رضوان طلب: از مصاحبه توهین آمیز برای جذب هیات علمی به شدت پرهیز می کنیم

رییس هیات مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به تقویت نظام نظارت و بازرسی در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: طی یک سال گذشته از روند بررسی پرونده‌های اعضای هیات علمی 42 دانشگاه را بازرسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رییس هیات مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در نشست خبری صبح امروز در وزارت علوم در مورد اقداماتی که در یک سال گذشته در این مرکز انجام گرفته است، گفت: این مرکز با مشکل پست‌های سازمانی مواجه بود زیرا افراد فعال در آن بر اساس طرح مهرآفرین دولت دهم فعالیت می‌کردند که این طرح در ابتدای دولت یازدهم متوقف شد بنابراین ما با هماهنگی‌های لازم به معاونت اجرایی و برنامه ریزی و امور استان‌ها راه اندازی کردیم.

او با بیان اینکه میانگین زمان بررسی پرونده در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم 189 روز کاری بود گفت: طی یک سال گذشته زمان بررسی‌ پرونده‌ها در این مرکز به 28 روز کاهش یافته است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت گفت: روند رسیدگی به پرونده های این مرکز الکترونیکی شده است و نرم‌افزار جدید برای این موضوع در حال تدوین است.

رضوان‌طلب در مورد دیگر اقدامات این هیات در یک سال گذشته ادامه داد: کتاب قوانین مربوط به جذب اعضای هیات علمی نیز به صورت الکترونیک در این مرکز تدوین و منتشر شده است.

او با اشاره به تقویت نظام نظارت و بازرسی در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: طی یک سال گذشته از روند بررسی پرونده‌های اعضای هیات علمی 42 دانشگاه را بازرسی کرده‌ایم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه برخی معتقدند لزومی به وجود این مرکز نیست و دانشگاه‌ها باید استقلال داشته باشند، گفت: تمرکز در خصوص جذب اعضای هیات علمی موجب عدالت در توزیع فرصت‌ها، افزایش گزینه‌ها برای انتخاب گزینه‌های اصلح و یکپارچگی و هماهنگی شده است.

حتی یک نفر را با توصیه جذب نکرده ایم

رضوان‌طلب گفت: در این مرکز تنها مبادله اطلاعات به صورت متمرکز انجام می‌شود و حداقل 90 درصد روند جذب و بررسی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. طی یک سال گذشته ما حتی یک نفر را نیز خارج از فراخوان و یا توصیه افراد جذب نکرده‌ایم زیرا شبکه‌ این مرکز قابل نفوذ و دستکاری نیست.

او ادامه داد: این مرکز هماهنگ کننده است و مانند دیگر معاونت‌های وزارت علوم شأنی راهبری و هماهنگی را دنبال می‌کند.
رضوان‌طلب با اشاره به روند جذب مربیان در دانشگاه‌ها گفت: در این زمینه سختگیری‌های زیادی وجود دارد زیرا با وجود تعداد زیاد فارغالتحصیلان دکترا جذب مربیان توجیهی ندارد. سهمیه جذب مربیان دردانشگاه‌ ها بسیار محدود و برای رشته‌های خاص و یا دانشگاه‌های نقاط محروم است که برای جذب مربی باید مجوز از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم و هیات امنای دانشگاه‌ها را داشته باشد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در خصوص نوع مصاحبه اعضای هیات علمی برای جذب در دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد سوالاتی که از این افراد پرسیده می‌شود توهین آمیز باشد و یا نوع مصاحبه توهین آمیز باشد به شدت پرهیز می‌کنیم و در حال بازسازی فرم‌های مصاحبه برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها هستی که این فرم‌ها موجب توهین و مذمت نباشند.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 1
    خواهش میکنم عملکرد این قشر را بیشتر زیر ذره بین قرار دهید با توجه به نیاز فعلیه جمعیت تحصیلکرده و اهمیت اعمال انصاف بجای سلیقه های شخصی در انتخاب هیات علمی