ایران نوشت:

 سر جنگلبان شجاع لابه‌لای درختان بود که با حمله ناگهانی خرس قهوه‌ای به مخاطره افتاد و... .

این حادثه هفته گذشته هنگامی رخ داد که سرجنگلبان برای سرکشی به جنگل سوار بر خودروی اداری وارد آنجا شد اما نمی دانست چه حادثه هولناکی در انتظارش است.
وی که محمدعلی بریری نام دارد در این باره گفت: وقتی با خودرو وارد جنگل شدم همه جا ساکت بود. از خودرو که پیاده شدم در چند متری محل توقف خودرویم خرس بزرگ قهوه‌ای را دیدم. حیــوان عظیم الجثه با دیدن من پا به فرار گذاشت. با تصور اینکه او به داخل جنگل رفته است  بی اعتنا خواستم در منطقه دوری بزنم که ناگهان خرس به سمتم حمله کرد.
گویا خرس بعد از چند متر دویدن به داخل جنگل فهمیده بود که تنها هستم. با حمله ناگهانی این خرس غافلگیر شده بودم به سمت درخت بلندی دویده و با بالا رفتن از آن سعی کردم خود را از دست این حیوان درنده نجات دهم اما خرس خشمگین مدام به دنبال راهی بود تا مرا به چنگ آورد.
با داد و فریاد سعی کردم کمک بخواهم. در این هنگام بود که یکی از آشناها انگار در آن منطقه بود، فریاد‌های مرا شنیده و به کمکم آمد. با تلاش او بود که مدتی خرس را معطل کردیم و سرانجام با رسیدن سایر همکاران و دوستانمان او پا به فرار گذاشته و من از مرگ حتمی نجات پیدا کردم.
این حادثه در منطقه جنگلی چهاردانگه از توابع ساری و در جنگل‌های گونه‌خیل حوالی روستای ولاغوز رخ داده بود.
بابایی از کشاورزان نجات‌دهنده این سرجنگلبان از چنگال خرس خشگمین، گفت: تلاش همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی برای نجات رئیس مجموعه خود از چنگال این خرس نیم‌ساعت طول کشید که در پایان با حضور توام با تأخیر ـ به‌دلیل بُعد مسافتی مأموریت آنها ـ به محض رسیدن، موفق به فراری دادن خرس عصبانی شدند.
بریری بیان کرد: جنگلبانان در این حادثه صدمه‌ای به خرس وارد نکردند و این حیوان وحشی بعد از حضور چند نفری مردم و کارکنان یگان حفاظت از محل متواری شد؛ من به‌دلیل داد و فریاد فراوان از ناحیه حنجره مصدوم و با بهره‌گیری از تجربه توانستم مدت زیادی خرس را سرگرم کنم تا نیروهای امدادرسان به کمک او بیایند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    56 2
    بهبود فریبا
  • علی A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    1 2
    درود بر جنگلبان شجاع و درستکار. ایشون باید مورد تقدیر قرار بگیرند
  • آنزان A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    5 1
    چنان تیتری زدید 《مبارزه جنگلبان با خرس وحشی》فکر کردم یک ساعت کشتی گرفتن. اون دوید رفت بالای درخت اون هم دنبالش .داد زد اومدن خرس فرار کرد. این هم شد خبر