ایسنا نوشت:

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که مطالعات لازم برای تفکیک آب شرب از بهداشتی صورت گرفته گفت: تفکیک آب در حومه تهران اجرا خواهد شد.

حمیدرضا تشیعی در مورد پروژه تفکیک آب شرب از بهداشتی در تهران گفت: مطالعات لازم برای انجام این کار در حومه تهران پایان یافته و آماده اجرا هستیم.او با تاکید بر این‌که تفکیک آب شرب از بهداشتی با ظرفیت سازی بخش خصوصی صورت خواهد پذیرفت گفت: هر جا که آب به صورت دو سامانه‌ای توزیع شود با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد مشارکت بخش خصوصی در زمینه توزیع آب دو سامانه‌ای گفت: آب و زمین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا در پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

تشیعی در مورد قیمت آب شرب توزیع شده از طریق سامانه دوم پس از تفکیک آب شرب و بهداشتی گفت: قطعا قیمت آب شرب توزیعی از قیمت آب معدنی کمتر خواهد بود.وزارت نیرو درصدد تفاهم با وزارت بهداشت بر سر شاخص‌های آب بهداشتی است و تفکیک آب پس از تفاهم انجام خواهد شد.

حمیدرضا تشیعی در مورد پروژه تفکیک آب شرب از بهداشتی با تاکید بر این‌که چارچوب کار مشخص است و مطالعات فنی و فرهنگی برای انجام این کار در مشهد صورت گرفته، گفته بود که در حال حاضر برای تفاهم در زمینه استاندارد آب بهداشتی در شبکه اصلی با وزارت بهداشت بحث دو جانبه داریم.او با تاکید بر این‌که اخذ استاندارد ملی زمان‌بر است لذا درصدد تفاهم با وزارت بهداشت هستیم گفت:‌ به محض تفاهم با آن وزارتخانه، با توجه به آماده اجرا بودن تفکیک شرب و بهداشتی این کار صورت خواهد گرفت.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد توزیع آب کارتی در بجستان در خراسان رضوی گفت: آبی که در آن منطقه در شبکه توزیع می شود آب شرب است اما توزیع آب کارتی به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع آب با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر از نظر آشامیدن است.تشیعی با تاکید بر این‌که در حال حاضر در شهر قم، بجستان و ساوه آب کارتی توزیع می شود، توزیع آب از طریق دومین سامانه را به دلیل محدودیت منابع آبی خواند و گفت: تفکیک آب شرب و بهداشتی در کشور پس از تفاهم با وزارت بهداشت صورت می گیرد.

پیش از این در برخی خبرهای منتشر شده ذکر شده بود که بحث‌های تازه‌ای برای مدیریت آب آشامیدنی و بهداشتی کشور مدنظر است که اولین اقدام‌ها در این حوزه، ایجاد ایستگاه‌های توزیع آب آشامیدنی در شهر بجستان خراسان رضوی و آغاز فروش کارتی آب است.

گفته می‌شود، اکنون قیمت خرید هر لیتر آب شرب برای مصرف‌کنندگان ١٠ تومان است درحالی‌که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، کیفیت این آب از کیفیت بطری‌های آب معدنی نیز بیشتر است. این درحالی است که حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفته است: پیش‌بینی ما این است که برای تابستان ۹۴ حدود ۲۸ شهر استان که ۶۵‌درصد جمعیت شهرهای استان را شامل می‌شوند متاثر از وضع کم‌آبی باشند. وی افزود: ١٠٠‌درصد جمعیت شهری استان خراسان رضوی از خدمات آب شرب و بهداشتی برخوردارند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    امید که اول برای پر درد آمد ها اجرایی شود
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    12 14
    طرحهای بنیادی و اساسی مثل این باید حمایت شود. همچنین پروژه آوردن آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    49 5
    خمینی کجایی تا ببینی حکومت اسلامیت را علاوه براینکه اب وبرق مجانی نشد و پول نفت هم سر سفره ها نیامد .به کوری چشم دشمن اب هم برایمان لیتری شده اموزشس وپرورش پولی کردند دانشگاهها را پولی کردند تازه اولش از خیابانها می خواهند بگیرند عوارض می گیرند حقوق شهردارش 20برابر حقوق کارمندش است و حقوق مدیرانش 15برایر کارمندش است