روزنامه اعتماد نوشت:

احمد توكلي نه تنها از وزارت علوم حمايت كرده كه حتي به تشويق اين وزارتخانه براي جديت بيشتر در پيگيري بحث بورسيه‌ها نيز پرداخته است.

او در مورد انتشار گزارش وضعيت بورسيه‌ها از سوي وزارت علوم گفته: «اقدام وزارت علوم شجاعانه و با رعايت اخلاق بود. در اين گزارش اسمي آورده نشده و مسائل را شخصي نكرده‌اند. وزارت علوم با اين اقدام، احترام بسياري را كه افراد محترم و متشخصي هستند، نگهداشت.»

اين دقيقا نقطه مقابل موضع برخي رفقاي سياسي احمد توكلي است كه حتي دانشجويان بورسيه شده را براي شكايت از وزارت علوم تشويق كرده‌اند. اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه حركت وزارت علوم شجاعانه بود و بايد با شجاعت بيشتر در اين زمينه پيش برود، افزوده: «اما اين موضوع كه برخي عنوان كردند، بورسيه‌هاي غيرمجاز با پرداخت هزينه آموزشي خود مي‌توانند به تحصيل ادامه دهند، با موضوع عدالت توزيع امكان‌هاي آموزشي مغاير است.

توكلي با بيان اينكه فرصت آموزشي هم همانند بحث توزيع مناسب ثروت و قدرت آموزشي از اهميت بسزايي برخوردار است، افزود: «وقتي افرادي كه غيرمجاز بورسيه شده بودند، پس از لغو آن با ناعدالتي بيايند با پرداخت مبلغي دوباره ادامه تحصيل دهند، با مدارك‌شان در آتيه روي ساير سطوح كشور همچون آموزش و پرورش، آموزش عالي و... با سطح سواد نامناسب و ريشه ناعادلانه ورود به حوزه آموزش عالي اثر مي‌گذارند.»

وي با اشاره به بحث بورسيه‌هاي غير مجاز تصريح كرده: «اگر با فساد برخورد مناسب و ريشه‌يي شود و همچنين از برخورد سليقه‌يي پرهيز شود، با گسترش امكان‌هاي توزيع «فرصت»، عدالت برقرار خواهد شد. »

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    245 6
    چه عجب .بالاخره بعد از مدتها یک واکنش منطقی از یکی از نمایندگان جناح انحصارطلب مجلس دیدیم .مبارک است.
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
      12 12
      جناب آقای عرشیا احتمالا شما از سایر موضع گیری های آقای توکلی اطلاعی نداردید . ایشان با وجود تعلق خاطر به اصول گرایان در موارد بسیاری مواضع صادقانه ای در رابطه با مسایل مختلف داشته اند که در دایره مباحث جناحی قرار نمی گیره .
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    23 4
    بخاطر همین بود که وزیر دانشمند و ضد رانتخواری را از ادامه خدمت به مردم محروم کردید
  • بدون نام ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    16 2
    من هم نظرم اينه كه ادامه تحصيل با هزينه شخصي يعني مماشات مثل داستان فوتباليستهاي سرباز
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    14 0
    در باقی وزراتخانه ها هم باید جلوی فساد گرفته شود
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 0
    هیچ وقت آدم محترم و متشخص حق کس دیگری را پایمال نمیکند