آداب کسب و کار خیاطی که پدر شهید هم هست

مستند «حاج شکرالله» به کسب روزی حلال توسط خیاط 90 ساله می پردازد که پدر شهید هم هست.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، حمیدرضا ایوب میگونی مستندساز درباره مستند «حاج شکرالله» توضیح داد: این مستند درباره پدر شهید 90 ساله ای است که هنوز سرکار می رود و روزی حلال در می آورد. او در میدان سپاه تهران یک خیاطی دارد و زندگی ساده اش را از این راه می گذراند.

وی افزود: او قبلا کارگرانی داشته که وقتی هر کدام ازدواج می کردند، چرخ خیاطی را که با آن مشغول کار بودند، به آنها هدیه می داده تا برای خودشان مغازه جداگانه راه بیاندازند و کار و باری داشته باشند. اما خودش اکنون تنهاست و در یک خیاطی مخروبه کار می کند.

میگونی تأکید کرد: حاج شکرالله پدر شهید عباس رضایی است و من زمانی که برای کار خیاطی به مغازه او رفته بودم، عکس فرزند شهیدش را دیدم، به زندگی او علاقمند شدم و پس از آمدن و رفتن های بسیار از او یک مستند ساختم.

کارگردان «حاج شکرالله» ادامه داد: در این مستند کسب روزی حلال و تلاش یک فرد مسن در سن بالا برایم جذاب بود. به ویژه که به نظرم راز عمر طولانی و سرپا بودن او کار است. این مرد کهنسال وضع مالی بدی ندارد اما به کار خود ادامه می دهد.

این مستندساز در پایان گفت: حاج شکرالله خیلی خوش صحبت و پیرمرد بامحبت و مهربانی بود. این مستند نیز پیش از این در پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار مورد تقدیر قرار گرفته است.

مستند «حاج شکرالله» ساعت 18و 45 فردا چهارشنبه 15 مهر از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =