مهر نوشت: معصومه رحمانی بازیگر فیلم «ابد و یک روز» با اشاره به ویژگی های نقشی که در این اثر ایفا کرده است، عنوان کرد فیلمنامه انقدر اصولی نوشته شده بوده که برای بازی در فیلم شک نکرده است.

معصومه رحمانی بازیگر تئاتر که با فیلم «ابد و یک روز» اولین تجربه سینمایی اش را از سرگذرانده درباره حضور در این فیلم گفت: زمانی که سعید روستایی کارگردان «ابد و یک روز» قصد داشت اول فیلم کوتاهش را بسازد با من تماس گرفت اما متاسفانه این همکاری میسر نشد تا اینکه برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش مجددا به من زنگ زد و داستان و شخصیت لیلا را برایم توضیح داد و خوشبختانه این همکاری میسر شد.

وی ادامه داد: روستایی یک مخاطب حرفه ای تئاتر است و من را هم از طریق نمایش هایی که بازی کرده بودم، می شناخت. روستایی به دنبال چهره نیست و بازیگرانی را که دوست دارد، انتخاب می کند. تمرین هایی که برای حضور در این فیلم داشتیم فشرده و کاربردی بود و حدود ۱۵ روز قبل از آغاز فیلمبرداری دورخوانی ها شروع شد و حتی از مرحله ای به بعد بازیگران با لباس در لوکیشن مورد نظر تمرین می کردند. مخصوصا برخی سکانس های حساس به صورت دکوپاز شده تمرین می شد و فردای آن روز سکانس اصلی را فیلمبرداری می کردیم.

بازیگر نمایش «ترانه های قدیمی» درباره شخصیتی که در این فیلم ایفا می کند، توضیح داد: یکی از ویژگی های بارز شخصیت لیلا این است که او از اطرافیانش بریده و ارتباط فرسایشی پیدا کرده است. لیلا از جایی به بعد در لاک خودش فرورفته و دیگر حوصله ارتباط های پرچالشی را که بین خانواده اش رخ می دهد، ندارد اما در نهایت همه اعضا این خانواده با تلورانس های متغیر نسبت به یکدیگر دلبستگی دارند که لیلا هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی در صحنه ای که لیلا دست به افشاگری می زند به نظر می رسد که ناتوان از ابراز احساساتش است اما نمی خواهد که خواهرش برود بنابراین از این ترفند استفاده می کند.

رحمانی یادآور شد: در واقع خانواده ای که در «ابد و یک روز» به تصویر کشیده می شود با همه از هم پاشیدگی شان به یکدیگر دلبستگی های عاطفی دارند حتی محسن و مرتضی دو برادر این خانواده با وجود مشکلاتی که با هم دارند، پشت هم در می آیند.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم قهرمان ندارد و همه شخصیت ها به نوعی می توانند قهرمان اثر باشند، عنوان کرد: در هزاره سوم دیگر تعریف کهن الگویی که از قهرمان وجود دارد، بی کاربرد شده است. در واقع ویژگی های یک قهرمان کلاسیک در دنیای امروز تغییر کرده است و نباید انتظار حرکات قهرمانانه از قهرمان فیلم ها داشته باشیم. در این فیلم هم هرکدام از اعضای خانواده به نوعی قهرمان هستند.

وی درباره استقبالی که تا امروز از این فیلم در جشنواره شده است، گفت: من فیلم را هم در برج میلاد و هم سینما فرهنگ دیدم و خوشبختانه بازخورد مخاطبان خیلی خوب بوده است. «ابد و یک روز» اولین تجربه سینمایی من محسوب می شود اما خوشبختانه تا امروز با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان از این فیلم روبرو بوده ام. امسال پیشنهادات سینمایی خوبی داشتم اما مطمئن بودم که از میان همه این پیشنهادات «ابد و یک روز» را انتخاب خواهم کرد.

رحمانی در پایان صحبت هایش متذکر شد: سعید روستایی با وجودی که اولین فیلم سینمایی اش را ساخته اما فیلم های کوتاه بسیار خوبی را در کارنامه دارد. آنقدر فیلمنامه «ابد و یک روز» با جزئیات درست و پرداخت اصولی نوشته شده بود که برای بازی در آن شک نکردم. هیچ شخصیتی در این فیلم به حال خود رها نشده و همه کاراکترها شناسنامه پر و پیمان دارند. روستایی در اجرا و کارگردانی هم توانست از پس فیلمنامه با جزئیاتش بربیاید به همین دلیل شاهد فیلم خوش‌ساختی هستیم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =