۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
برزیل دهمین قدرت ابررایانه‌ای جهان شد

بر اساس آمار جدید، برزیل دهمین قدرت در داشتن ماشین‌های پرقدرت محاسباتی جهان (ابررایانه) شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، برزیل میزبان 6 ابررایانه/ Supercomputer شده است که در فهرست موسوم به Top500 رده دهم را به خود اختصاص داده است.

سه ابررایانه متعلق به لابراتوار ملی علوم / LNCC در ریودوژانیرو و شهرک پتروپولیس واقع‌شده است و یکی دیگر نیز متعلق به مرکز تحقیقات هوا-فضای برزیل / Inpe است. همچنین کمپانی نفتی پتروبراس و مرکز یکپارچه‌سازی فناوری و کارخانه‌ها در شمال پایتخت و منطقه سالوادور قرارگرفته است.

اما مهم‌ترین موضوع سنخیت و سازگاری توسعه ابررایانه‌ها با توسعه علم و فناوری در برزیل است که پا به‌پای یکدیگر جلو می‌رود و از ابررایانه‌ها برای شبیه‌سازی و تحقیقات علمی مؤثر و مدل‌سازی تجاری DNA و نظایر آن استفاده می‌شود.

هرچند برزیل رتبه دهم را با این 6 ابررایانه به خود اختصاص داده اما هیچ‌کدام از این ابررایانه‌ها در فهرست 100 ابررایانه برتر نیستند و قوی‌ترین آن‌ها (متعلق به LNCC) رتبه 476 را دارد که قدرت محاسباتی آن 1.1 پتافلاپ (10 به توان 15) است.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    64 9
    برزیلی ها با ایران توسعه رو شروع کردن . اونها کجان ما کجاییم.از همه دنیا عقب افتادیم . هر روز مثل متوهم ها که خودشونو گول می زنن از دستاورد جدید صحبت می کنیم. پتو کشیدیم رو سر خودمون می گیم شدیم ابرقدرت. دیگیه خبر نداریم ابرقدرت شدن چند وجهی و چند بعدیه. یه هواشناسی رو بلد نیستیم پیش بینی کنیم. شبیه سازی سوپرکامپیوتر واسه هواشناسی لازمه. اونوقت کارمندای هواشناسی می ان تلویزیون و فقط قر و فر می دن و اشتباه حرف می زنن. اصلا محاسبه نمی دونن چیه چه برسه به سوپر کامپیوتر.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
      12 37
      تو خوبی. یه چیز یادت رفت بگی: ما فقط غر غر کردن بلدیم. مثل شما که 5خط وقت گذاشتی برا غرغر کردن. شما چه کار کردی برا توسعه کشورت. مگه غیر اینه که مردمن که باید تو توسعه کشور سهیم باشن. مگه نه این که همه کسایی که الان تو پست های مهم هستن و این همه کشورو به عقب بردن قبلا جزء همین مردمی بودن که مثل من و شما فقط غرغر میکردن بعد هم که به قدرت رسیدن فقط به این فکر افتادن که بار خودشون رو ببندند.؟ داداش درسته که ابرقدرت شدن چندوجهیه ولی مهمترین وجهش اراده ست که از ما غرغروها کیلومترها دوره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    11 3
    اشتباهی منفی دادم
  • امیر A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    7 4
    خدمت اجباری سربازی هم تو این جور مسایل دخیله ... بعد از پایان دوره دانشگاه، دانشجوها خصوصا فارغ التحصیل های رشته های فنی و مکانیک، انتظار دارن بعد از فراغت، از چیزایی که خوندن و یاد گرفتن استفاده کنن و بخش دولتی هم برای پیشرفت کشور، از اونا استفاده کنه ... ولی اینجا این خبرا نیست ... بفرمایید خدمت اجباری که تقریبا همه می گن اتلاف وقته... بعدش هم مممکنه کسایی مثل من، سرخورده بشن و دیگه به این چیزا اهمین ندن ... مسولان باید جوونا رو ، خصوصا فارغ التحصیل های دانشگاه ها رو بفمن و گرنه، چیزی عوض نمیشه ... خبرآنلاین، منتشر کن ...
  • motafa A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 0
    دیگه دوران پردازنده های سیلیکونی داره تمام میشه وجهان داره میره به سمت پردازنده های نوری و زیستی