دنیای اقتصاد نوشت:درپی کاهش تقاضا، فروش خودروهای سواری در چین با کندترین آهنگ از سال 2012 تاکنون رشد کرد.

 این مساله دولت را وادار کرده است به منظور تحریک تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، مالیات بر خرید خودرو را کاهش دهد.
به گزارش بلومبرگ،فروش خودروهای شاسی‌بلند، سواری و چند منظوره، در دوره ژانویه تا سپتامبر 8/ 5 درصد رشد کرده و به 4/ 14 میلیون دستگاه رسیده است.

به این ترتیب کندترین رشد فروش طی سه سال گذشته رقم خورده است. براساس این گزارش فروش خودرو در ماه سپتامبر 5/ 2 درصد رشد کرده است.

در ماه سپتامبر خودروهای شاسی‌بلند تنها گروه از خودروهایی بودند که با رشد فروش روبه‌رو شدند. فروش این خودروها 60 درصد جهش کرد و به 548 هزار و 508 دستگاه رسید.

اما فروش خودروهای سدان، خودروهای چندمنظوره و خودروهای تجاری سبک همگی دچار کاهش شدند. فروش جنرال موتورز در چین در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه طی شش ماه گذشته کاهش یافت، اما فروش این شرکت طی 9 ماه امسال6  درصد افزایش یافت.


17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    15 5
    آشغال فروشها همیشه باید منتظر رکود باشند حالا میخواد چینی باشه یاایرانی یا هرجای دیگه البته تو هیچ جای دنیا به اندازه این دو کشور از خدا بی خبر وجود نداره
  • علی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 6
    ببینید دوستان اینها قیمت رو پایین نمیارن دلیلشم اینه که به کارگران وابسته هستن و کارگران هستن که اینها دارن از زندگی لذت میبرن و همچنین انقدر ماشین زیاد شده که جاده ها کشش ندارن پس در این صورت سیاست رو تغیر میدن به سمت تولید کمتر حالا چی میشه وقتی تولید میاد پایین خوب قبلا مثلا 100تا خودرو تولید میکردن 101 تقاضا وجود داشت با این حساب میگفتن تقاضا بالاست قیمت میره بالا حالا در این شرایط چطور میشه الان میان 50 تا تولید میکنن 51 تقاضا به راجتی به و جود میاد باز دوباره قیمت میره بالا براشون فرقی نمیکنه که چه تعداد فروختن به تقاضا نگاه میکنن بعد قیمتو میبرن بالا حالا هم که نیرو دارن تعدیل میکنن پس با تو جه به تعدیل نیرو دوباره نمودار زندگی شرکت رو به قبل بر میگردونن و دوباره استارت قیمت میزنن