نمایشگاه خودروی ژنو که این روزها در صدر اخبار صنعت خودرو قرار گرفته، میزبان مجموعه‌ای از هیجان‌انگیزترین خودروها و فناوری‌های صنعت خودرو در سال 2015 / 1393 است.

سولماز گریی: چه خبری داغ‌تر از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو؟ این روزها همه از هشتاد و پنجمین نمایشگاه خودروی ژنو صحبت می‌کنند، نمایشگاهی که یک‌بار دیگر میزبان بزرگ‌ترین و مجرب‌ترین خودروسازان و همچنین کمپانی‌های نوپای این عرصه است. ابرخودروساز انگلیسی مک‌لارن هم مدل P1 GTR را با خود به این نمایشگاه آورده که یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای آماده تولید کمپانی است.

رنگ بدنه و طرح‌های گرافیکی سبزرنگ روی آن به مک‌لارن F1 GTR اشاره دارد. درواقع مدل F1 GTR بزرگ در سال‌های 1995 / 1374 و 1996 / 1375 برای کمپانی مسابقه می‌داد و در مسابقات 24 ساعته له‌مانس در سال 1995 / 1374 افتخار آفرید. بدون شک رنگ زرد و خطوط سبز برازنده بدنه فیبر کربنی P1 GTR نیز هست. این خودرو به‌طور دقیق نمونه مسابقه‌ای تیونینگ شده و ارتقاءیافته ابرخودروی هیبریدی مک‌لارن P1 است.

در این مدل علاوه بر ایجاد تغییرات در آئرودینامیک که باعث بهبود فرآیند خنک‌سازی و همچنین ارتقای نیروی عمودی شده، شاهد ارتقای موتور نیز هستیم. موتور 3.8 لیتری8 سیلندر و دوتوربویی بنزینی 789 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به موتور الکتریکی با قدرت 197 اسب بخار جفت می‌شود. این موتور الکتریکی از همان ابتدا به کمک موتور اصلی می‌آید.

ظاهراً قرار نیست GTR حالا حالاها به خیابان‌ها بیاید، اما خریداران می‌توانند تا قبل از به پایان رسیدن سال 2015 برای نخستین بار خودروهای منحصربه‌فرد و سفارشی خود را در پیست کاتالونیا امتحان کنند. قرار است هر خودرو بر اساس علایق راننده تا حدی سفارشی شود. قیمت این خودرو 1.9 میلیون پوند (حدود 2.9 میلیون دلار) اعلام شده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    ایران خودرو و سایپا شرکت نکردند از بس که این نمایشگاه ها و شرکت کنندگانش سطح پایین هستند.
  • قاطع زاده A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    نمایش این قبیل خودروها که اکثرا کاربرد نمایشگاهی دارند و در عالم واقعیت حتی یک متر هم حرکت نمی کنند و در اصطلاح می گویند مدل مفهومی ، جز تخریب روحیه تولید داخلی هیچ توجیه دیگری ندارد . شماها فقط گوش به زنگ هستید که کجا یه نمایشگاهی برپا شود تا زود تصاویر آنرا بگذارید و بهبه و چهچه کنید که شگفتا وا عجبا و ..... از فناوری و خلاقیت و ولوغیر . یه سئوال دارم ، یعنی تولید داخلی ما در دید شما اینقدر پایین و بی کیفیت و عاری از هر خلاقیتی ست که شما حتی یکبار هم به تعریف و تمجید از آن نمی پردازید؟ پس از جواب مثبت است ، چرا استفاده می کنید ؟ چرا می خرید ؟ بروید در کشورهای که برایشان کف می زنید و برای تولیدشان غش می کنید زندگی کنید و بخرید و لذت ببرید و با شبکه های معاند مصاحبه کنید و تخریب کنید
    • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      65 2
      پست بدیع الزمان رو به شما تحویل دادن ظاهرا.اگرحق انتخاب برای سبک زندگی و ملزوماتش وجود میداشت اینها انتخاب اکثریت مردم نبود.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      78 1
      چی میگی برادر عزیز.. مثل اینکه چشمات رو بستی و خبر نداری که کجا داری زندگی میکنی.. از کدوم خلاقیت در صنعت خودروسازی در این مملکت صحبت میکنی.. خلاقیت در تولید پژو آر دی یا خلاقیت در تولید سمند.. یه مشت آشغال رو با قیمت های گزاف تو پاچه ملت میکنن اسم این رو گذاشتی خلاقیت.. اینجا حتی جون آدمها ارزش نداره چه برسه به احترام به حقوق مشتری.. البته شما مجازی هر جور دوست داری فکر کنی
    • حسن US ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      49 1
      پست خیلی سنگین بود، صلواتی عنایت کنید معلومه که جواب مثبته ولی راه کاری که شما به عنوان ترک وطن مطرح کردید خیلی غیرمنطقی هست.
    • ایرانی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      58 1
      میخوای بگم دیگه از هیج پیشرفت تکنولوژی خارجی مطلب نزارن؟
    • بیژن IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      42 1
      دوست عزیز، مکلارن پی وان یک اتوموبیل کانسپت نیست. این اتومبیل چند ساله که تولید میشه و کاملاً هم مراحل تستی رو گذرونده. یکی از مهمترین ویژگیهای این ماشین اینه که همزمان از نیروی موتور بنزینی و برقی استفاده میکنه که بعداً این ایده در فراری لافراری و پورشه جی تی استفاده شده. این جور اتومبیل ها نه فقط برای ما ایرانی ها بلکه برای همه دنیا یک پدیده عجیب و جالب محسوب میشه. من توصیه میکنم کمی جهانی تر فکر کنید.
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      37 1
      شما دوست عزیز کلا تمام جمله هات همدیگرو نقض میکنند. دوست خوبم قرار نیست یه کشور هرآنچه که نیاز داره رو خودش تولید کنه در کشور ما همه چیز برعکسه اون کالایی که قدرت تولیدش با کیفیت خوب داریم رو با بدترین کیفیت وارد میکنیم و تولید کننده رو بیچارش میکنیم.در عوض میایم خودروهای منسوخ رو صرفا باز مونتاژ میکنیم وبا قیمت خودروهای روز و استاندارد دنیا بلکه هم بیشتر غالب مردم خودمون میکنیم. نمونش هم خودروی دنا دوستان بگن که چرا ما باید برای سمندی که کمی چراغهاش و طراحی داخلیش تغییر کرده بیست میلیون بیشتر پرداخت کنیم؟
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      31 1
      فازت چیه عمو؟؟؟
    • امیر A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      50 1
      بنظرم شما که تولید کننده اید بهتر است به این کشورها بروید تا شاید کمی مدیریت تولید و رقابت یاد بگیرید والا با بستن مرزها و بازکردن شیر نفت به کارخانه های خودرو سازی تا ابد عمر و سرمایه ما و استعداد خودتان را نابود کرده اید.
    • عرشیا A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      41 1
      و باز هم ارزوی همیشگی این جانب : شفای عاجل و بهبودی سریع برای این دوست متوهم را از درگاه خداوند خواستارم .
    • مجید A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      24 1
      تو خوبی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      36 1
      حالت خوبه؟ میخوای از پراید تعریف کنن؟مدل وانتشم که اومده جدید جدیده از اینم بهتره
    • امین A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      26 1
      اول که این ماشین کانسپت یا همون مفهومی نیست. دوم هم اگر قیمت ماین های وارداتی رو آزاد کنن خواهید دید که تمام خودرو ساز های ایرانی فروششون به صفر میرسه وقتی میشه به 30 میلیون ماشین های شورلت وولکس یا حتی کیا رو خرید کی میره پراید و سمند بخره؟ سوم هم اگر خودرو ساز های داخلی خلاقیتی یا جای تعریفی دارن یه نمونشو بگین ما هم بدونیم
    • ابی RO ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      38 1
      ول کنیم بریم که صحنه برای چپاول های امثال شما خالی شه؟ کور خوندی. ما همین جا میمونیم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      44 1
      تخریب روحیه را خودروسازان وطني انجام مي دهند كه با گران فروشي ، اجناس بي كيفيت خود را تا سه برابر گرانتر مي فروشند . ضمنا"‌اگر آنها توليد ملي است چرا با بالا رفتن دلار گرانتر مي شود ؟ توليد خودرو با پلت فرم فرانسوي و قطعات چيني معني ملي بودن آن را نمي دهد .
    • رسول IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      13 1
      چه ربطی داره چرا قصد سیاسی کردن موضوع رو داری اگه ادم نتونه به یه مدل خوب رو ببینه و به دیگران معرفی نکنه که دیگه هیچی... مطمئن باش اگه ما ایرانیا بتونیم مثل اینا و یا حتی کمی پائین تر از اینا رو بسازیم هم خدا رو شکر میکنیم و هم بهش افتخار میکنیم و مطمئن باش بجز ماشین تولید خودمون سوار نخواهیم شدهرچند که من خودم هنوز ماشین ندارم
    • میلاد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      21 1
      حاجی حالت خوبه برادر؟ زیاد حرص نخور می چایی
    • محمدزاده A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      56 1
      سلام خودروهای داخلی رو میخریم چون به دلیل انحصار چیزی غیر یه سری مدل محدود تو بازار وجود نداره. اگر ورود خودرو آزاد بشه بدون شک هر آدم عاقلی خودروهای ایمن و مدرن و کم مصرف و با امکانات روز رو با قیمت مناسب میخره. اون موقع خودروسازان داخلی هم همونطور که تو بقیه کشورهای دنیا که کارخانه خودروسازی دارند داره اتفاق میفته، اگر به دنبال بقای خودشون باشند. خودروهایی قابل رقابت با اون ها عرضه میکنند. وقتی هیچ نوآوری و خلاقیتی وجود نداره و هنوز پراید و پژو 405 و پیکان وانت و سمند و ... با تکنولوژی های مربوز به چند دهه پیش به مردم عرضه میشه ، از چه چیز باید تمجید کرد؟ از دیرکرد در تحویل خودرو؟ از دلال بازی در بازار که نمایندگی میگه خودرو نداریم ولی دست دلال ماشین هست و بالاتر از نرخ مصوب به مردم میدن؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      46 1
      عزیز برادر در عصر ارتباطات که با یه سرچ ساده میشه اطلاعات بدست آورد اینگونه اظهارات باعث تاسف است،در این مورد بخصوص هم برنامه تخت گاز دو هفته پیش و اگه نگاه میکردی متوجه میشی که نه تنها راه میره بلکه چه تکنولوژی ترکیبی و فوق العاده ای داره و به قول وزیر محترم که برای عمل گوش به آلمان رفته بودن از نظر تکنولوزی 80 سال از ما جلوترن،این یه واقعیته پس بجای گارد گرفتن و تعصبات کورکورانه ،باید از نخبه هامون حمایت کنیم که بالاترین ثروت مملکتن و به راحتی و مجانن تقدیم کشورهای پیشرفته میکنیم
    • حامد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      19 0
      عزیزم اول مطلب رو بخون بد این حرفها رو بزن... کی گفت این خودرو مفهومی..؟؟ نوشته و معلوم هم هست که ماشین مسابقه هست و در مسابقات هم شرکت کرده... بعدم کجای تولیدات ماشین ما تعریف و تمجید داره..؟ بگو بدونیم..
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      21 0
      انتقاد نکنیم و بریم در یک کشور دیگه زندگی کنیم ؟؟ این چه منطقیه؟؟
    • mohsen A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      23 1
      این نظر یا طنز است یا ترول که نظر دهنده قصد جلب توجه و عصبی کردن بقیه را دارد .
    • حامد A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
      3 0
      یعنی من واقعا تو منطق شما موندم. آقای عزیز شما واقعاً تولیدات داخل رو با مثلا ماشین های بنز و بی ام و و هوندا و.. مقایسه میکنید؟؟ آقای محترم مطمئن باشید اگر ماشین های خوب خارجی با قیمت های واقعی خودشون تو ایران عرضه میشد کسی از دم در سایپا و ایران خودرو هم رد نمیشد. در ضمن برای حرف اخرتونم خواستم خدمتتون عرض کنم خیلی خیلی خیلی از مردم اگر میتونستن حتما اون کاذی که شما گفتید میکردند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    11 5
    چقدر شبیه پراید خودمونه البته همه آپشن های پرایدو نداره معلومه...
  • كرموني IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    6 3
    عزيزان من از 20 ساله دارم ميگم اول پرايد دوم پژو حال شما عكس يه ماشين مدل پايين گذاشتين وقتي 70 ميليون ايراني پرايد پ‍ژو دوست دارند چششش؟؟
  • حسین شیرازی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    6 1
    شما خوبی؟ مدل مفهومی؟ لابد پورشه و لامبورگینی و فراری هم دارن مدل مفهومی میزنن. یعنی توقع داری سایپا با مک لارن رقابت کنه؟ ما داریم از ام وی ام عقب میفتیم
  • یک دوست IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    9 41
    به نظرم اگه یه خورده دقت کنید خیلی بهتره . مدل ماشین s1 اون همه رو بدنش نوشته باز شما میگین p1 واقعا که ....
    • نیما A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      2 0
      یه بار دیگه با دقت عکسو نگاه کن دوست عزیز
    • آرش IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      18 0
      یک دوست عزیز اون 51 شماره ماشین p1 بالاش نوشته شده برو 2 تا مجله ماشین بخون اطلاعاتت بره بالا همه میدونن p1 چیه
    • فرهاد IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      8 0
      نه همون p1 درستِ اون 51 هست
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      3 0
      دوست عزیز اون ننوشته s1 نوشته 51 . مدل p1 مک لارن خیلی معروفه، اگه یکم از مدل های ماشین سر در بیاری متوجه میشی. مخصوصا چراغ جلوی منحصر به فرد p1 خیلی معروفه
    • محمدزاده A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      4 0
      شما هم یکم کمتر از یخورده دقت کنید خوبه : . این اتومبیل همونطور که گفتند مدل تیون شده مک لارن " پی وان " هست. اون هم که شما میگی " اس وان " نوشته اگر دقت کنید عدد 51 هست. :دی
    • بی نام RO ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      4 6
      سلام اون که شما میگی " اس وان " نیست. بلکه عدد " 51 " هست .
    • یک دوست RO ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
      4 0
      راست گفتین حق با شماست من اشتباه کردم.ببخشید. یک دوست.
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    10 0
    حیف که چاپ نمیشه وگرنه جوابتو داده بودم
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    2 4
    بازم مشخصات یه پژو 2000 رو نداره
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    4 1
    اسب بخارش خوبه
  • essi1705 GB ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    9 0
    وااااااااوو آخرشه انگار ماشین need for speed
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    9 2
    اجبار اقا مجبوریم بخریم
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    2 9
    در مقابل 918 حرفی واسه گفتن نداره