شهرداری تهران اعلام کرده پارکینگ بزرگی برای خودروهای سنگین در غرب پایتخت ساخته تا دیگر این خودروها در خیابان پارک نکنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از مردم به خصوص شهروندان غرب تهران درباره پارک و توقف خودروهای سنگین در حاشیه خایابانها و معابر گلایه کرده اند.
آنها در سرویس مشکلات مردم بارها کامنت گذاشته اند که چرا باید خودروهای سنگین، تریلرها و اتوبوس ها در معابر توقف کنند و باعث کندی در رفت و آمد شوند.
با وجودی که یک بار شهرداری تهران به این سرویس اعلام کرده بود جلوگیری از توقف خودروهای سنگین در معابر، بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است، ولی شهرداری منطقه ۲۱ گفته توقفگاه بزرگی را برای خودروهای سنگین ساخته است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 21 از اتمام عملیات آماده سازی نخستین توقفگاه خودروهای سنگین در این منطقه و بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک خبر داد ه و گفته: با توجه به مشکلات تردد و توقف کامیون ها و خودروهای سنگین در سطح معابر و شهرک های مسکونی منطقه و پیامدهای منفی اجتماعی و ترافیکی ناشی از آن ؛ این معاونت ، به منظور ساماندهی تردد و توقف خودروها و ماشین آلات سنگین در منطقه ، اقدام به مکان یابی و آماده سازی جایگاه مناسب برای توقف این خودروها کرده است .

غلامحسن سلمانی در این باره توضیح داده: این توقفگاه، در قسمت ضلع شمال شرقی تقاطع بزرگراه فتح - بلوار گلها، جانمایی شده و به منظور تسهیل در تردد خودروهای سنگین ؛ یک مسیر ورود و خروج از بزرگراه فتح و یک مسیر خروج به بلوار گلها ، برای آن در نظر گرفته شده است .
معاون شهردار منطقه 21 در خصوص مشخصات زمین مورد نظر برای اسقرار توقفگاه خودروهای سنگین در این منطقه ، گفت : زمین مذکور ، متعلق به شرکت تعاونی توسعه ایمن پرواز تاپ بوده که مساحت تقریبی آن 55 هزار متر مربع است و ظرفیت پذیرش تعداد 500 خودروی سنگین را داراست .
او در ادامه با اشاره به لزوم تأمین امکانات کافی و تجهیزات مناسب در جایگاه فوق ، برای استفاده رانندگان این خودروها گفت: اقداماتی همچون احداث سرویس های بهداشتی و برجک نگهبانی ، جانمایی محل مناسب برای استراحت موقت رانندگان و همچنین راه اندازی جایگاه کارواش جهت شست و شوی خودروها ، از جمله تدابیر در دست اجرای این معاونت ، برای تجهیز این توقفگاه است .
سلمانی در پایان تشریح کرد: در مجموع ، حدود 400 هزار متر مربع از اراضی موجود در سطح منطقه ، به منظور ساماندهی توقف و تعبیه پارکینگ برای خودروهای سنگین در نظر گرفته شده که رعایت مواردی از قبیل مجاورت با کاربری های صنعتی موردنیاز خودروهای سنگین ، سهولت در تردد کامیون ها ، عدم ایجاد معضلات زیست محیطی و مشکلات ترافیکی برای شهروندان و همچنین جلوگیری از تخریب فضاهای سبز شهری ؛ در مکان یابی و جانمایی این توقفگاه ها مدنظر قرار گرفته است .

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =