ایرنا نوشت:

 یک متخصص رادیولوژی با اشاره به اتلاف وقت و هزینه صرف کردن مادران باردار گفت: متاسفانه در بین مادران باردار آنقدر که تولید آلبوم جنین و جنسیت مهم و برایشان دغدغه شده، کمتر سلامت جنین را جویا می شوند.

دکتر ابوالفضل نظری، اقدام برخی مادران باردار برای تهیه آلبوم جنینی و نشر آن بر روی شبکه های اجتماعی را بی اساس دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ اشتباهی در بین مادران باردار وجود دارد و هر ماه اقدام به گرفتن سونوگرافی می کنند که این کار جز اتلاف وقت و هزینه صرف کردن فایده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه سونوگرافی اشعه خاصی ندارد و ماهیت آن صوت است و عارضه ای برای آن گزارش نشده است اما دلیل نمی شود که خانمی بخواهد برای تهیه آلبوم به طور دلخواه سونوگرافی کند.

این عضو انجمن رادیولوژی ایران اقدام خودسرانه سونوگرافی برای تهیه آلبوم جنینی را غیرممکن خواند و گفت: سونوگرافی با صلاحدید پزشک مربوطه برای خانم باردار تجویز می شود و اینطور نیست که یک خانمی خود تقاضای سونوگرافی ماهانه را داشته باشد و اگر پزشکی بنا بر تقاضای خانمی اقدام به سونوگرافی کرد متخلف محسوب می شود.

نظری با اشاره به نقش رسانه برای فرهنگسازی و حذف این شیوه نادرست گفت: رسانه بسیار می تواند نقش مهمی را در پیشگیری از این معضل اجتماعی ایفا کند و تقاضای ما این است که در برنامه های پربیننده اگر این فرهنگ نادرست اطلاع رسانی شود.

وی سونوگرافی را در طول دوران بارداری سه تا چهار بار ضروری دانست و گفت: به طور معمول یک خانم در طول مدت بارداری ممکن است سه تا چهار برای سونوگرافی اقدام کند.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 1
    دنیا داره کم کم وارونه می شه، شایدم شده و من خبر ندارم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    3 1
    این کارها مال از ما بهتران است که این هزینه ها برایشان چیزی نیست.