازی 7 یار اصلی اش را نداشت و حالا با بازگشت نیمی از این غایبان به بحران چیدمان ترکیب رسیده است.

سهیل حاجی میرخمسه - خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلالی ها در حالی در مشهد پا به میدان گذاشتند که چند بازیکن شان غایب بودند و مظلومی مجبور شد از بازیکنانی استفاده کند که شاید در حالت عادی به آن ها بازی نرسد. مظلومی در بازی با سیاه جامگان، رحمتی را داخل دروازه تیم گذاشت. روزبه چشمی، محمد امین حاج محمدی، خرسندنیا و میثم مجیدی هم مدافعان تیم بودند. امید ابراهیمی، جاسم کرار، جابر انصاری و محسن کریمی هافبک های تیم بودند و سجاد شهباززاده و آرش برهانی در خط حمله حضور داشتند.
خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، مگویان و پروپیچ هم بازیکنانی هستند که جایشان قطعا در ترکیب ثابت استقلال است اما در هفته اول به دلایل مختلف حضور نداشتند. حالا پرویز مظلومی برای جا دادن این بازیکنان در ترکیب تیم خود کار سختی دارد.
استقلال در هفته اول سیاه جامگان را شکست داد و دست زدن به ترکیب تیم برنده علاوه بر اینکه کار سختی است، غیر منطقی هم هست. حالا مظلومی باید تصمیم سختی بگیرد. او یا باید تیم برنده را مقابل ملوان به میدان بفرستد و ستاره های گران قیمت تیمش را روی نیمکت بنشاند، یا اینکه قید هماهنگی به دست آمده از انجام یک بازی مقابل سیاه جامگان را بزند و ترکیبی متحول شده را راهی میدان کند. اگر ستاره های استقلال که هفته اول غایب بودند، در این بازی به میدان بروند، استقلال تا حدودی از عدم هماهنگی رنج خواهد برد و اگر ترکیب جوان هفته اول به میدان برود، ممکن است مظلومی مسابقه را به تیم قلعه نویی ببازد.

استقلال برای بازی با ملوان قلعه نویی به احتمال فراوان مشکلی برای استفاده از ریوالدو ، مگویان و پروپیچ ندارد و باید دید مظلومی ریسک می کند و این سه را وارد ترکیب تیم برنده اش می کند؟ نشستن کرار روی نیمکت و شاید بازی ندادن به آرش برهانی از گزینه های محتمل در صورت اصرار مظلومی برای تغییر تاکتیکش باشد. اینکه روزبه چشمی به پست هافبک دفاعی بیاید و امید ابراهیمی جلو تر برود و البته ریوالدو در کنارش بازی کند تا ترکیب تیم به 1_3_2_4 تغییر کند. 

یعنی ترکیبی که غیر از مهدی رحمتی در دروازه تشکیل می شود از مگویان، حاج محمدی ، میثم مجیدی، خرسندنیا ، ریوالدو ، چشمی ، امید ابراهیمی ، محسن کریمی ، سجاد شهباززاده و پروپیچ یا حالا چند تغییر حزئی دیگر در ترکیب مثل عوض شدن جای انصاری و کریمی یا بازی دادن فیکس به آرش برهانی.

استقلال امسال با زیاد بودن تعداد بازیکنان اسمی مواجه است و باید دید مظلومی چطور می تواند ترافیک بازی بازیکنانش را کنترل کند تا با مشکل ناراحتی بازیکنان روبرو نشود.


43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =