پزشکی قانونی با آزمایش DNA جسد رکن آبادی را تایید هویت کرد/ علت و زمان مرگ مشخص نیست

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد آزمایشهای تخصصی روی جسدی که به غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان منسوب بود، هویت او را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرگ غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان که در حادثه منا امسال جان باخته بود، در هاله ای از ابهام بود تا اینکه عربستان اعلام کرد جسد او را شناسایی کرده است.

هفته گذشته، پس از گذشت بیش از ۲ ماه از مرگ، جسد او به ایران تحویل شد و خانواده رکن آبادی برای تایید نهایی هویت این جسد، به پزشکی قانونی رفتند تا نمونه برداری DNA از جسد و اعضای خانواده انجام شود.
اکنون رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به خبرگزاری خبرآنلاین اعلام کرده که آزمایشها نشان داد این جسد متعلق به مرحوم رکن آبادی است ولی علت و زمان مرگ تاکنون مشخص نشده است. گفتگوی کوتاه ما با دکتر احمد شجاعی را بخوانید:

توانستید هویت جسد منسوب به آقای رکن آبادی را مشخص کنید؟

بله، روی جسد ایشان آزمایشهای DNA را انجام دادیم و از بافت سالم و از استخوان ایشان و خانواده شان نیز نمونه گرفتیم و پس از تطبیق نمونه ها دقیقا هویت این جسد تایید شد و این جسد متعلق به مرحوم رکن آبادی است.

علت مرگ را برخی می گویند مربوط به حادثه دیگری به جز ماجرای منا است. علت مرگ در آزمایشها و معاینات تعیین شد؟

متاسفانه چون زمان زیادی از مرگ ایشان گذشته و در عربستان نیز جنازه را دستکاری کرده بودند، تعیین این موضوع مکان پذیر نبود.

در عربستان چه دستکاری ای روی جنازه صورت گرفته بود؟

از جسد نمونه برداشته بودند و جنازه را در محلول فرمالین فیکس کرده بودند که برای جلوگیری از فساد این کار شده بود. لذا چون زمان زیادی از مرگ گذشته، کار تعیین زمان و علت مرگ سخت است. ما سعی می کنیم اطلاعات جانبی را دربیاوریم تا بتوانیم نتیجه نهایی علت و زمان مرگ را اعلام کنیم.

شما دو هفته پیش اعلام کردید ۱۰ جسد از حجاج در سردخانه پزشکی قانونی است که تعیین هویت نشده اند. برای تعیین هویت این هموطنان چه اقدامی شده؟

روی این اجساد نیز آزمایشهای متعددی انجام شده و از خانواده هایی که شک داریم این اجساد از خانواده آنها بوده و تاکنون آزمایش تخصصی نداده بودند، آزمایش صورت گرفته. تلاش می کنیم تعداد اجساد باقی مانده را شناسایی کنیم ولی به دلیل گذشت زمان زیادی از فوت آنها، کار به سختی و کندی انجام می شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =