معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریک انتخاب رئیس جمهور عراق نوشت: او کاری بس طاقت فرسا در برابر خود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر حمید ابوطالبی در صحفه توئیتر نوشته است : ديروز رييس جمهورعراق انتخاب شد وسوگندياد كرد؛به ايشان صميمانه تبريك مي گوييم، اما درشرائط فعلي معناي اين سوگندچيست؟

نماینده معرفی شده از سوی کشورمان برای سازمان ملل در ادامه به تشریح این سوگند پرداخته و نوشته است رئیس جمهور عراق سوگند یاد کرد تا:

1- ازوحدت مردم ويكپارچگي عراق دربرابر تهديدات و تجزيه دفاع كند؛ چه اين خطرات از سوي برخي اكراد باشد وچه از طرف بعضي سنيان و داعشي ها.

2- از قانون اساسي عراق دفاع كند؛چه برخي اصول أن از سوي برخي اكراد پايان يافته تلقي شده باشد، وچه بعضي سنيان خواهان تغييرات اساسي درأن باشند.

3- امنيت،ثبات،أرامش ورفاه مردم عراق رافراهم نمايد؛چه ازسوي برخي اكراددركركوك تهديدشودوچه ازطرف داعش درموصل وشهرهاومكان هاي ديگرباشد.

4- ازاقوام ومذاهب واديان دفاع نمايد؛چه مسيحياني باشندكه درموصل به أنها ظلم شده است وچه شيعيان تلعفر ويا سنيان تكريت وقبايل واقوام تركمن و...

حمید ابوطالبي در ادامه به پیام تبریک دكترروحاني به رئیس جمهوری عراق اشاره کرده و می نویسد: درپيام روحاني أمده است مبارزه باتروریسم؛تداوم توسعه سیاسی ومردمسالاری؛کمک به ثبات،امنیت،پیشرفت مردم؛عراقِ متحدوباثبات باحضورومشارکت اقوام ومذاهب.

او سپس می نویسد: معناي اين پيام وأن سوگنداين است كه رئیس جمهوری عراق كاري بس طاقت فرسادربرابرخود داردوالبته تجارب مبارزاتي ودانش وي اين امكان رابطوركامل فراهم أورده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه این توئیت خود با توجه به حضور حماسی ملت ایران در روز جهانی قدس نوشته است : درودبرملت مسلمانى كه درگرماي سوزان سراسرسرزمين ايران،داغى خون سرخ مظلومان غزه رادرمقاومت بى مثلشان دربرابرجنايات جنگى صهيونيسم غاصب فريادكردند

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 2
    مگه کیه این اقا اینقدر توییت توییت راه انداختی خبر انلاین/ بس کن دیگه
  • بی نام IE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 1
    حالا توییت چی چی هس ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    فرمایشات جناب آقای ابوطالبی درست و متین ولی آیا در کشورمان آن امتیازاتی را که اقوام ومذاهب مختلف در عراق بحران زدهدارند به اقوام و دیگر مذاهب که کم هم نیستند داده شده یا می شود؟ترکیب حکومت سیاسی عراق را یه نگاهی بندازیید و به وضعیت مملکت خودمان هم توجه کنید.خبر آنلاین می تونی این کامنت رو بذاری؟
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    2 0
    آقای ابوطالبی بهتره به جای اکراد از کردها استفاده می کردی دوم یادداشت شما ناقص است و فقط یک جنبه از مشکلات عراق را دربر میگیرد باید به تعهد مالکی یا نخست وزیر آینده عراق به اجرای دقیق قانون اساسی اشاره می کردی که نکردی برای مثال دولت عراق نباید با کوچکترین مشکل، کردستان عراق را در بحران مالی فرو برد و از پرداخت حقوق کارمندان آن طفره رود. چرا شما فقط دعوا را از جانب به قول خودتان اکراد می بینید و فکر می کنید دولت شیعی عراق هیچ گونه خطایی نداشته است؟ به نظر شما اگر سهمیه بودجه کردستان پرداخت نشود و یا با بهانه های واهی که همیشه وجود دارند به تعویق بیافتد چه راهی برای کردستان باقی می ماند جز استقلال؟ متاسفانه کامنت ما چاپ نمی شود تا دیدگاههای بقیه را هم بدانیم
  • احمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    4 0
    مملکت خیلی شوخی داریم ما هرچی شبکه هست که فیلتر کردن و مجرمانه هستش کله مسئولین اخبارشون تو این شبکه هاست
  • بی نام DE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 1
    ایشان خبر نداره تویتر در ایران فیلتر و برای مردم حرام است ومردم ایران مثل بقیه مردم دنیا حق استفاده آزادنه از فناوریهای جدید را ندارند ؟؟؟ برای کی تیویت میده ؟؟؟