یکی از مشترکان تلفن همراه در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته که چرا به قبوض اینترنتی، مانند قبوض پستی آبونمان تعلق می گیرد. روابط عمومی یکی از اپراتورهای اصلی کشور به این سئوال جواب داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع پرداخت اینترنتی قبوض، به خصوص درباره اپراتورهای تلفن همراه، برای مردم سئوالات زیادی را به وجود آورده. یکی از آنها دلیل عنوان شدن آبونمان در قبوض اینترنتی است.

مخاطبی در سرویس مشکلات مردم، سئوال خود در این باره را اینطور عنوان کرده: خبر این موضوع خیلی خیلی مهمه.لطفا پیگیری کن.الان چندین ماهه که قبض کاغذی موبایل نمیاد و همه چیز به صورت پیامکی انجام میشه.اما جالبه در این پروسه؛ علاوه بر آبونمان؛ ارزش افزوده و مالیات؛ مبلغی هم به عنوان درآمد عمومی دولت؛ دقت کنید در آمد دولت داره از همه مشترکان دریافت می شود.مبلغی که پایه قانونی ان مشخص نیست.علتش مشخص نیست و کجا رفتنش هم مشخص نیست.مگه دریافت مالیات به معنی پول پرداختی به دولت نیست؟ هر چند با توضیحاتی عجیب و پر ابهام؛ مبلغ دومی به عنوان ارزش افزوده هم از مردم دریافت میشه.حالا این دو تا کم بوده؛ درآمد دولت هم اضافه شده؟ یعنی چی درآمد دولت؟ کافیه حرف جی انگلیسی رو به شماره 90009 ارسال کنید تا صحت این ادعا ثابت بشه.
در این رابطه با روابط عمومی یکی از اپراتورهای اصلی کشور گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:


مردم می پرسند چرا برای قبوض اینترنتی هم مانند قبوض کاغذی حق آبونمان دریافت می شود؟
وقتی یک مرسوله ای را به صورت پستی می فرستیم، بابت آن حق الزحمه به پست می دهیم و از این بابت، مشترک وجه اضافه ای نمی پردازد. این هزینه، ارتباطی به آبونمان ندارد. هزینه ارسال پستی قبوض جداست که از مشترک دریافت نمی شود و هزینه آبونمان موضوع جدایی است. این که قبوض به صورت اینترنتی می آید، در ازای آن حق آبونمان دریافت می شود، ارتباطی به فرستادن اینترنتی یا پستی قبوض ندارد.

چرا از قبوض اینترنتی مالیات دریافت می شود؟
طبق قانون مالیات از هر صنفی که فعالیت دارد، کسر می شود و باید مالیات پرداخت کنند. این هزینه مربوط به دولت است و ارتباطی با اپراتورها ندارد. همچنین درآمد عمومی دولت نیز مصوبه مجلس است که در ازای هر پیامک، ۱۰ ریال از حساب مشترک دریافت و به خزانه واریز تا صرف نهادهای خاص شود و ارتباطی به اپراتورها ندارد.


ماجرای ارزش افزوده چیست؟ مالیات است یا موضوع دیگری است؟
نه، این مالیات بر ارزش افزوده نیست، بلکه هزینه استفاده از سرویسهای ارزش افزوده است که قبلا توضیح کامل داده شده و مشترکان می توانند این سرویسها را مسدود کنند. استفاده از این سرویسها اختیاری است و به مشترک برای استفاده از آن، توضیح و اخطار داده می شود.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    18 0
    دزدی تو روز روشن همین.جواب دیگه ای هم ندارن.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    22 1
    من که راضی نیستم،هرکی مسئولشه باید اون دنیا جواب بده.حق الناس رو شاید شنیده باشند.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    7 1
    ناراحت نباشید به همه قبوض ارزش افزوده و سایر موارد اضافه خواهد شد دیگه از این حرفها گذشته