تسنیم نوشت:

نیروهای داوطلب مردمی عراق از آغاز عملیات «لبیک یا رسول الله ۲» برای پاکسازی مناطق باقی مانده از شمال تکریت و همچنین جنوب غرب شهر سامرا به سمت الرمادی خبر دادند.

به گزارش السومریه نیوز، نیروهای داوطلب مردمی عراق امروز دوشنبه از آغاز عملیات «لبیک یا رسول الله 2» برای پاکسازی مناطق باقی مانده از شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین و همچنین جنوب غرب شهر سامرا به سمت الرمادی خبر دادند.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای داوطلب مردمی در خبری فوری که از تلویزیون رسمی عراق پخش شد اعلام کرد: عملیات لبیک یا رسول الله 2 به سمت شمال تکریت برای پاکسازی مناطق باقی مانده از این شهر از دست تروریست‌های داعش آغاز شده است.

این مرکز افزود: این عملیات همچنین شامل جنوب غرب سامرا به سمت شهر الرمادی می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای داوطلب مردمی در ادامه اعلام کرد که آنچه در استان الانبار و استان صلاح الدین در حال رخ دادن است، عملیات مقدماتی است و عملیات آزادسازی نیست.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق 31 ماه مارس گذشته (11 فروردین) از ورود نیروهای امنیتی به شهر تکریت و بر افراشته شدن پرچم عراق بر بام استانداری صلاح الدین خبر داد و تاکید کرد که این دستاورد تنها با خون مردم عراق حاصل شده است.

رائد الجبوری استاندار صلاح الدین نیز افزود: حجم خسارت‌هایی که به تکریت وارد شده کم است و شمار زیادی از منازل در این شهر هیچ آسیبی ندیده است.

عملیات لبیک یا رسول الله 2 در حالی آغاز شده است که استان الانبار در غرب عراق نیز نیز شاهد تحولات امنیتی مهمی است و گروه تروریستی داعش بر مناطقی از الرمادی تسلط یافته است.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی برای آزادسازی الرمادی از دست تروریست‌های داعش وارد این شهر شده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    13 1
    بعیده بشه مجدد تصرف کرد. هر روز که ارتش عقب نشینی میکنه داعشی ها مجهزتر و خودرو و توپ و موشک و تانک بیشتری به دست می اورند. باید در این وسایل فرستنده میگذاشتند تا در زمان بعد بشه با موشک فرکانس یاب از هوا انها را منهدم و دشمن را ردگیری کرد. ولی چون مخ ندارند فقط فرار کردن بلدند.
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    10 0
    بهتره شهرهاتون رو خالی نکنید تا نیازی به عملیات های کذایی آزادسازی نباشه
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    6 1
    الان دار میخش را میکوبه و تونل میسازه. دیگه نمیشه فراریشان داد. دشمنان میگویند که مقدمات یک کشور را دارد و چند وقت دیگه توسط مراجع بین المللی کشورشان تائید میشه.
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    10 0
    چرا هر وقت داعش گاز انبری برای تصرف مناطق حمله میکنه ارتشی ها بدون خودرو و تانک و مهمات و پیاده فرار میکنند و تجهیزات سالم به داعشی ها میدهند؟ فرمانده ارتشی ها با داعشی ها تبانی میکنه؟ چرا فرستنده نمیگذارند تا بعد با جنگنده و بمب روسی فرکانس یاب انها را منهدم کنند؟