محمد شریعتمداری در یک نگاه معکوس از خود سوال می کند " مگر آسایش ،آرامش، خوشی،کار، ثروت ،زندگی مدرن ، بی دغدغه و شاداب وشورانگیز مردم و جوانان ایرانی چه ایراد و اشکالی دارد که عده ایی نه تنها بر فقر که بر سختی و ملالت و روان پریشی مردم اصرار، برآن افتخار و از آن سرخوش هستند. از نگاه این سیاستمدار،بحث صرفا بر سر توافق اتمی نیست.مخالفان روحانی خود بهتر از هرکسی این را میدانند.

"آيا خوشحالي اين جماعت در رنج و عذاب ملت مسلمان ايران است؟ آيا اينها از بي‌ثباتي سياسي و اقتصادي كشور و در نتيجه تعطيلي كامل واحدهاي توليدي و سرمايه‌گذاري و نشاط اقتصادي و مآلا توسعه فقر و بيكاري و فساد و فحشا و... لذت مي‌برند؟."

چندان تخصص و شناختی از مسائل داخلی نداشته، اصراری هم ندارم داشته باشم.اما حیفم آمد به موضوعی که در پی می خوانید نپردازم. پاراگراف بالا بخشی از نوشته محمد شریعتمداری معاون اجرایی ریس جمهور ایران حسن روحانی ست که امروز توسط بسیاری از رسانه ها از جمله خبرگزاری خبرآنلاین انتشار یافت. محمد شریعتمداری که به دلیل شباهت فامیلش با یک شریعتمداری دیگر، اما نه مانند او پر سر وصدا و جنجالی!!، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرید، گفته می شود فردی سایه نشین،بی حاشیه اما به غایت قدرتمند در نظام سیاسی ایران محسوب می شود.او اینبار و در کمال شگفتی و عادت دیرینه سکوتش،خشمگین برای دفاع از آنچه خود حیثیت و آبروی ایرانیان توصیف می کند پا به عرصه سخن گذاشته است. نه الزاما برای دفاع از حسن روحانی ، دولت نوگرا و نو اندیش او ویا حتی دفاع از دست آورد بزرگ رئیس جمهور یعنی توافق هسته ایی با جامعه بین المللی،که بیشتر برای ابراز نگرانی و شگفتی از این که "چرا عده ایی قلیل اما با صدایی بلند، خواهان توسعه فقر،فلاکت ،بیچارگی،گرسنگی ،سختی و عذاب روحی و روانی ایرانیان هستند و از این عذاب مردم لذت می برند!!؟. گروهی نه دشمن و خارجی بلکه ایرانی واز درون همین کشورو ساختار سیاسی آن!.به دیگر سخن محمد شریعتمداری در یک نگاه معکوس از خود سوال می کند " مگر آسایش ،آرامش، خوشی،کار، ثروت ،زندگی مدرن ، بی دغدغه و شاداب وشورانگیز مردم و جوانان ایرانی چه ایراد و اشکالی دارد که عده ایی نه تنها بر فقر که بر سختی و ملالت و روان پریشی مردم اصرار، برآن افتخار و از آن سرخوش هستند !!.
طرفه آنکه این سیاستمدار آرام ، متحیرانه سوال می کند " اگر چنين نيست و چون افتادن برجام به پرتگاه را معادل قطعيت ادامه تحريم‌هاي وحشيانه دشمن و رانت‌خواري زالوصفتاني نظير «ب - ز» و همراهان و مسببان آن مي‌دانند و از اين بابت خوشحالند كه اين هم باز اعتراف عجيب و بي‌نظيري است! واگر اين دو نيست چرا اين جماعت اينقدر براي زمين‌خوردن برجام مشروط ذوق‌زده دقيقه‌شماري مي‌كنند؟".به باور من از نگاه این سیاستمدار آرام و ستاره کم فروغ رسانه ها و مطبوعات جنجالی ایران ،بحث صرفا بر سر توافق اتمی تهران با جامعه بین المللی نیست؛ مخالفان روحانی خود بهتر از هرکسی این را میدانند.،بلکه بحث بر سر بی انصافی مطلق و بی اخلاقی تمام عیار و نیزبه عادت کشنده عدم ترک صندلی صدارت و کسب ثروت مبهم مخالفان و حامیان سیاسی شان باز می گردد که دولت نو گرای روحانی مصمم به مقابله با آنها است .کسانی که خصوصا در دوران محمود احمدی نژاد به یک طبقه اقلیت ویژه،ثروتمند ، پر سرو صدا وبا امکانات حیرت آوربه ساختار اجتماعی و سیاسی ایران تحمیل شدند.
چندان شناختی از محمد شریعتمداری ندارم اما یکی از دوستان او در وزارتخارجه ایران به من گفت " خیلی عجیب است. محمد شریعتمداری یک تکنوکرات تحول خواه ،یک بورکرات سخت گیر،فردی آرام ،بی حاشیه و بیشتر اهل کار،بسیار جدی و نه چندان اهل شوخی والبته رسانه گریز است. حتی سخنان اخیرش را در اینستا گرام شخص اش منتشر کرده. ببینید چه شده وشرایط را برای دولت چقدر سخت کرده اند که صدای او هم درآمده است".
تا آنجا که میدانم در شرایط حساس مثل شرایط امروز ایران و یا هر دوره تاریخی دیگر و برای مللی دیگر، نمونه یی از این نوع رفتارها ضد ملی ثبت نشده. چگونه ممکن است عده ایی خواهان زمین خوردن ملت و کشورشان باشند، آنهم به بهانه "این دولت ،دولت ما نیست!. بد به حال فرد یا افرادی که درس تاریخ برای آنها فقط یک شوخی گذرا و تکرار نشدنی ست .قلم مادر تاریخ در باره این عده چه خواهد نوشت؟.
یکی بر سر شاخ ،بن می برید
خداوند بستان نگه کرد و دید
بگفتا گر این مرد بد می کند
نه با من که با نفس خودمی کند

matinmos@gmail.com

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    5 0
    عزیزم مساله اصلی اینه که این ها باقیمانده های انجمن حجتیه هستند که معتفدند در ایران باید فحشا، فساد ، فقر و جنایت زیاد بشه تا زمینه ظهور امام زمان فراهم بشه . ته ته فکر این گروه این هست . احمدی نژاد هم همین طوری سر کار اومد ...
  • mohammad US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 0
    خودشون بگن چرا خواهان بدبختی مردم هستند...والا ما هم آدم هستیم و مردم ایران حق دارند مثل بقیه خلایق زندگی کنند. تاریخ چه خواهد نوشت؟ مگه تاریخ را چه کسی می نویسد جز صاحبان قدرت. دلت خوشه هان. ولمون کنید. بخدا خسته شدیم دلمون گرفته و سرخورده و افسرده ایم هاییی هوا بس ناجوانمردانه سرد است سلامت نمی خواهم پاسخ گفت باید رفت پشت دریاها شهری ست قایقی باید ساخت کجایید اخوان و سهراب که درد ما را به شلاق شعر بسرایید
    • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      0 2
      تو دیگه چته؟اونجا نشستی باز هم ناخوشی.اگه همه ناله میکنن تو یکی دیگه حرف و ناله نکن...یک کاره..
  • بیات US ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    با سلام. دولت ما سعی در برقراری رفاه و عدالت اجتماعی دارند اما نباید همه هم و غمشان را بر این موضوع قرار دهند و از مدیریت امورات دیگر غافل بمانند. فشار به دولت زیاد است و گاهی هم مغرضانه و منغعت طلبانه اما دولت محترم می توانست در موارد دیگر مدیریت بهتری را صورت دهد. در کل انتقاد وقتی ارزش دارد که انصاف و عدل در آن باشد وگرنه فایده اش از ضررش کمتر است. خدا به همه انصاف بدهد و همه ما را هدایت کند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    1 0
    با سخن های آقا رضا موافقم.