۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

دنیای اقتصاد نوشت:یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو احتمال خرید شرکت بن رو از سوی شرکت فیات را رد نکرد.

در حالی روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از مذاکرات خودرویی با شرکت ایتالیایی فیات خبر داد که هیچ یک از مقامات این شرکت در جمع هیات تجاری ایتالیا که روز گذشته وارد ایران شدند، حضور نیافتند.

در این بین، کارلو کلندا معاون وزیر توسعه ایتالیا نیز دیروز در همایش تجاری ایران و ایتالیا از برنامه‌ریزی برای همکاری‌های خودرویی میان دو کشور خبر داد و اظهار کرد که ایران را به هشتمین تولیدکننده خودرو در جهان تبدیل می‌کنیم. در عین حال، لیچا ماتیولی رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا از استراتژی این کشور برای تولید دو میلیون دستگاه خودرو ایرانی- ایتالیایی خبر داده است.

در شرایطی مقامات بلندپایه دولتی ایران و ایتالیا از آینده تولید انبوه خودرو در ایران خبر می‌دهند و فیات را یکی از شرکای استراتژیک تولید خودرو در ایران می‌دانند که هیچ یک از مسوولان شرکت فیات در هیاتی که دیروز وارد ایران شد حضور نداشتند و تنها قطعه‌سازان این کشور در جمع هیات اقتصادی حاضر بودند.

 

حال آنکه، پیش از این احمدپورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از حضور نزدیک به 40 قطعه ساز و مقامات ارشد شرکت فیات برای مذاکرات خودرویی در شرکت ایران خودرو خبر داده بود. در این بین یک دست اندرکار صنعت خودرو به خبرنگار ما می‌گوید که اگر شرکت فیات یکی از شرکای جدی خودروسازان داخلی بود، به‌طور حتم در سفر اخیر هیات تجاری، یکی از مقامات ارشد این شرکت حضور می‌یافت.

پیش از این با حذف گزینه حضور فولکس واگن در ایران به‌دلیل تقلب و به دنبال آن کاهش سرمایه گذاری این شرکت در دیگر کشورها، فیات یکی از شرکای جدی ایران خودرو خوانده می‌شد، اما برخی از شنیده‌ها حکایت از آن دارد که گزینه جدی‌تر فیات برای همکاری مشترک، گروه خودروسازی سایپا است. براین اساس یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو  احتمال خرید شرکت بن رو از سوی شرکت فیات را رد نکرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    نظرم ؟؟؟؟؟؟