چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سیدعباس صالحی ریاست نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: نخستین دستور جلسه به بن‌های دانشجویی و طلاب اختصاص داشت. بر اساس آمار در نمایشگاه27، هفت میلیارد تومان بن در نمایشگاه میان دانشجویان و طلاب توزیع شده بود که با تدابیر انجام شده توسط معاونت امور فرهنگی به 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: همچنین شورای سیاست‌گذاری مصوب کرد سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه هر یک 25 درصد و سهم مشارکت دانشجویان و طلاب 50 درصد باشد. به این ترتیب کل مبلغی که به بن دانشجویی اختصاص خواهد یافت به 40 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه در نمایشگاه 27 نزدیک به 237 هزار دانشجو و طلبه از این امکان استفاده کردند و در نمایشگاه کتاب 28 این تعداد با افزایشی حدود 200 درصد 670 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

آموزگار با اشاره به موضوع میهمان ویژه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به قلمرو زبان فارسی و اقداماتی که در این راستا با حوزه نشر افغانستان آغاز شده بود، توجه به تاجیکستان به عنوان بخشی از این قلمرو همواره مطرح بوده است و گفت‌و‌گوهایی در رابطه با پذیرش این کشور به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه انجام شده است. در حال حاضر رایزنی‌ها برای بررسی برنامه‌های این کشور ادامه دارد و امید است تا هفته آینده نتیجه قطعی مشخص شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی عمیق‌تر و دقیق‌تر در مورد میهمان ویژه مقرر شد که مطالعات لازم تا زمان برگزاری نمایشگاه 28 به منظور تعیین میهمان ویژه سال‌های آتی انجام و پروتکل‌های مورد نیاز در این مورد تدوین شود.

آموزگار در پایان عنوان کرد: در رابطه با آغاز عملیات اجرایی نیز هفته آینده مدیران کمیته‌های مختلف معرفی می‌شوند و پس از بررسی مجدد آیین‌نامه‌های مربوطه نسبت به ثبت‌نام اقدام خواهد شد. همچنین مقرر شد که اخذ اجاره غرفه‌ها از ناشران توسط تشکل‌های نشر با محوریت اتحادیه ناشران و در چارچوب تعرفه‌ها مصوب شورا انجام شود.

در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر اشعری مشاور راهبردی پروژه باغ کتاب، محمود آموزگار رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، جعفر همایی مدیر نشر نی و ناشر برگزیده در نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‌راد مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران، امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علیرضا کرمانی دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران و علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی حضور داشتند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =