تسنیم نوشت:

 یازدهمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور نیز به دلیل سنگ‌اندازی های ۱۴ مارس ناکام ماند و جلسه بعدی به سه شنبه یکم مهرماه موکول شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پارلمان لبنان برای یازدهمین بار امروز در انتخاب رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داد، ولی به دلیل اینکه تعداد نمایندگان به حد نصاب لازم نرسید این نشست نیز به سرنوشت نشست‌های قبلی دچار شد.
بر اساس این گزارش، نشست بعدی پارلمان به سه شنبه یکم مهرماه(23 سپتامبر) موکول شد.
تاکنون 11 جلسه پارلمان لبنان برگزار شده ولی به‌دلیل عدم توافق گروه‌های سیاسی و سنگ اندازی جریان 14 مارس نتوانستند بر سر نامزد مورد نظر برای ریاست جمهوری به توافق برسند.
در حالی که بر اساس اظهارات منابع طبوعاتی حتی خود سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی شانس خود را برای رسیدن به ریاست جمهوری صفر می‌داند، جریان 14 مارس برای سنگ اندازی در روند تشکیل دولت همچنان بر نامزدی وی در انتخابات اصرار دارد و به همین علت با عدم حضور نمایندگان خود در پارلمان مانع از به حد نصاب رسیدن نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می‌شود.
میشل عون رئیس جریان آزاد ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر در پارلمان لبنان از گزینه های مطرح برای تصدی پست ریاست جمهوری است که از حمایت جریان 8 مارس و حزب الله لبنان برخوردار است. در گزارشی که اخیرا روزنامه لبنانی السفیر از جزئیات دیدار ولید جنبلاط رئیس دروزی های لبنان با دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرده از حمایت قاطع سیدحسن نصرالله از عون خبر داده است.
این در حالی است که برخی رسانه از"جان قهوه‌چی" فرمانده ارتش لبنان و "جان عبید" سیاستمدار لبنانی برای تصدی پست ریاست جمهوری نام می برند. هنوز جریان 8 مارس (حزب الله و طرفدارانش) موافقت خود را با نامزدی قهوه‌چی اعلام نکردند. جریان 8 مارس میشل عون را بهترین و مناسب‌ترین گزینه در شرایط فعلی برای تصدی پست ریاست جمهوری می‌داند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =