رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که برای پرداخت بدهی های خود اقدام به کلاهبرداری از 20 نفر از اعضای یک خانواده کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ در تاریخ یکم آذرماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 141 شهرک راه آهن به مأموران اعلام کرد که زنی 42 ساله به نام پروین تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه طلاسازی اقدام به گرفتن ده ها میلیون تومان وجه نقد از او و بستگانش کرده اما پس از گذشت نزدیک به یک سال ادعا کرده که دیگر قادر به پرداخت سود ماهیانه و یا بازپرداخت اصل پول ما نیست. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حدود یک سال پیش خانمی که از چندی پیش با وی آشنا شده بودم عنوان کرد که در زمینه طلاسازی سرمایه گذاری کرده و او با وعده دریافت سود ماهیانه حاصل از سرمایه گذاری از من مبلغ 12 میلیون تومان را گرفت. چندین ماه از پرداخت سود به صورت مرتب و در زمان مقرر گذشت و همین موضوع باعث شد تا بنده سایر بستگان خود را به این خانم معرفی کنم و در مجموع بیش از 20 نفر از بستگان سرمایه ای بالغ بر 500 میلیون تومان به این خانم تحویل دادند اما چند ماه بعد در حالی که هیچگونه مشکلی در خصوص پرداخت سود از سوی این خانم وجود نداشت ناگهان از شهریور سال جاری او ادعا کرد که دیگر سود و یا اصل پولی را پرداخت نمی کند.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت متهم در منطقه شهران، اقدام به دستگیری وی کردند و در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که هیچگونه محل سرمایه گذاری با موضوع کارخانه طلاسازی مورد ادعای متهمه وجود خارجی نداشته و متهمه برابر اعترافات بعدی به انگیزه داشتن بدهی و پرداخت بدهی های خود، بدین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از شکات پرونده کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: وعده پرداخت سودهای بالای حاصل از سرمایه‌گذاری، شیوه غالب بسیاری از افراد کلاهبردار است و لازم است شهروندان فریب اینگونه ادعاها را نخورند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =