امیر عابدینی یکی از حامیان طرح تلویزیون کابلی برای پخش مسابقات لیگ برتر ایران است.

مهدیه جباری - خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما چند روز قبل بالاخره درمورد حق پخش به توافق رسیدند. آن ها توافق نامه ای را امضا کردند که مسئولان فدراسیون فوتبال می گویند با این توافق نامه، حق فوتبال را خواهند گرفت. اما این توافق نامه شامل چه مواردی است؟ این سوالی است که امیر عابدینی یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در گفت و گو با خبرآنلاین به آن پاسخ می دهد.
*بالاخره فدراسیون و صدا و سیما درمورد حق پخش به توافق رسیدند.
بله. یک اتفاق خیلی خوبی که افتاد این بود که سر اصول به توافق رسیدیم. اصول درآمدزایی با این توافق نامه قابل قبول شد.
*یعنی قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
صدا و سیما یک بزرگواری می کند و در قالب بخش تجاری در این مورد عمل می کند. یعنی پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون یا کابلی می شود یا اینترنتی. صدا و سیما مسابقات فوتبال را رایگان پخش می کند اما باید از این پخش تلویزیونی پولسازی شود. البته مردم می توانند تکرار مسابقات را ببینند. ولی این پروسه و ساز و کار آن فعلا مشخص نیست.
*ساز و کار آن هنوز مشخص نشده؟
اپراتور باید تعریف کند. این ها باید یک کنسرسیوم مشارکتی تشکیل دهند. این مشارکت باید شکل بگیرد و اجرایی شود.
*با توجه به اینکه تلویزیون ایران ملی است، نیازی به تصویب این موضوع در مجلس نیست؟
نه. نیازی به مجلس ندارد. صدا و سیما اگر بخواهد می تواند این کار را انجام دهد.
*رقمی که برای خریدن مسابقات در نظر گرفتید چقدر است؟
من اعتقاد دارم فوتبال یک هنجار ساز است. مردم پول می دهند و مسابقات را می خرند. از هر خط 5 نفر هم که مسابقات را ببینند، رقم مناسبی می شود. همین 5 نفر اگر بخواهند بروند استادیوم بازی را ببینند باید پول بیشتری بدهند. ولی برای خریدن مسابقات باید ماهی 40 - 50 هزار تومان هزینه کنند. چه کسانی به استادیوم می روند؟ کسانی که باورهای شان را می بینند. مردم یا هویت قرمز دارند یا آبی. برای این هویت هم پول می دهند. مسابقات که کابلی بشود، تعداد بیننده هم دقیقا مشخص می شود.
*به نظرتان از این طرح استقبال می شود؟
تلویزیون مسابقات را پخش می کند و هیچ پولی نمی دهد. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ همه کاری می کنند که در مناطق بومی خودشان، فوتبال را دنبال کنند. آن وقت وزارت نفت هم یاد می گیرد که اگر می خواهد تیمداری کند، تیمش را به آبادان ببرد که در هر مسابقه 40 هزار تماشاگر به ورزشگاه برود و مردم برای دیدن مسابقه تیم شهرشان علاقه نشان بدهند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =