ایسنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت با ماده ۲۵ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها مخالفت کرد.

به دنبال مطرح شدن لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که طبق ماده 25 آن قرار است مطب پزشکان و برخی دیگر از اصناف در سطح شهر صرفا در قالب کاربری‌های تجاری در طرح‌های تفصیلی مصوب شهری مجاز باشد، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اعلام مخالفت وزارت بهداشت با این لایحه، گفت: فشار مضاعف در کسب عوارض از این مراکز ممکن است تاثیرات منفی بر سلامت جامعه بگذارد.

دکتر محمد آقاجانی، درباره لایحه اخیر مبنی بر کاربری تجاری شدن مطب‌های پزشکان جهت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، گفت: مطب‌ها واقعا مراکز تجاری نیستند، چرا که این مراکز خدمت بسیار مهمی را برای جامعه انجام می‌دهند. بنابراین فشار مضاعف در کسب عوارض از این مراکز ممکن است تاثیرات منفی بر سلامت جامعه بگذارد.

80درصد بار خدمات سرپایی بر عهده مطب‌های خصوصی

آقاجانی با بیان اینکه هنوز هم نرخ ویزیت در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها و حتی کشورهای منطقه کمتر است، گفت: خدماتی که در مطب‌ها انجام می‌شود بسیار با ارزش است. ما به دنبال گسترش طب سرپایی در کشور هستیم که 80 درصد این خدمات را مطب‌های خصوصی انجام می‌دهند و 80 درصد بار این خدمات بر عهده این مراکز است.

وی ضمن ابراز مخالفت با چنین لایحه‌ای، ادامه داد: با توجه به این موضوع ورود فشار مضاعف بر مطب‌ها منجر به افزایش عوارض و تبعات منفی برای جامعه خواهد شد. بنابراین وزارت بهداشت با چنین لایحه‌ای مخالف است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =