تسنیم نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط جدید ایران دیگر اجازه تولید کالا به صورت CKD (مونتاژ شده) را نمی‌دهد و ما به دنبال همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کره برای صادرات به کشورهای دیگر هستیم.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز در نشست تجاری ایران و کره جنوبی اظهار کرد: روسای جمهوری دو کشور ایران و کره جنوبی مذاکرات سودمند و تعیین کننده‌ای با یکدیگر داشتند که این امر تصویر راه دو کشور را برای آینده مشخص کرد.

وی افزود: با وجود کاهش روابط دو کشور به خاطر تحریم‌ها هیچ وقت روابط اقتصادی دو کشور بویژه تجاری متوقف نشد هرچند که در زمینه حمل و نقل نیز مشکلاتی نیز وجود داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در شرایط فعلی بعد از توافق هسته‌ای و در سایه سیاست‌های دولت و پایمردی ملت ایران ما از آمادگی شرکتهای کره‌ای برای همکاری‌های دو جانبه به شکلی استقبال می‌کنیم که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: در شرایط جدید ایران به جای صادرات صرف کالا با یکدیگر به دنبال همکاری‌های نزدیک در زمینه‌های همکاری‌های نوین، توسعه توان فنی مهندسی، علمی، سرمایه‌گذاری، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در قالب پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از نیروی جوان کشور هستیم.

وی گفت: شرایط جدید ایران دیگر اجازه تولید کالا به صورت CKD (مونتاژ شده) نمی‌دهند و به دنبال همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک برای صادرات به کشورهای دیگر هستیم.

وزیر صنعت با اشاره به زمینه‌های همکاری ایران و کره جنوبی گفت: بخش صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، فلزات، کشاورزی، خودرو، ریلی، لوازم پزشکی، ماشین‌سازی، صوتی و تصویری، صنایع مخابراتی، انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر از جمله زمینه‌های مورد نظر برای همکاری با کره است.

نعمت‌زاده در پایان سخنان خود گفت: حضور بانکهای ایرانی و کره‌ای در کشورهای دیگر و ارائه فاینانس در مرحله دوم از الزامات مورد اهمیت برای توسعه روابط‌ اقتصادی میان دو کشور است که در این زمینه توافقاتی نیز انجام شده است و امیدواریم با ادامه مذاکرات قرارداد این امر نیز به مرحله اجرا درآید.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    4 0
    اگرراست بگیدوعمل کنیدبسیاری ازشرکتهای قطعه سازی ایرانی فعال واقعی میشوند.وگرنه بادوزوکلک از چین واردمیکنندکه همان روش غلط فعلی است.اقدام وعمل واقعی مشکلات راحل میکند