روایت نماینده ساری از کتک خوردنش به دست  تندروها/ دامادی: افراطی گری برای کشور سم است

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: متاسفانه با تندروها که گروهی اندک و قانون‌گریز در کشور هستند، تاکنون برخورد قاطعی صورت نگرفته است.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به ورود احتمالی تندروها به انتخابات آتی، اظهار کرد: در این کشور از ابتدای انقلاب تا به الان همیشه افرادی بوده و هستند که با برخوردهای عجولانه و سخت خود، به بدنه کارشناسی کشور آسیب رسانده و مسبب ایجاد جو ناامنی در جامعه بوده اند. این ها کسانی نیستند جز تندروهای هر دو جریان سیاسی در ایران که همیشه با اقدامات افراطی خود به کشور آسیب رسانده اند. به نوعی می توان گفت که اقدامات افراطی آن ها برای کشور سم است.

وی افزود: البته اگر ما حرف از ضرورت حاکمیت اعتدال در کشور می زنیم، به این دلیل نیست که دولت کنونی با شعار اعتدال بر سر کار آمده، بلکه این حرف کارشناسان سیاسی کشور است که سال هاست آن را فریاد می زنند؛ اما متاسفانه چون صدای فریاد تندروها بلندتر است، کسی صدای دیگران را نمی شنود.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه جامعه به دلیل حجب و حیایی که دارد، آرام نشسته اما تندروها با فضاسازی، سرو صدا می کنند، افزود: به همین دلیل متاسفانه آنها در این سال ها توانسته اند همواره حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: آن ها به سادگی با آبرو، عزت و شرافت افراد بازی می کنند و به آن ها حمله ور می شوند و چون دیگران عموما در برابر این اقلیت قانون گریز، سکوت اختیار می کنند؛ آن ها از این نجابت سوء استفاده کرده و یک گام جلوتر می آیند.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: متاسفانه هیچ گاه  با این گروه اندک در کشور برخورد قاطعی نمی شود. امیدوارم روزی این افراد به دایره عقلانیت بازگردند و الگوی خود را مقام معظم رهبری قرار دهند که همواره در سخت ترین شرایط، چه در زمان حاکمیت سیاسی اصلاح طلبان و چه در زمان حاکمیت سیاسی اصولگرایان، مشی و منش اعتدالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل در قم به رئیس قوه مقننه حمله شد و عده ای آن روز سکوت کردند اما بدانند که تندروها در هر جریانی وجود دارند و روزی نوبت خود آن ها خواهد شد. اگر  کسی در قبال حرکت زشت تندروها سکوت کند، نشان می دهد که از این رفتار غلط حمایت می کند. در قم با «مهر» به آقای لاریجانی حمله شد که ابزار دین بود؛ این نشان می دهد که گاهی ابزار تندروها، کلامشان، حرف و نوشتار و مقاله است و گاهی می تواند در قالب ابزار دیگری، حتی یک مُهر باشد.

دامادی همچنین با اشاره به اتفاقی که برای خود وی در یکی از شهرهای مازندران رخ داد و کتکی که از تندروها خورده است، گفت: هیچ گاه این خاطره را فراموش نمی کنم. من از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور وقت (محمود احمدی نژاد) بودم اما یک بار که قصد حضور در مراسم نماز جمعه قائم شهر را داشتم، در نزدیکی محل برگزاری این مراسم معنوی، عده ای با حمله فیزیکی با الفاظ بسیار رکیکی از من استقبال کردند که حتی دوست ندارم توهین های آن ها را دوباره بازگو کنم!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آن افراد را مورد پیگیرد قضایی قرار دادید؟، گفت: من نباید پیگیری کنم، چراکه حفظ امنیت افراد، از حقوق شهروندی است و تفاوتی ندارد که فردی که مورد هجمه قرار می گیرد، مسئول باشد یا غیر مسئول. دستگاههای ذیربط موظف هستند از من که مورد هجوم واقع شدم حمایت کنند، اما  متاسفانه هیچ کسی از من حمایت نکرد و حتی خواصی که در صحنه حاضر بودند، اقدامی انجام ندادند.

دامادی با بیان اینکه عده ای در کشور به خودشان حق می دهند که هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند، افزود: تندروها همیشه تنها کارشان خسارت زدن به کشور بوده و هیچ گاه در جهت رشد کشور گام بر نداشته اند و ابزار دست خواص معیوب هستند. من آن ها را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجاع می دهم که از کلام ایشان درباره آفت تندروی درس بگیرند. چرا که متاسفانه بعضی از این افراد که دست به اقدامات تند می زنند، مدعی ولایت مداری هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امیدوارم که همه ما خدا را در نظر بگیریم و یکدیگر را متهم نکنیم، تصریح کرد: این همان دغدغه رهبر انقلاب است که فرمودند میان مسئولین کشور خط کشی نکنید. بنابراین اینکه بگوییم «فقط ما می فهمیم و مومن هستیم و در مسیر انقلابیم و دیگران نیستند»، این درست نیست.

 وی با اشاره به برخی بد اخلاقی ها در جریان استیضاح وزرا در مجلس خاطرنشان کرد: عده ای تراژدی درست می کنند. چند وقت است که در مجلس باب شده، فیلم و کلیپ می آورند نشان می دهند یا از مکالمات یکدیگر فیلم می گیرند و ضبط می کنند و می روند اسنادی  استخراج می کنند که طرف کجا درس خوانده و  بچه و نوه چه کسی است! در حالی که به نظر من، این گفتمان صحیحی نبوده و برازنده جمهوری اسلامی نیست که به نام نماینده مجلس یا رقیب انتخاباتی، مسائل شخصی دیگران را علنی کنند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    29 2
    انتخابات نزدیک است...
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      0 2
      و بهانه شکست انخابات هم جور شده.........
  • رضا RO ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    8 4
    فقط دامادی ای والا
  • سید حسین گوهریان A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 1
    آقای دامادی دیروز این خطر را آقای سحابی به آقای رفسنجانی گوشزد و تاکید داشت این حرکت خود جوش سازمان یافته فردا دامنگیر شما خواهد شد اما پاسخ آقای رفسنجانی وافی به مقصود نبود و امروز آمثال آقایان رفسنجانی چه پاسخی به آن دارند؟
  • حسین IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 16
    مظلو نمایی وریحتن اشک تمساح بعضا برای جمع اوری رای مردم روش خوبی است
  • وطن پرست IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    12 0
    با سلام وادب خدمت هموطنان گرامی ....اگر در کشور عزیزمان چنین اتفاقاتی رخ می دهد و همه در مقابل آن سکوت می کنند در اینجا مشخص می شود که برخی از مقامات از اینگونه افراد حما یت می کنند وتا زمانی که با این اشخاص معدود بر خورد قانونی نشود همیشه و همجا همین آش و همین کاسه کاش لااقل برای یکبار هم که شده یک حرف منطقی از این اشخاص میشنیدیم. ومتاسفانه این گروه کم فاقد عقل درک فهم وشعورند ...آنقدر در جواب ابلهان خاموش ماندیم.....که گفتند حرف حساب جواب ندارد واقعا متاسفم که در کشور هر چه مشکل داریم از برکت اینگونه افراد وطن فروش است ولی همیشه اینجور نمی ماند ......آن وقت که درختان تبر را دیدند........فریاد زدند ای وای دسته اش از ماست ............آنان با این کارهایشان تیشه به ریشه خود می زنند.
  • ممقلی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    10 3
    ای مردم ایران آیا هیچ فکر کرده اید چرا در آستانه هر انتخابات تندرو ها فعال می شوند واژه لباس شخصی تیتر روزنامه ها می شود وکتک خوردن اصلاح طلبان بطور مکرر در شهرها ومراکز استان ها رخ می دهد؟
  • احسان IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    14 2
    این اقا نماینده شهر من هست اما هر چی رو که گفتند نه خودشون و نه هم حزبی هاشون نه تنها عمل نکردند بلکه بهش معتقد هم نبودند . ایشون داره درباره اعتدال حرف می زنه اما کاش می دیدید تو زمان انتخابات ریاست جمهوری واسه رای اوردن اقای قالیباف تو شهر ساری چه حنجره ای که پاره نمی کردند سوال من از ایشون اینه چطور نماینده یه شهر به خودش اجازه میده بره پشت یه کاندیدا و ازش حمایت کنه؟ لازم بذکر که پدر محترم ایشون در دوره های قبل نماینده مجلس بودند و بخاطر شناختی که مردم از پدر ایشون داشتند بهشون رای دادند اما متاسفانه تو این چهار سال نه تنها کاری واسه شهر ما نکردند بلکه چندین بار تضاد عقیده ایشون با شهردار محترم ساری که واقعاً فرد زحمت کشی هستند امورات شهرمون رو دچار خلل کرد...
  • جاوید IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 3
    رفتن برخی ها هم سمت اصلاحات خطرناکه رهروان ولایتی ها دارن اصول رو کنار میگذارن تا در قدرت باقی بمونن .حالا دوستان قدیمی رو تندرو میدونن و مخالفان رو دوست.سیاست همینه .بخاطر قدرت خیلی کارها میکنن حتی خیانت.
  • سجي IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    18 0
    خوبه ديگه ما داعش داخلي داريم ديگه نيازي به خارجيش نيست
  • siavash IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 5
    برو ...
  • سینا A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    14 0
    نماینده مجلش تا حالا کجا بود ؟ فقط نزدیک انتخابات یادشون میاد که نماینده مردم هستند ؟ باید یه خبر ازشون پخش شه؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    3 1
    احسنت
  • رضا A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    8 0
    باز نزديك انتخاباته شروع كردن به رويا پردازي و برانگيختن احساسات مردم جهت كسب راي .
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 0
    هیچی دیگه،نزدیک انتخابات همه یا از تندروها کتک خوردن،یا از اول معتدل بودن،یا اساسا با احمدی نژاد تفاوت دیدگاه داشتند.کلا فقط مشایی بوده که تو 8 سال هم به احمدی نژاد به تنهایی 63 رای داده،هم دزدی کرده،هم لام تا کام در مورد تصمیمات ایشون حرف نزده. و کل مجلس و حوزه و دانشگاه و دولت مخالف سرسخت احمدی نژاد بودن و اون یک تنه همه رو کیش و مات کرده بود. آقای دامادی شما بیا فعلا پیگیر جاده بی کاربرد و بدون توجیه دشت ناز امیر آباد باش که داری تحمیل میکنی به بندر تا بلکه بتونی قبل انتخابات بزنی تو کارنامه خودت والا
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 1
    نزدیک انتخابات شده همه مخالف تندروها شدند. این بابا که خودش دم از اصولگرایی می زد تا حالا .
  • مبین از ساری A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 0
    با سلام تا حالا حرف نمی زد آقا ، یک بار نشد برای مردم ساری تو مجلس حرف بزنه حالا که نزدیک انتخابات شده باز سروکلشون تو هر سایتی و هر چیزی نظر می دن یکم به فکر وظیفه اصلیتون باشید بد نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    7 0
    مگرمریضندکتک میزننداینها ازطرف کسانی دیگه شارژ میشوند
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    10 0
    با اینکه من از تندروها نیستم ولی شکی نیست که ایران خان خانی گذشته را به باندبازی و سردار پروری یا داماد و عروس پروری یا به فامیل و رانت های مختلف تغییر داده و هنوز هم مثل خان های گذشته باید پدریا جدت خان باشد که اینک تبدیل شده به ملا بودن و سردار بودن و اطلاعاتی بودن و ............................... تا بتوانی در کشور ایران منصبی داشته باشی به این طریق نقش علم و تجربه و تقوی می رود کنار و دوباره می افتیم به همان دیکتاتوری سابق و اینکه هر چی هست واسه ماست
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    5 0
    این عزیزان؟ دلواپسان قدرت در انتخابات آتی هستند . این آخرین تیر آنان است .
  • حسین A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 0
    سلام. طبق قانون اساسی کشور عزیزمان پیشگیری از وقوع جرم به عهده قوه قضایه است چنانچه قوه قضاییه بطور جد وارد عمل شود اینگونه حوادث برای همیشه از کشور عزیزمان رخت برمی بنند.انشاا.. روزی بیایید که در ارامش مراسم سخنرانیها موافق ومخالف برگزارشود امین یا رب العالمین
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    6 0
    این آقا تاحالا کجا بوده که نزدیک انتخابات یادش افتاده آفتابی بشه؟ این چه جور نماینده‌ایه که با وجود این همه مشکلات کشور من که هر روز اخبارو پیگیری می‌کنم تاحالا چشمم به جمالش روشن نشده؟ متاسفانه صدای بعضی از نماینده‌ها یکبار هم شنیده نمیشه مگه اینکه نزدیک انتخابات بشه
  • بی نام DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    8 1
    این اقا نماینده با فرهنگی هست .قبلا نظراتش رو راجع به سینمای ایران خونده بودم.
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    3 0
    این آقا سعی داره سوار موج افکار عمومی بشن و خودشون رو چوب خورده تندروها نشون بدن ولی با زیرکی حرف از تند روی هر دو جناح میزنه اخه یکی بگه تندروهای جناح اصلاح طلب کجا هستند ؟ با این پرت و پلا گفتن نمیشه رای مخاطبین را بدست اورد توصیه بنده اینه که تاکتیک های قالیباف رو بیحیال شه
  • ناشناس A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام از مردم غیور ایران می خواهم دراین دوره به ابن افراد رای ندهند