پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ ها و متون، به پاس بزرگداشت روز جهانی زبان مادری و به‌منظور گسترش پژوهش‌های علمی، همایش بین‌المللی میراث زبانی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ ها و متون، به پاس بزرگداشت روز جهانی زبان مادری و به‌ منظور گسترش پژوهش‌های علمی، همایش بین‌المللی «میراث زبانی» را در روزهای 3- 4 اسفندماه 1393 (22-23 فوریۀ 2015) برگزار می‌کند.

محورهای این همایش عبارت‌اند از: پژوهش‌های زبان‌شناختی، شامل گویش‌شناسی، تنوع زبانی، رده‌شناسی زبان، زبان‌شناسی اجتماعی؛ کتیبه‌شناسی، اعم از کتیبه‌های باستانی و دوران اسلامی؛ پژوهش‌های نوین در زمینۀ زبان‌های ایرانی دورۀ باستان (فارسی باستان، اوستایی، سکایی و مادی)، دورۀ میانه (شرقی و غربی) و دوران اسلامی؛ مطالعات سکه‌شناسی پیش از اسلام و دوران اسلامی؛ میراث خطی و زبانی، ابزار انتقال دانش، فرهنگ و اطلاعات تاریخی.

* شناساندن وجوه اشتراک بی نظیری که در سطح اجتماعات زبانی پراکنده در پهنه کشور عزیزمان ایران، * کوشش برای تقویت زبان فارسی به عنوان عامل وحدت ملی، * متحد کردن فرهنگ های به ظاهر متفرق ایرانی با از میان برداشتن مرزهای ظاهری اعتبار که در طول قرون مختلف ایجاد شده استو *صیانت و حفاظت از آثار ارزشمند زبانی ایرانی اسلامی از جمله اهداف این همایش ذکر شده است.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله تا 1 آذر سال جاری است و علاقه مندان تا 15 دی ماه برای ارسال اصل مقاله فرصت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش شماره تلفن 66736452 مربوط به دبیرخانه همایش پاسخگو خواهد بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =