۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷

ایرنا نوشت: همزمان با آغاز بکار اولین کنگره بزرگ حزب حاکم کارگر در 36 ساله گذشته‌، کره شمالی به آمریکا هشدار داد دست از سیاست های خصمانه اش علیه این کشور بردارد.

كره شمالی تاكید كرده است كه چنانچه آمریكا به دشمنی های خود بر ضد كره شمالی ادامه دهد این كشور نیز چاره ای جز تقویت نیروی بازدارندگی تسلیحاتی نخواهد داشت.

براساس گزارش ها، كنگره حزب حاكم كارگر كره شمالی، دقایقی پیش با سخنان «كیم جونگ اون» رهبر این كشور آغاز شد و برآوردها نشان می دهد كه «كیم» سیاست ها و رهنمودهایی را به كنگره خواهد داد كه پایه های سیاست این كشور در آینده محسوب می شود.

كمیته وحدت صلح كره شمالی در بیانیه امروز خود آورده است كه اصلی ترین مشكل منطقه آمریكاست و به دلیل دشمنی این كشور شبه جزیره كره وارد یك بن بست هسته ای شده است.
كره شمالی تاكید دارد كه اگر این مشكلات را آمریكا ایجاد نمی كرد، این كشور هم به سمت توسعه تسلیحات هسته ای و چهار آزمایش اتمی نمی رفت.

كمیته در بیانیه خود ‌آورده است: طبیعی است كه یك كشور با نیروی تسلیحاتی هسته ای خود باید به مقابله آمریكای دارای زرادخانه های بزرگ هسته ای برود.
كره شمالی پس از آزمایش های اتمی مكرر، خود را یك دولت هسته ای نامیده است اما كره و آمریكا از اطلاق این نام به پیونگ یانگ خودداری ورزیده اند.
در بیانیه كمیته آمده كه كره شمالی به فن آوری ساخت بمب های هیدروژنی نیز دست یافته است و در این راه دیگر بازگشتی نیست.
با این حال بیانیه تصریح می كند كه اگر واشنگتن دست از دشمنی بر دارد می توان به این مشكلات، تنش ها و غائله هسته ای پایان داد.
كمیته وحدت صلح كره شمالی استمرار خصومت آمریكا با پیونگ یانگ را باعث ساخته شدن بیشتر بمب های اتمی دانسته است.
خبرگزاری یونهاپ از كره امروز گزارش كرد كه احتمالا همزمان با برگزاری كنگره حزب كه سه هزار نماینده در آن شركت می كنند، كره شمالی اقدام به برپایی یك رزمایش زنده و آتش توپخانه ای كند.
ارتش كره كه به دستور «پارك گئون هی» رئیس جمهوری این كشور به حالت آماده باش درآمده گفته است كه همه تحولات را به دقت زیر نظر دارد.

این اولین اجلاس بزرگ حزبی زیر نظر «كیم جونگ اون» است و نخستین بار از سال 1980 میلادی به این طرف برگزار می شود و هدف آن تحكیم اقتدار رهبری حزب كمونیست این كشور اعلام شده است.
كره كه پیشتر با تهدیدهای كره شمالی مبنی بر حمله به نهاد ریاست جمهوری این كشور مواجه شده است پیش بینی می كند كنگره حزب چهار روز به طول بینجامد.

یونهاپ امروز عكس های مربوط به حمله فرضی كره شمالی به نهاد ریاست جمهوری كره را هم منتشر كرده است.
رسانه های چین نیز گزارش كرده اند كه بعید است به رغم برگزاری كنگره در سیاست های كره شمالی در آینده تغییری داده شود.
گلوبال تایمز برگزاری این نشست را شروع عصر «كیم جونگ اون» در كره شمالی توصیف كرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =