پری زنگنه و صدایی شبیه مخمل سجاده مادربزرگ در جشنواره موسیقی

در دومین روز از اجراهای جشنواره، «پری زنگنه» همراه با گروه موسیقی «مهرنوا» به سرپرستی «نازلی بخشایش» به اجرای برنامه پرداخت و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را به همراه تعدادی از قطعات فولک ایرانی اجرا کرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او را در این برنامه، تعدادی از اعضای گروه کر نابینایان عصای سفید و همچنین تعدادی از اعضای گروه کر پارس همراهی می‌کردند. 

در ابتدای این برنامه، «بخشایش» از خواننده‌ی گروهش گفت. از «‍پری زنگنه» که هم مخاطبان موسیقی فولکلور او را می‌شناسند و هم دوست‌داران موسیقی کلاسیک غربی. «پری زنگنه» را دو نفر از دختران خردسال «نیکا افکاری» و «نیکی زمانی» روی سن آوردند تا با همراهی ویولون‌سل، فلوت و پیانو به اجرای برنامه بپردازند. زنگنه در بخش اول به اجرای قطعات کلاسیک پرداخت؛ قطعاتی چون(Ave Maria (Bach, Gounod،‌ Serenade (Schubert)، Seligkeil،‌Sakura (Japonese Folk Song)،‌Que Sera Sera(Jay Livingston)a و در کنار آن آهنگ فولک «فدای پیرهن آبیت بگردم...» را در این بخش به اجرا درآورد. بعد از اجرای این قطعات بود که «نازلی بخشایش» برای مخاطبانِ بانوی این کنسرت از این گفت که اگر می‌شد صداها را دید، چه رنگی داشتند. او می‌گوید ترانه‌های شمالی برای او سبز رنگ هستند. ترانه‌های جنوب مثل مخمل سجاده‌ی مادربزرگ و ترانه‌های محلی ديباى هفت رنگ کهن‌دیارها را دارند. او از «سایه صدیفی» كه گروه کر پارس را سرپرستى كرد و همچنين «حمید اردوخوانی» که همخوانان گروه کر نابینایان عصای سفید را سرپرستی و تنظيم قطعه ها را بر عهده داشت ؛ تشکر کرد. 

در ادامه‌ی این برنامه، گروه کر نابینایان به همراهی کودکان عصای سفید و با همراهی سازهای ایرانی چون تار و تنبک و کمانچه به اجرای برنامه پرداختند و البته «نازنین پدرثانی» تکنوازی تنبک کرد. کودکان حاضر در این مراسم، زنگنه و نوازندگان گروه او را همراهی کردند و در این میان «سولو» خواندند. از جمله قطعاتی که در این بخش اجرا شد، می‌توان به قطعاتی چون باغ   ما   پرچين   داره   با آهنگسازی «ثمين   باغچه   بان»،گلنسا جونم،  شكار آهو، تو بيو ،‌ سه گدار، دای بلال، جای آهو، درنه‌جان، اشاره کرد. 

در این اجرا علاوه بر پري   زنگنه و نازلي   بخشايش، هنرمندانی چون زهرا صادقى ( ويولونسل)، نيلوفر ابراهيمي‌( فلوت)،‌هيلا فيض پور( تار)،‌نازنين غنى زاده(كمانچه) و نازنين پدرثانى( تنبك و دف) حضور داشتند. 

 

همچنين هنرمندانى چون زهرا برزويى، منيره عابدينى، سميه كردستانى، فريده اشوری، حنانه لطف اللهى، فاطيما آشورى كه از اعضاى گروه كر نابينايان عصاى سفيد بودند، به اجرای کر پرداختند. همخوانان كودك گروه كر پارس با حضور نيكا افكارى، سوگل ضيايى، مهرگان عليزاد، مانلى ستوده، ليليا تقوى ساداتى، دوريس رضازاده از دیگر هنرمندان حاضر در این جشنواره بودند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =