واحد مرکزی خبر نوشت: رییس جمهور سوریه از تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حمایت از سوریه قدردانی کرد.

 بشار اسد در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه بر گروه های تروریستی تکفیری فقط در سایه حمایت ها و کمک های کشورهای دوست و هم پیمان از جمله جمهوری اسلامی ایران و روسیه امکانپذیر بوده است.

بشار اسد و علی اکبر ولایتی در این دیدار که با حضور خانم بثینه شعبان وزیر مشاور ریاست جمهوری سوریه در امور سیاسی و محمدرضا شیبانی سفیر ایران در سوریه صورت گرفت بر اهمیت روابط راهبردی تهران و دمشق برای مقاومت و رویارویی با نقشه های غربی ها تاکید کردند.

علی اکبر ولایتی صبح امروز در راس هیئتی برای دیدار با مسئولان بلندپایه سوری وارد این کشور شد.


ایران با اقتدار در کنار سوریه ایستاده است


مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با صراحت و اقتدار تمام در کنار دولت و مردم سوریه ایستاده است.

علی اکبر ولایتی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی دمشق در گفتگو با خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران در کنار دولت و مردم سوریه ایستاده اند و از خواست مردم قهرمان این کشور در مسیر حفظ استقلال و دفاع از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کنند و به این حمایت ادامه خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد ایران و سوریه روابط بسیار برادرانه و نزدیکی با یکدیگر دارند و در چنین شرایط حساس و حیاتی که دولت و ملت سوریه در برابر دشمنان قسم خورده خود ،ایستاده اند جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند که از این کشور قهرمان، دولت مقاوم و شخص بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت کند.

مشاور مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد در چهار سال اخیر که یک جنگ محدود جهانی از سوی غربیها و بعضی کشورهای منطقه علیه سوریه شکل گرفته، روابط  تهران و دمشق نزدیکتر شده است.

ولایتی افزود در جریان دیدار با مقامات ارشد سوریه ، پیروزیهای پی درپی ارتش و نیروهای مردمی این کشور بر دشمنان ملت سوریه را به شخص بشار اسد رئیس جمهور و مردم سوریه تبریک خواهم گفت.

مشاور رهبر معظم انقلاب که پیش از ظهر امروز در سفری یک روزه وارد دمشق شد و بلافاصله برای دیدار با بشار اسد راهی دفتر وی شد. ولایتی همچنین با ولید المعلم وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =