ایسنا نوشت:

پای ثابت مترو که باشید قطعا حضور فعال دستفروشان توجهتان را جلب کرده است. دستفروشانی که قبلا جنسیت مونثی داشتند و از دونات تا کش سر را به قیمتی همانند بازار به فروش می‌رسانند، اما حالا اقشار دیگری همچون مردان و کودکان نیز به این بازار راه پیدا کرده‌اند و از باطری تا ظروف یکبار مصرف را به فروش می‌رسانند.

اما شاید یکی از دلایل گرایش دستفروشان به مترو، اقبال گسترده مردم باشد و آن گونه که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرده، افرادی با نگاه انسان‌دوستی موجبات تشویق این قشر برای حضور پرقدرت در این صنف را فراهم می‌کنند.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درپاسخ به وضعیت دستفروشان مترو گفت: بسیاری از مسافران علی الخصوص زنان از حضور این دستفروشان در واگن‌های مترو گلایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اساسا از منظر عمومی نباید این اشتغال در مترو صورت بگیرد، اظهارکرد: شناسنامه دار کردن این دستفروشان به نوعی مشروعیت دادن به آن‌ها است و بر همین اساس مدیریت شهری از شناسنامه‌دار کردن آن‌ها خودداری می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه قطعا پس از شناسنامه دار کردن این دستفروشان با مشکل بسیار بزرگتری به نام افزایش تقاضا روبرو خواهیم شد، گفت: قطعا خلاء قانونی در برخورد با این افراد وجود دارد و حتی برخی از مسافران نیز نسبت به جمع آوری این دستفروشان اعتراض می‌کنند.

دنیامالی با بیان اینکه مدیریت شهری در برخورد با دستفروشان مترو با پارادوکسی روبروست، گفت: در حالی که برخی از مردم و مسافران نسبت به عدم جمع آوری دستفروشان گلایه دارند، برخی دیگر نیز از جمع آوری آن‌ها معترض هستند که باید این تضاد رفع شود. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه ایمنی حرکت از هر چیز دیگری مهمتر است گفت: متاسفانه آمار دستفروشان را نداریم، اما هر روزه تعداد آنها بیشتر می‌شود.

دنیامالی با بیان اینکه دستفروشان اکثرا به صورت سازمان یافته و به صورتی شبکه‌ای غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد که به صورت شبکه‌ای دستفروشی می‌کنند؛ اجناس بی کیفیت را به مردم می فروشند و در این میان عده‌ای با نگاه انسان دوستی از آنها خریداری و موجب رونق بازار آنها می‌شوند.

به گزارش ایسنا، با اینکه هر روزه تعداد دستفروشان مترو افزایش می‌یابد و دستفروشان پا را فراتر گذاشته و به سایر وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و ... نیز اقبال نشان می‌دهند اما باید گفت که به نظر می‌رسد اقبال مردم به این دستفروشان و رونق دادن به بازار آنها زمینه حضور حداکثری آنها را فراهم می‌کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    9 0
    دیروز از میدان آزادی تا دروازه دولت و از دروازه دولت تا حرم مطهر سوار مترو بودم،از بس این دستفروشا رفت و آمد کردن که سرگیجه گرفتم.
  • بی نام DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    18 2
    بايد جمع بشه و كساني كه به اين كار مشغول هستند در جاهاي ديگر به كار گرفته شوند، اين عمل دست فروشي واقعا چهره شهر را زشت كرده است
  • ایرانی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    12 1
    دستفروشان مترو اسایش مسافران را برهم میزنند یا باید بطور کامل جمع اوری شوند یا اینکه قسمتی از سالنهای ایستگاهها اختصاص داده شود به دستفروشها تا بصورت ثابت در مکان مشخص فعالیت کنند
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    3 5
    باید منظم شوند.