ایسنا نوشت:

پلیس کانادا اعلام کرد، فرد مسلح عامل تیراندازی روز چهارشنبه در پارلمان این کشور سابقه جنایی داشته و اخیرا متقاضی دریافت گذرنامه شده و قصد داشت به سوریه سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "باب پالسون"، کمیسیونر پلیس کانادا اظهار کرد، عامل این حمله به نام "مایکل زهاف بیبو" یک کانادایی 32 ساله بوده که همچنین شهروندی لیبی را داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: عامل حمله مسلحانه به پارلمان کانادا ارتباطی با حمله دیگری که چند روز پیش باعث کشته شدن یک سرباز کانادایی دیگر در شهر کبک شده بود را نداشته است.

مایکل زهاف بیبو روز چهارشنبه پس از آنکه یک سرباز کانادایی را در محل بنای یادبود جنگ جهانی اول در شهر اوتاوا با شلیک گلوله کشت، وارد ساختمان پارلمان کانادا شده و در نزدیک محلی که نخست‌وزیر کانادا و نمایندگان پارلمان مشغول دیدار بود با شلیک پلیس کشته شد.

وی در شهر مونرئال از یک پدر لیبیایی و یک مادر کانادایی متولد شده و به شهرهای کلگری و ونکور سفر کرده بود.

کمیسیونور پلیس کانادا خاطرنشان ساخت: ما باید راجع به فرآیند افراطی‌شدن این کانادایی تحقیق کرده و آنها را درک کنیم. وی فردی جالب توجه بوده که دارای سابقه جنایی گسترده‌ای است اما برای به افراط‌ کشیده شدن یک راه و یا یک فرمول واحد وجود ندارد.

به گفته پالسون، پلیس کانادا از تمایل این فرد برای سفر به سوریه هنگامی که مادرش را روز چهارشنبه بازجویی کرد، اطلاع پیدا کرده است.

هر دو عامل حمله با شلیک پلیس کشته شدند. پالسون خاطرنشان ساخت: ما اطلاعاتی نداریم که نشان دهد که این دو حمله با یکدیگر مرتبط بوده‌اند.

وی تاکید کرد که پلیس کانادا به زودی مشخص خواهد کرد که آیا زهاب بیبو برای برنامه‌ریزی حمله‌اش از سوی افراد دیگر حمایت شده یا خیر؟

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    19 4
    ما که می خوایم بریم خواهرمان را در کانادا ببینیم اجازه نمی دهند و آنوقت تروریست ها رو زیر گوش خودشان پرورش می دن. خیلی خنگه این هارپر.