ایرنا نوشت:

وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد یک طرح ویژه امنیتی برای ایام محرم و روز عاشورای حسینی در کربلا و سایر شهرهای مذهبی از جمله نجف و کاظمین تدارک دیده است و در همین حال حیدرالعبادی در بازگشت از تهران برای بررسی آخرین تحولات امنیتی به کربلا رفت.

به گزارش ایرنا، حیدر العبادی امروز پنجشنبه بعد از ورود به فرودگاه نجف ، راهی کربلا شد و در دیدار با مقامات امنیتی این استان، از جمله استاندار ، رییس مجلس شورای کربلا و نیز فرماندهان نظامی و امنیتی استان، آخرین تحولات امنیتی بویژه حملات تروریستی اخیر را بررسی کرد.

وی در این سفر همچنین درباره چگونگی طرح ویژه امنیتی برای محرم و روز عاشورا در کربلا با مقامات محلی جلسه برگزار کرد.

این سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بخصوص بعد از سلسله انفجارهای هفته گذشته کربلا که تعدادی از شهروندان و زائران حسینی در این شهر کشته و زخمی شدند.

وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد نیز امروز پنجشنبه طرح ویژه امنیتی برای ایام محرم را اعلام کرد.

سرهنگ سعد معن سخنگوی وزارت کشور و عملیات بغداد گفت در این طرح چند هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس عراق و نیز نیروهای اطلاعاتی حضور خواهند داشت.

وی گفت که نیروهای اطلاعاتی با لباس شخصی در این ایام فعالیت خواهند داشت و همچنین نیروهای امنیتی بانوان نیز برای هرگونه خنثی کردن توطئه علیه زائران حسینی در این طرح مشارکت خواهند کرد.

سرهنگ معن از زائران خواست در این ایام از هیچ فرد و یا خودرو ناشناس مواد غذایی و هدایا دریافت نکنند.

وی از زائران خواست ضمن همکاری با نیروهای امنیتی در صورت مشاهده موارد مشکوک ، مراتب را از طریق شماره های اعلام شده، به مراجع امنیتی اعلام گزارش کنند.

دراین طرح وزارت بهداشت و شهرداری ها حضور فعال داشته و هیات های مذهبی نیز موظف شده اند با نیروهای امنیتی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

درطول اجرای این طرح که در کربلا ، نجف ، کاظمین و سایر اماکن مذهبی به اجرا گذاشته می شود، علاوه بر حرم مطهر در عتبات، از هتل ها، هیات های مذهبی، رستوران های نزدیک به حرم، مراکز و اماکن عمومی نزدیک به حرم در کلیه عتبات عالیات، حفاظت خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =