ماجرای متهم ردیف‌دوم که بابک‌زنجانی را دور زد و از او اختلاس کرد/نامه زنجانی به او: خداشناس نیستی

در آن نامه آمده است «سعی کردم نامه‌نگاری نداشته باشم اما نتوانستم خودم را نگه دارم این را می‌نویسم تا به خودتان بیایید. شما برخلاف ظاهر خداشناستان، خداشناس نیستید.»

حمزه‌ای در ابتدای قرائت کیفرخواست م ش، معاون بابک زنجانی که در این پرونده متهم ردیف دوم است، به نامه بابک زنجانی به م ش اشاره کرد و گفت: متهم ردیف دوم متعهد شده بود تمام محموله‌های نفتی را بفروشد و درصد بگیرد اما فقط 400 میلیون دلار را به بابک زنجانی پرداخت کرد در حالیکه 40 میلیارد دلار آن را فروخته بود و این باعث شد بابک زنجانی 15 آبان 92 از طریق ایمیل نامه‌ای به م ش بنویسد.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: در آن نامه آمده است «سعی کردم نامه‌نگاری نداشته باشم اما نتوانستم خودم را نگه دارم این را می‌نویسم تا به خودتان بیایید. شما برخلاف ظاهر خداشناستان، خداشناس نیستید. گفتید 33 میلیون دلار به ایرباس داده‌اید اما من را بدهکار نگه داشتید حالا برنده ماجرا هستید و به جایی که خواستید رسیدید».

در ادامه نامه بابک زنجانی به متهم ردیف دوم که از سوی حمزه‌ای قرائت شد آمده است: این روزها می‌گذرد و من ساکت نخواهم ماند. در ضمن پول‌ بارهای نفت را هم که گرفتید هنوز ندادید. هواپیماهای آر جی که گیر هستند و هواپیمای 320 هم که معلوم نیست پولش چه شد.

در ادامه نامه بابک زنجانی به م ش آمده است: دکتر جان شما و خانواده‌تان زندگی خوبی نخواهید داشت.

در انتها بابک زنجانی گفته است که فقط 402 میلیون دلار از وجه حاصل از فروش نفت را دریافت کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این پول‌ها توسط م ش صرف خرید سهام آنول ایر ترکیه به مبلغ 230 میلیون دلار، خرید هواپیمای A300 به مبلغ 235 میلیون دلار، خرید A320 به مبلغ 39 میلیون دلار، خرید هواپیمای آر جی به مبلغ 25 میلیون دلار، نگهداری محموله‌های نفتی در آسیا 50 میلیون دلار، خرید دو کشتی 1700 کانتینری به مبلغ 14 میلیون دلار و واریز به حساب‌های متفرقه شرکت‌ها 110 میلیون دلار شده است.

وی گفت: به دلیل تابعیت انگلیسی متهم ردیف دوم، 49 درصد سهام هواپیمایی آنول ایر ترکیه را به نام خود کرده است و بر اساس اظهارات فردی و بابک زنجانی تمام محموله‌های نفتی به متهم ردیف دوم تحویل داده می‌شد اما مستقیم رویت نکرده است.

حمزه‌ای افزود: با این حال نفت‌ها از بنادر خارک تحویل گرفته و به شرکت فال واگذار شده است. بابک زنجانی گفته است شرکت فال را متهم ردیف دوم شناسایی کرد و فقط 1.2 میلیون یورو و 400 میلیون دلار وصول شده است اما پرداخت بقیه را بهانه آورده و یک بار گفته آب در نفت ریخته‌اند و فال پول نداد و یک بار هم گفته شد که فال کلا پول ندارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =