ایرنا نوشت: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مالیاتی گفت که با اقتصاد فعلی دو برابر مالیاتی که اکنون گرفته می شود، قابل احصاء است بدون اینکه فشار مضاعف به مالیات دهندگان وارد شود، اما برخی مالیات واقعی نمی دهند.

علی عسگری روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان شهید مطهری اداره کل امور مالیاتی استان البرز، با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی اکنون تنها از 50 درصد ظرفیت مالیاتی خود استفاده می کند، گفت: ایران اسلامی در بحث اقتصاد رتبه خوبی در جهان را به خود اختصاص داده و اقتصادی بزرگ محسوب می شود.

رییس سازمان مالیاتی کشور گفت: برخی از افراد مالیات واقعی نمی دهند که با اقدامات ویژه درصدد آن هستیم تا مالیات حقه را برای دولت احصاء کنیم.

عسگری با تاکید بر ضرورت برقراری عدالت مالیاتی، اظهار داشت: مالیات باید براساس عدالت گرفته شود. دست ما به جاهایی نرسیده که باید در جهت توسعه نظام مالیاتی مورد شناسایی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر بی نیازی از درآمدهای حاصل از نفت، گفت: باید خود اتکایی را سرلوحه کارها قرار داده و از وابستگی به درآمدهای نفتی جدا شده و به سمت درآمد با ثبات برویم.

عسگری مالیات را بهترین درآمدها دانست و گفت: براساس ظرفیت هایی که در اقتصاد داریم، هزینه های جاری دولت را می توان از محل دریافت مالیات تامین کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: اکنون 32 پروژه در طرح جامع مالیاتی داریم که بخش اعظم آن به اتمام رسیده و 15 پروژه نیز در دست اقدام داریم.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع مالیاتی یک طرح اجرایی و عملیاتی است که بسیاری از پروژه ها در این طرح در ضمن انجام تکمیل می شوند و امروز نظام مالیاتی به دنبال کارآمدی مناسب برای کارکرد خود است.

معاون وزیرامور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به سمت سیستم هایی پیش می رویم که نیاز کشور را فراهم کند. ازسویی یک نظام مالیاتی کارآمد نیاز به فضای مناسب و نیروی انسانی دارد که در دولت جدید این جذب انجام و 50 درصد به نیروهای سازمان مالیاتی کشور افزوده شد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالیاتی، گفت: درصدد هستیم تمام اطلاعات خرید و فروش، تجارت خارجی، گردش پول، بورس و بیمه را یکپارچه کنیم. براین اساس نخستین مرکز دیتا در این خصوص در تهران راه اندازی شده و مرکز دوم نیز دراصفهان راه اندازی می شود.

عسگری با اعلام اینکه لازمه یک نظام مالیاتی کارآمد، داشتن نرم افزار یکپارچه مالیاتی است، ادامه داد: نرم افزار کشور در این زمینه منطقه ای است که با یک شرکت فرانسوی در این خصوص قرارداد منعقد کرده ایم و تولید این نرم افزار آغاز شده است. این نرم افزار در تهران، اصفهان، کرمانشاه به صورت پایلوت نصب شده و درهفت استان دیگر نیز نصب خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی استان البرز را در موج سوم نصب این نرم افزار دانست و اظهار داشت: البرز به همراه 10 استان دیگر درسالجاری در مرحله نصب نرم افزار مذکور قرارمی گیرد.

در این آیین که سید حمید طهایی استاندار البرز، معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی نیز در آن حضور داشتند، ساختمان شهید مطهری اداره کل امورمالیاتی استان البرز با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل بودجه ملی به بهره برداری رسید. 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    1 0
    می خواستم بدونم در کشور ما چه چیزی واقعی است؟ قیمت خودرو؟ قیمت مسکن؟ کیفیت درمان؟ کیفیت و نرخ آموزش؟ و .... چرا می خواهید مالیات واقعی باشد؟ چرا بعد از این همه سال که انحصار خودرو همه را به خاک سیاه نشاند و زندگی های بسیاری را تباه کرد یک نفر پیدا نشد دنبال واقعی کردن کیفیت خودرو، قیمت آن و ... باشد؟ اگر فلان کشور اروپایی فلان مالیات را می گیرد چون نفت ندارد. در کشورهای نفتی مردم چقدر مالیات می دهند؟ اگر در کشورهای اروپایی و ... مردم مالیات سنگین می دهند حق اعتراض هم دارند. اگر موردی خلاف میلشان باشد اعتراض هم می کنند. اینجا، همه چیز انحصاری باید باشد، از کیفیت زندگی خبری نیست، از همه فاکتورهای زندگی اروپائیان فقط مالیاتش را دیدید؟ پول نفت تموم شد افتادید به جون مردم؟
  • سیاوش IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    معافیت مالیاتی ارگانهای خاص و سازمانهایی که بزرگترین پروژه ها را در دست دارند لغو بفرمایید و مالیات حقه دولت را احضا کنید مشکل حل میشود چرا که یکی از انها به تنهایی اندازه کل کشور گردش مالی دارد
  • ابوالقاسم ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    من يه شركت كوچيك حمل ونقل در خان ببين استان گلستان دارم خودم ١٥ ميليون نگرفتم ولي ماليات ١١ ميليوني بايد بدم به اين ميگن انصاف چون تقسيم كردن
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    گرفتن مالیات شفافیت میخواد که متاسفانه ابر فساد روی اونو پوشونده
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    همین 50 ظرفیت شما کمر مردم رو شکسته.هرچی زور داری به کسبه خرده پا وارد میکنین.با این اوضاع همه تعطیل میکنن اقتصاد فلج میشه ببینم ظرفیتتو کجا میخوای استفاده کنی؟