تازه‌ مسلمان آلمانی نرم افزاری برای آموزش نماز تهیه کرد

خبرگزاری ایکنا نوشت:

یک تازه‌مسلمان آلمانی اقدام به تهیه نرم‌افزاری اسلامی کرده که خواندن نماز را برای میلیون‌ها تازه‌مسلمان آسان‌تر می‌کند. این نرم‌افزار علاوه بر اعلام ساعت دقیق نماز و نشان دادن جهت قبله، به افراد در قرائت صحیح نمازشان کمک می‌کند.

ماتیاس منده، تازه‌مسلمان آلمانی که در سال 2008 مسلمان شد، این نرم‌افزار را که دارای دستورالعمل‌های ساده است، ساخت تا به تازه‌مسلمانان در اجرای این فریضه دینی کمک کند.

وی می‌گوید: برای من به عنوان یک تازه‌مسلمان که با زبان عربی هم آشنایی ندارم، گاهی به یادآوردن همه‌‌چیز دشوار بود. از این رو با ساختن این نرم‌افزار سعی کردم که به کسانی که مانند من در این زمینه مشکل دارند، کمک کنم.

این نرم‌افزار دارای بخش تصاویر متحرک است که وضعیت درست بدن به هنگام نماز خواندن را نشان می‌دهد. همچنین مناسبت‌های اسلامی به کاربران اعلام می‌شود و نحوه خواندن نمازهای هر مناسبت‌ آموزش داده می‌شود.

«منده» تصمیم دارد که در آینده تعداد زبان‌های این نرم‌افزار را به 15 تا 20 زبان برساند و ویژگی‌های جدیدتری به آن بیفزاید. این نرم‌افزار در حال حاضر فقط مخصوص گوشی‌های اپل است و در فروشگاه‌ اینترنتی اپل یافت می‌شود، اما منده در تلاش است تا با جمع‌آوری بودجه لازم نسخه اندروید آن را نیز تولید کند.

این تازه‌مسلمان آلمانی در تشویق مسلمانان به پایبندی به نماز می‌گوید: هرگز از خدا دست برندارید و از او دور نشوید. این زندگی یک امتحان است و هرچه ما تلاش کنیم تا کارهای بهتری انجام دهیم در روز قیامت وضع بهتری خواهیم داشت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saheb IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    12 8
    دمش گرم
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    11 13
    از 40 سال مسلمان بودن خودم خجالت کشیدم. دمت گرم دوست عزیز