۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

مهر نوشت:

مرکز آمار ایران با اعلام گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ اعلام کرد: نرخ تورم روستایی در بهمن ماه سال جاری ۱۴.۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به ۱۳.۹ درصد رسید.

شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۱۵/. را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲/. درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۳.۹ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۳.۸) افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه قبل ۱۴.۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۳ (۱۴.۹) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۳۷.۳ رسد که نسبت به ماه قبل ۲/. درصد کاهش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۳۴.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۳/. درصد کاهش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۹.۹ درصد است.

همچنین شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹.۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۳ (۱۱.۱) کاهش یافته است.

بر پایه این گزارش، شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در بهمن ماه ۹۳ به رقم ۲۰۰/. رسید که ۶/. درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۳ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۷.۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۳ (۱۸.۱) کاهش یافته است.

جدول ۳۵ ماهه تورم نقطه به نقطه و میانگین در روستاها

  میانگین تورم  
  تورم نقطه به نقطه 
  دوره زمانی 
۳۵.۴ ۲۵.۶ فروردین ۹۱ 
۳۴ ۲۴.۴ اردیبهشت ۹۱ 
۳۲.۴ ۲۳.۵ خرداد ۹۱ 
۳۱.۲ ۲۷.۷ تیر ۹۱ 
۳۰.۲ ۲۸.۴ مرداد ۹۱ 
۲۹.۲ ۲۸.۴ شهریور ۹۱ 
۲۸.۶ ۳۲.۹ مهر ۹۱ 
۲۸.۴ ۳۶.۹ آبان ۹۱ 
۲۸.۵ ۳۷.۲ آذر ۹۱ 
۲۹.۶ ۳۸.۳ دی ۹۱ 
۳۱.۱ ۴۱.۷ بهمن ۹۱ 
۳۲.۷ ۴۳.۱ اسفند ۹۱ 
۳۴.۴ ۴۵.۳ فروردین ۹۲ 
۳۶.۱ ۴۴.۷ اردیبهشت ۹۲ 
۳۸.۱ ۴۷.۱ خرداد ۹۲ 
۳۹.۴ ۴۴.۲ تیر ۹۲ 
۴۰.۶ ۴۳.۶ مرداد ۹۲ 
۴۱.۸ ۴۳.۱ شهریور ۹۲ 
۴۲ ۳۷.۸ مهر ۹۲ 
۴۱.۶ ۳۳.۵ آبان ۹۲ 
۴۰.۹ ۳۱.۵ آذر ۹۲ 
۴۰ ۲۹.۸ دی ۹۲ 
۳۸.۲ ۲۳.۴ بهمن ۹۲ 
۳۶.۱ ۱۹.۹ اسفند ۹۲ 
۳۳.۵ ۱۷.۱ فروردین ۹۳ 
۳۱.۱ ۱۶.۳ اردیبهشت ۹۳ 
۲۸.۳ ۱۳.۷ خرداد ۹۳ 
۲۵.۸ ۱۳.۳ تیر ۹۳ 
۲۳.۳ ۱۲.۷ مرداد ۹۳ 
۲۰.۹ ۱۲.۳ شهریور ۹۳ 
۱۸.۹ ۱۱.۸ مهر ۹۳ 
۱۷.۳ ۱۲.۱ آبان ۹۳ 
۱۶ ۱۴.۱ آذر ۹۳ 
۱۴.۹ ۱۳.۸ دی ۹۳ 
۱۴.۲ ۱۳.۹ بهمن ۹۳ 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =