۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

رئیس‌جمهوری بحران‌زده برزیل گفته است که وی بی‌گناه قربانی تلاش‌ها برای برکناری‌اش شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که برای جلوگیری از استیضاح و برکناری خود تلاش خواهد کرد. وی تاکید کرد: به مبارزه برای بازگشت به دولت در صورتی که درخواست استیضاح پذیرفته شود، ادامه خواهم داد. من بی‌گناه قربانی تلاش‌ها برای برکناری‌ شده‌ام.

دیلما روسف از سوی مخالفانش متهم شده که در آمار و ارقام دولتی دست برده است. مجلس نمایندگان برزیل (مجلس سفلی) طرح استیضاح دیلما روسف را تصویب کرده‌ است. مخالفان روسف ادعا می‌کنند او با دستکاری در اعداد و ارقام، کسری بودجه فزاینده کشور را پنهان کرده بود؛ اتهاماتی که روسف رد می‌کند.

قرار است مجلس سنای برزیل هفته آینده در مورد طرح استیضاح روسف رای‌گیری کند. در صورتی که این مجلس به این طرح رای مثبت دهد، او برای ۱۸۰ روز از سمتش تعلیق خواهد شد.

نظرسنجی‌های اخیر توسط رسانه‌های عمده برزیل که بیشتر به مخالفان روسف نزدیک هستند، نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان مجلس سنا به این طرح، رای مثبت خواهند داد. در صورتی که روسف استیضاح شود، میشل تامر، معاون لبنانی‌تبار او به عنوان رئیس‌جمهوری موقت برزیل اداره امور را در دست خواهد گرفت.

تامر دومین معاون رئیس‌جمهوری لبنانی‌تبار در تاریخ برزیل است. ژوزه ماریا الکمین که در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ معاون رئیس‌جمهوری برزیل بود نیز تبار لبنانی داشت. دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل تامر را متهم کرده که یکی از رهبران حلقه اصلی "کودتا" علیه اوست. تامر خود نیز متهم به دستکاری در ارقام و آمار دولتی است، اما او هم این اتهام را رد می‌کند.
۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =