جناب آقای دکترعلی مطهری نماینده محترم مردم تهران درمجلس شورای اسلامی باسلام و عرض ارادت


درخبرهاخواندم که حضرتعالی ازطرح حمایت ازآمرین به معروف و ناهیان ازمنکر پشتیبانی کردید.ازخواندن این خبربسیارمتاسف شدم.زیرا گمان می کردم باتوجه به این که بسیاری ازمواد طرح پیشنهادی برخلاف صریح میثاق های بین المللی که قوه مقننه ایران به آنهاملحق شده وبرابرماده 9 قانون مدنی درحکم قانون داخلی است و نیز اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین عادی دیگرازجمله قانون تشکیل نیروی انتظامی و قانون تشکیل وزارت اطلاعات وقانون آیین دادرسی کیفری درتعارض فاحش است،این طرح به تصویب نرسد.
درجلسات متعددی که ازابتدای سال جاری به همراه تنی چندازهمکاران وکیل خدمت شما رسیدم به برخی ازمنکرهای موجوددرکشورازجمله لزوم جلوگیری ازفعالیت نهادهای موازی امنیتی،اطلاعاتی که برخلاف قانون درمقام ضابط دادگستری نیزعمل می کنندونیز وضعیت اسف بارپول شویی درشرکتهای دولتی و نهادهای حکومتی غیردولتی و .....اشاره کردم .
بنابه اذعان رسانه های گروهی درحال حاضر16 نهادامنیتی ،اطلاعاتی ،همزمان درکشوردرحال فعالیتندکه به نظرمی رسدفعالیت بخش عمده ای ازآنها مطابق قانون نباشد.یک اصل مسلم بین المللی دربین همه کشورهای جهان وجودداردکه همه بایدازآن تبعیت کنندوآن اصل لزوم کاهش ضابطین دادگستری می باشد.این اصل ازاین جهت لازم الرعایه است که باکاهش تعدادنهادهایی که وظایف ضابطیت دادگستری راانجام می دهندیک کنترل و مراقبت مناسب ازسوی دستگاه های نظارتی براین نهادهاصورت پذیردوازسوء استفاده احتمالی ماموران آنهاازمقام وموقعیت خودشان جلوگیری شود.مجلس شورای اسلامی به جای آن که بانظارت بر دستگاه های امنیتی ،اطلاعاتی فراوان کنونی که بعضافاقد مجوزقانونی هستندوهیچ نظارتی ازسوی نهادهای مردمی برآنها نمی شودبرقانونمندکردن این نهادهااقدام نماید،باتصویب طرح حمایت ازآمرین به معروف و ناهیان ازمنکر درصددافزایش ضابطین دادگستری شده است
جناب آقای دکترآیامی دانیدباتصویب این قانون و دادن مجوزبه برخی لباس شخصی ها برای انجام به اصطلاح امربه معروف ونهی ازمنکروعدم امکان کنترل و نظارت و مراقبت برنحوه عملکرداین طیف گسترده، چه هرج ومرج و افزایش ناهنجاری هاو جرایم درکشورراخواهیم داشت؟
اکنون که نیروی انتظامی به عنوان یگانه ضابط قانونی دادگستری عهده دار انجام وظایف محوله می باشدوبازرسی ناجاودادسرای نظامی و نظارت وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی برآن حاکم است شاهدتخلفات و سوء استفاده های برخی ازماموران این نیروی خدوم ازمقام وموقعیت شغلی شان هستیم و پرونده های متعددتشکیل شده درسازمان بازرسی ناجاودادسرای نظامی مویداین موضوع است.اگرشما بخواهیدباتصویب این قانون افرادعادی رانیز ذیسمت در ضابطیت بکنیدتکلیف نظارت و تعقیب احتمالی متخلفین چه خواهدشد؟
دریکی ازجلساتی که خدمت شماشرفیاب شدم از فراوانی قوانین تصویبی مجلس و عدم اجرای برخی ازآنهاتوسط دستگاه های ذیربط وعدم پیگیری مجلس بابت عدم اجرای مصوباتش گله مندشدم.
امروز می بینم مجلس به جای آن که ازاجراشدن قوانین قبلی نظیرقانون ارتقای سلامت اداری و قانون پول شویی و قانون مبارزه بامفاسد اقتصادی وده هاقانون دیگرازنهادهای مربوطه پیگیری کنددوباره باتصویب یک قانون دیگربرحجم قوانین تصویبی اش می افزاید.
جناب آقای مطهری تصویب صرف قوانین بدون بررسی ساختارهای اساسی موردنیازازحیث جرم شناسی و علل و عوامل ارتکاب بزه و بررسی جامعه شناسی ومردم شناسی وآسیب شناسی اجتماعی موضوع ،تنها وظیفه مجلس نیست .بلکه قوه مقننه باید پیش از مطرح نمودن طرحهاولوایح، با یاری گرفتن از کارشناسان متخصص درخصوص طرح ولایحه مطروحه وزیرساخت های لازم برای تصویب آن و ضمانت اجرای موادقانونی پیش بینی های لازم رابنماید.
ازحضرتعالی استدعاداردباتعیین وقت شرفیابی بنده و همکاران به محضرشریف تان، درباره معضلاتی که تصویب این طرح به همراه خواهدداشت و دراین نامه مجال طرح آنهانیست حضورا مطالبی عرض نماییم.
ازتصدیعی که به عمل آمد پوزش می خواهم.
باتقدیم احترام
پیمان حاج محمودعطار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    69 2
    مجلس دوست داره فقط قانون تصویب کنه. براش هم مهم نیست این قوانین چه عواقبی داره.
    • محمد A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      8 0
      نه دوست عزیز براش مهمه و دانش پیش بینی ان را نداره جامعه شناسی یعنی تحلیل پیامدهای ناخواسته اجتماعی فاعلان مختار از تئوری های اجتماعی
  • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    20 10
    شرفیابی؟؟؟؟مگه زمان شاهه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    40 1
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    37 1
    کاملا درسته.
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    2 59
    "گمان می کردم باتوجه به این که بسیاری ازمواد طرح پیشنهادی برخلاف صریح میثاق های بین المللی که قوه مقننه ایران به آنهاملحق شده " حالا فکر کردین نهادهای بین المللی و قوانینشون چی هست که ما باید بهش پایبند باشیم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    74 1
    علی مطهری تو زمینه مسائل فرهنگی تندور هست
  • بابک IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    57 1
    درود به شرفت وکیل دادگستری
  • امير EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    65 2
    اسيدپاشيها از تبعات تصويب همين قوانين است از جنابعالي تقاضا داريم نسبت به أين قانون ضد زن مطالعه بيشتري داشته باشيد تا شاهد رفتارهاي وحشيانه نسبت به زنان و دختران اين سرزمين نباشيم با سپاس فراوان
    • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      3 21
      اگر حقوق زنان را در بی حجابی انان میبینید برایتان متاسفم.در ضمن من وقتی میتوانم حق خود را اعمال کنم که باعث از بین رفتن حق دیگران نشود پس حقوق جوانانی که میخواهند امنیت فکری وروانی داشته باشند چه میشود همین ججوامع بین الملل در بازی فوتبال امروز منچسترسیتی با یونایتد صحنه اسیب دیدن بازیکن را به خاطر احساسات تماشا گران پخش نکردند ان وقت مگر حق دارند در مورد چیزی که امنیت روانی واخلاقی یک جامعه را تامین خواهد کرد اظهار نظر بکنند در ضمن امر به معروف از ارکان خدشه ناپذیر دین مبین است بیگانگان غلط میکنند موضع بگیرند.اصلا مگر موضع انان مهم است.
    • آیلار CZ ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      7 0
      آقای بی نام از ادبیات شما معلومه که اگه یه پارچ اسید دستت باشه باید ازت ترسید. راه اجرای قوانین اسلامی اعمال فشار و خشونت نیست. من در اروپا زندگی می کنم و حجاب دارم ولی اگر به حجاب اعتقادی نداشتم واقعا برام غیر قابل تحمل بود که به خاطر خودخواهی افرادی مثل شما در کشور و وطن خودم به زور حجاب داشته باشم. این هم که گفتید جامعه آرامش می خواد کاملا درسته ولی به نظرمی رسه آدمای مذهبی افراطی بر عکس مذهبی های متعادل، همیشه و در هر شرایطی آرامش ندارن چون با خودشون و زندگی وجامعه درگیرن.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    23 1
    نظرات مطهری یک خط در میان خوب و بد میشه
  • بی نام AT ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    14 0
    تا بیش از این دیر نشده باید مشکلات اساسی را چاره جویی کرد. خدا نکند روزی برسد که بگوییم خانه از پای بند ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است
  • بی نام AU ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    47 3
    قانون حمایت از امر به معروف یعنی توهین به شعور و حقوق شهروندی میلیونها ایرانی ...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    28 0
    به امید حکومت قانون
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    1 37
    این آقا تعجب میکنم چطوری حقوقدان شده. تمام حقوق ایران مطابق اسلام شیعی هست و در اسلام امر به معروف و نهی از منکر از اصول غیرقابل خدشه هست چه ایشون بخوان و چه نخوان باید قانون ازکسی که دعوت به حقیقت و نهی از منکرات میکنه حمایت کنه. حتی توی غرب و آمریکا هم این دعوت و نهی بسیار قابل احترام هست. ازقضا با قانون کردن و ضابطه مند شدن جلوی خیلی سواستفاده ها و تندرویها از اینکارها گرفته میشه و تعریف میشه. هرچی جلوتر میریم شک میکنم این اسیدپاشیها نکنه کار امثال این حقوق ندانها و اصلاحطلبها باشه خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
  • نوید IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    32 1
    این طرح هم مثل بقیه طرحاشون غیرکارشناسی سیاسی و محکوم به شکست است فقط باعث یکسری خشونت هایی نظیر اسیدپاشی و ... خواهد شد و نهایتا مخل آسایش ملت مظلوم و بیگناه ایران.
  • ناصر IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    17 0
    اگر چه مخاطب این نامه جناب مطهری هستندالبته این بدلیل آن است که از خیلی از نمایندگان دیگه قطع امید شده ولی مخاطب کل مجلس است که واقعا بدونه فکر و تنها باب سیاسی بازی داره عمل میکنه.بنده شک ندارم که این قانونها فقط مشکلات و حجم پروندهای قضایی و افزایش تنش بین ملت و حاکمیت را به دنبال خواهد داشت
  • بی نام EU ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    32 3
    این قوانین باعث زیاد شدن خشونتهایی مانند اسید پاشی می شوند از شما اقای مطهری انتظار نداشتیم
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    25 0
    دکتر جان از شما انتظار نداشتیم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    2 25
    آقای عطار من هم برای شما متاسف شدم که کنوانسیون های بین المللی رو بر وظایف ناشی از اعتقاداتتون ترجیح می هید.
  • farzad..esf A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    16 0
    دقیقا"مشکل همینه عدم توجه به تبعات یک قانون جدید متاسفانه افرادی با افکار و دید جامع نگر پست های کلیدی را در دست ندارند
  • شهروند IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    29 0
    جناب دکترمطهری محترم ایشان دقیقن درست میفرماینداین قضیه برای من نوعی پیش آمدوهرچقدرتلاش کردم که حداقل هویت کسیکه بنام تهی ازمنکرمزاحمت برای همسرم ایجادکرده بودپیداکنم موفق نشدم واقعن من شهروند فقط میتونم بگم متاسفم وبافرمایشات این وکیل موافقم حضرتعالی هم شخصیت مردمی هستی وطرفدارواقعیتهاهستید عنایت بفرمایید قضیه راموشکافی کنید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    25 2
    احسنت بر این وکیل محترم و آگاه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    27 3
    عالی بود اما دریغ از گوش شنوای آقای مطهری...
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      17 0
      آقای مطهری از معدود اصولگرایانی هست که "گوش" داره. امیدوارم توو این یه مورد هم حرف ِ حقوقدانان و مردم رو بشنوه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    5 1
    عالی بود اما دریغ از گوش شنوای آقای مطهری...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    25 0
    آقای مطهری چرا اسیدپاشی به زنان بی گناه اصفهانی را محکوم نکردید؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    39 0
    آقای مطهری چرا اسیدپاشی به زنان بی گناه اصفهانی را محکوم نکردید؟؟؟؟؟؟
  • 5173 IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    15 0
    بعد از فوت مرحوم علی خلیلی مجلس شتاب زده عمل کرد
  • بی نام RO ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    3 35
    کم کم داره دم خروس اسید پاشیان بیرون میزنه ، مشخصه کار مخالفین طرح مجلسه با همکاری بی بی سی و ....
  • قول سدید A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    2 14
    مشتي مغلطه كه فقط با استفاده از كمبود دانش حقوقي و انفعال فكرى مخاطب عوام مي توان آن را به كرسي نشاند جرئت دارى مناظره ي روبه رو ضمنا اون طرح كاهش ضابطين نيست بلكه ساماندهي ضابطين است وگرنه یک اصل مسلم عقلی می گوید در مورد بسیاری از جرایم که متکثر و پراکنده هست مردم هم باید ایفای نقش کنند و پلیس به تنهایی کافی نیست و دیگر آنکه می شود بگویید تذکر لسانی که کم و بیش تا امروز هم بوده و در بین مردم جهان هم وجود دارد چه تداخلی با نقش ضابطان دارد؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    27 1
    خدا پشت و پناهت آقای وکیل
  • آرش A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    23 1
    دلم براي اين آقاي وكيل ميسوزه ميدونه چي ميگه اما كو گوش شنوا
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    17 0
    خدایا خودت رحم کن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    21 1
    ای آقا دلتون خوشه...تا بوده همین بوده یک عده خاص اقلیت همیشه بر خلاف نظر اکثریت مردم عمل میکنند.اسم خودشون هم به اصطلاح گذاشتن نماینده مردم
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    13 0
    آقای مطهری چراانقد تناقض. از یه طرف حرف های منطقی از یه طرف یخش فیلم ساپورت پوشیدن زنان در مجلس. آقای مطهری شما که نماینده ای چرا یه فیلمم از درد و رنج کسانی که بهشون اسید پاشی شده تهیه نمی کنی و نمی بری مجلس ببینن چه زجری کشیدن این بنده خداها؟ چرا فکر تصویب قانون علیه اسید پاشی نیستین؟ فقط مشکل ما ساپورت و مو و تیپ مردم جامعه اس؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    11 0
    آقایون به اصطلاح نماینده....شماهایی که در این شرایط اینقدر نسبت به این موضوع و موضوع هسته ای حساس و دلواپسید آیا نسبت به مشکلات تورم و کمبود دارو و هزینه های کمرشکن معالجه هم حساس و دلواپس هستید....به خدا اگر باشید....حداقل فکر این باشید با توجه به اینکه اکثرن مردم از دست شما ناراحت و عصبانین این درآمدی که از شغل نمایندگی مجلس دارید و سر سفرتون میبرید حلاله یا نه....به خدا اگر براتون مهم باشه....
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    1 26
    مرگ بر فتنه گران.آقای وکیل محترم این خواست جمع کثیری از مردمه ایرانه که این قانون زودتر اجرایی بشه پس لطفا به کاری که به شما ارتباطی ندارد دخالت نکنید
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      10 0
      منظور شما از جمع كثير چي؟ مطمئنا كثير رو برعكس فهميديد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    17 0
    مردم ایران هنوز قدرت قانون واهمیت پیگیری ضابطه مند مسائل حقوقی رو درک نکردند و داریم چوبشم میخوریم از اصلیترین ابزارها و ملزومات نیل به جامعه ای آزاد و متمدن و دموکراتیک وجود و فعالیت امثال این آقای وکیل حقوقدان هستن. درود به شرفتون آقای پیمان حاج محمودعطار
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    4 57
    جناب وکیل اولین قانون ما قرآن و اموزه های دینی ست. حتما میدونی که فقه شیعه یکی از منابع و در حقیقت مهمترین منبع قوانین ماست
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      13 3
      اگه داری توو ایران زندگی میکنی باید بدونی که قانون اینجا "قانون اساسی جمهوری اسلامی" هست.همون قانون اساسی که به شما حق رای داده و گفته میتونید نماینده انتخاب کتید و ازنماینده ها هم خواسته که مطابق خواست ملت رفتار کنند. میزان رای ماست.اگه این قانون رو قبول داری پس واسه چی میری رای میدی؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 20
    آخه چه مجوزی داده؟ فقط گفته تذکر زبانی میتونن بدن.
  • مرگ بر روشنفکرای غربی A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    3 45
    چرا ازین طرح می ترسی به اصطلاح وکیل جامعه؟ چیه این طرح مشکل داره؟ باحکم خدا هم دشمنی میکنید؟
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    15 1
    البته من متوجهم که ایشان چرا این مطلب را نوشتند ولی واقعا شما در مورد نمایندگان مجلس چی فکر کردید ؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    26 1
    اقاي مطهري در كل انسان نيكي است. اما بحث در خصوص چنين مواردي از جمله حجاب با ايشان بي فايدست. اساس فكري ايشان اين است.
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      2 0
      زمان ميبره عزيز من با اين روند فكر كنم 10 سالي طول بكشه تا اساس فكريشون توي اين مورد درست بشه. تازه اين علي مطهريه. بقيه كه تا 100 سال ديگه هم جواب نميدن.
  • اسفندیار IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 0
    متاسفم
  • بهمن A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    همیشه در این جور موارد دو دستگی سیاسی و مذهبی دیده می شود یک عهده کثیر بدنبال حفظ قانون و حقوق شهروندی هستند و یک عده کمتر بدنبال حفظ شریعت و فقه مطلق بابا چاره کار در این است مملکت را دو قسمت کنید یک بخش آن حکومت مطلقه اسلامی شود و بخش دیگر آن جمهوری دمکراتیک اسلامی
  • ایرانی EU ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    1 0
    سلام به نظر بنده اگر نمایندگان مجلس وبسیاری از بزرگان در مقابل اون همه دزدی ها اختلاس ها رانت خورای ها پول شوئیها وهزاران مفسده اتفاق افتاده در کشور عکس العمل ملموس نشان میدادند طبعا" مردم نیز به قانون وقانون گزاران احترام قائل میشدند. وقتی عده ای کارت هدیه و...... خیلی امکانات دیگه میگیرن وبه مشکلات مردم توجهی ندارن بقول اون خدابیامرز این قدر قانون در کنن که......