علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شفافیت صورت گرفته در زمینه اعلام یارانه های پرداختی به مطبوعات را اقدامی ارزشمند دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سه شنبه شب یازدهم شهریورماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به پرسش های مجری برنامه پاسخ می داد در مورد فعالیت های بخش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، گفت: «در این بخش فعالیت های بسیاری صورت گرفته است. یکی از اقدامات رسیدگی به پرونده های درخواست صدور مجوز نشریات بود که در برخی موارد این پرونده ها از چندین سال قبل بی نتیجه باقی مانده بودند و بالاخره در این دوره تکلیف آن ها روشن شد. نشریات تخصصی یکی از موارد مورد اهمیت در این مقطع بوده است.»

او با اشاره به فعالیت هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: «در این مدت این شورا هر هفته تشکیل جلسه داده و عملا دوران شکوفایی را سپری می کند. به صورت فعال همه اعضا در این شورا حضور دارند. در حال حاضر بیش از شش هزار نشریه و روزنامه در کشور دارای مجوز هستند.»

جنتی با اشاره به مشکل پرداخت یارانه مطبوعات که پیش از این وجود داشت، گفت: «یکی از مشکلاتی که قبل از این وجود داشت پرداخت یارانه مطبوعات بود. زمانی کاغذها با نرخ دولتی در اختیار رسانه ها قرار می گرفت که در حال حاضر یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه اختصاص یارانه های مطبوعات را عادلانه می داند، گفت: «قطعا همین طور است و یارانه ها به صورت عادلانه توزیع می شود. این یارانه ها براساس ضوابطی پرداخت می شود که تمامی جزئیات آن در سایت ارشاد وجود دارد. قطعا یارانه روزنامه 48 صفحه ای با روزنامه 16 صفحه ای و یا روزنامه ای که تولید محتوا می کند با روزنامه که عموما برداشت از سایر رسانه هاست، یکسان نیست. تمامی جزئیات در این زمینه در سایت ارشاد موجود است.»

وزیر ارشاد تاکید کرد نشریاتی که خود از منبعی متصل به دولت و یا بودجه های عمومی تغذیه می شوند، یارانه دریافت نمی کنند و گفت: «روزنامه ای که با حمایت شهرداری منتشر می شود و یا روزنامه صدا و سیما به دلیل پشت گرمی به شهرداری و صداوسیما یارانه دریافت نمی کند و قطعا تمرکز ما روی حمایت از بخش خصوصی فعال در این عرصه است.»

جنتی شفاف سازی صورت گرفته در زمینه پرداخت یارانه های مطبوعات را کاری ارزشمند نامید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنان خود را در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با تاکید بر لزوم گسترش خصوصی سازی به پایان رساند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =