یک رفتار شناس جنسی با اشاره به اینکه خیانت جنسی را نمی توان با آموزه های دینی توجیه کرد گفت: کسی که تعاملی را با یک نا محرم با انگیزه غیر مشروع آغاز می کند بدون شک اولین قدم را برداشته و تضمینی برای آنکه مکالمه و تعامل جنسی میان آنها برقرار نشود وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، دکتر عفت السادات مرقاتی خویی در گفت و گو با سایت شفقنا زندگی بر خلط آموزه های دین و مساله خیانت های زناشویی اشاره و تصریح کرد: در جامعه دینی ما افراد بسیار راحت با تفسیر به رای آموزه های دینی شان به هم خیانت می کنند. بطور مثال مرد با پیش کشیدن بحث عدم تمکین، نارضایتی خود را عنوان و کژکاری اجتماعی را توجیه می کند. هملانطور که بین زنان شاهدیم که به دلایل مختلف مانند عدم ارضاء نیاز جنسی، دلزدگی جنسی، افسردگی جنسی، بی حوصلگی و خستگی جنسی را بهانه و برای روی برگرداندن از کانون زناشویی مسیرهای ناهنجار را انتخاب میکنند.

مساله "خیانت جنسی" هیچ ارتباطی به بحث تمکین یا عدم تمکین جنسی ندارد
وی افزود: در حوزه علم سکسولوژی چنین چیزی وجود ندارد به این معنی که چون زن تمکین(همسر راارضاء نمی کند و یا خدمات جنسی متناسب با تمایل شوهر نمی دهد ) ندارد بنابراین مرد می تواند دست به خیانت جنسی بزند. . ما معتقدیم این فرد در هر شرایطی امکان دارد که به روابط عدم ارضاء نیازهای جنسی خطا کاری و گناه جنسی در قالب خیانت را به هیج وجه توجیه نمی کند. به اعتقاد بنده، اینکه همسری به علت مشکل و یا محرومیت جنسی در زندگی زناشویی طرف مقابل را مقصر جلوه دهد تا بر رفتار غیر اجتماعی و غیر شرعی خود سر پوش بگذارد، نادرست است و باور ندارم در هیچ متن علمی شما سند و ادله ایی برای آن پیدا کنید. نمی توان از آموزه های دینی دستاویزی درست کرد و امر خیانت را موجه نمود. متاسفانه امروزه برخی از افراد که در جهت ارتقاء سطح آگاهی دینی مردم تلاش می کنند دانسته و یا ندانسته به این موضوع دامن می زنند و توصیه هایی غیر علمی را بالاخص به زنان می کنند که حتما و در هر شرایطی همسرانشان را از نظر جنسی تطمیع کنند و اگر نکنند اتفاقات بدی منتظر آنان است، و آسیبهای جدی به زندگی زناشویی و استحکام خانواده خواهد خورد مانند لغزش مردان و گرایش آنها به محرک های جنسی خارج از خانه! اما واقعیت از دید بنده این است که مساله "خیانت جنسی" هیچ ارتباطی به بحث تمکین یا عدم تمکین جنسی ندارد. مضافا، بنده این نوع تفکر که "عدم تمکین زن، مرد را به خیانت می کشد"، مستقیما اهانت جنسی به مردان می دانم؛ چون مردان را موجودات جنسی غیر قابل کنترل و بدون قدرت مدیریت جنسی نمیدانم. آیا مردان موجودات صرفا تناسلی هستند؟ آیا آنها قادر نیستند تمایلات، علایق و نیازهای جنسی خود را مدیریت و در حریم خانواده کانالیزه کنند؟!
یک مرد دین مدار باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود نه اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند!
این استاد دانشگاه ادامه داد: یک مرد دین مدار وفردی که بر اخلاق و کدهای دینی اشراف دارد باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود و سوالات پاسخ داده نشده جنسی در طول زندگی زناشویی را پاسخ دهد؛ تا اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! مسلما قبل از هر گونه اقدامی همگان باید سوالات محتمل را از خود بپرسند که شاید در ده سال گذشته به دلیل استفاده ابزاری که از زن شده است زن دچار سرخوردگی جنسی شده؟ آیا می توان به راحتی اسم سرد مزاج جنسی، ناشزه و غیره رابر روی این زن گذاشت و از مجوزهای مختلف مبتنی بر سناریو های فرهنگی را استفاده کرد و نام خیانت را به آسانی به ازدواج مجدد و یا ازدواج موقت متصل کرد؟!


مساله خیانت در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است
وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر تنها با مساله خیانت توسط مردان رو به رو نیستیم بلکه این مساله در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است و ما با زنانی مواجه ایم که به همسرانشان خیانت می کنند صرفا به این دلیل که شوهر نیاز جنسی زن را برآورده نمی کند!
زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند
مرقاتی خویی با تاکید بر اینکه زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند و تعهد خود را بشکنند در پاسخ به این سوال که گاهی از زبان برخی درمانگران هم این موضوع شنیده می شود و زنان متهمان اصلی روابط زناشویی به حساب می آیند گفت: من هم این موضوع را شنیده ام البته باید به این مساله تاکید کنم که این مساله در لایه لایه های سناریوهای فرهنگی ما وجود دارد ومی توانم به جرات بگویم درمانگری که این توصیه را می کند در حوزه جنسی اطلاعات کافی را ندارد. مایلم به دو بحث در این زمینه اشاره کنم. اول این سوال مطرح است که آیا این دو نفر واقعا محرک همدیگر هستند؟ آیا به همدیگر کشش جنسی دارند؟ آیا از نظر جذابیت های جنسی همدیگر را قبول دارند؟ اگر جواب این سوالات مثبت باشد مطمئن باشید این زوج تا حد قابل قبول از کنار هم بودن آرامش پیدا می کنند و راضی هستند و هیچ گاه به جدایی فکر نمی کنند چون تعاملات جنسی آنها (نه صرفا روابط تناسلی) خوشایند و رضایت بخش خواهد بود؛ در این شرایط ما بقی شرایط آنها شاید خیلی اثر گذار نباشند اینکه آنها از نظر اقتصادی در چه سطحی هستند و یا خانواده های آنها با هم سازگار هستند یا نه؟ بهر حال این دو نفر به عنوان زوج عامل آرامش، شادی و لذت همدیگر در زندگی هستند.
وی ادامه داد: درست است که این مولفه ها در روابط زناشویی افراد تاثیرگذار است ولی تاثیر آن به اندازه پاسخ سه سوال بالا نیست . ما زن و شوهر های زیادی داریم که یکی از آنها به بیماری اعتیاد مبتلاست اما این افراد در کنار هم زندگی می کنند و هیچ گاه به جدایی و یا خیانت فکر نمی کنند دلیلش هم این است که می گویند ما از نظر زندگی زناشویی شریک هم هستیم و در کنار همدیگر آرامش داریم و مشکل اعتیاد را هم حل خواهیم کرد.


نگاه اهانت آمیزی که در مسایل جنسی به مردان می شود
این رفتار شناس جنسی با اشاره به اینکه از نظر من دلیل این سناریوی فرهنگی نگاه ابزاری به زن است ادامه داد: دومین بحث همانطور که اشاره کردم نگاه جنسی تناسلی صرف به مرد است. به این معنی که اگر مردی با همسر خودش نتواند امیال جنسی خود را پاسخ دهد و هیجانات جنسی خود را ارضاء کند بالاخره باید کسی و یا شرایطی را داشته باشد تا این هیجانات تخلیه شود! این یک کچ فهمی است و فقط هم در فرهنگ ما پررنگتر هست. این باور که مرد نیازهای غیر قابل کنترل جنسی دارد و به همین دلیل هم باید ازدواج کند که هر وقت نیازی داشت به سراغ زن خود برود و زن هم مجبور است که پاسخ دهد یک نگاه اهانت آمیز به مردان است.
مرقاتی خویی با اشاره به اینکه هر اطلاعاتی می تواند با سوء تعبیرات نادرست تفسیر شود تصریح کرد: به طور نمونه ما در کشور خودمان حتی از متخصصین می شنویم که اگر مردان به نیازهای جنسی خود پاسخ ندهند؛ بیماری هایی در حوزه جنسی آنها را تهدید کند. ولی در علم رفتارهای جنسی براین موضوع تآکید نشده است و مستند قابل اعتمادی وجود ندارد مبنی بر اینکه اگر مردی نیازهای جنسی خود را به موقع و سریع پاسخ نداد به بیماری های متعددی در ارگان های باروری-جنسی و یا روانی-روحی مبتلا می شود. بر اینکه روابط جنسی سالم، خوشایند و لذت بخش بین زوجین از بروز برخی بیماری ها پیشگیری میکند؛ مکانیسم دفاعی بدن را تقویت میکند و حتی لانگویتی یعنی به طول عمر کمک میکند مستند وجود دارد اما اینکه فقدان رابطه جنسی بیماری تولید کند، حداقل من نمیدانم! در کشور ما نگاه مردم به مسایل زناشویی نگاه تناسلی است من به عنوان یک رفتار شناس جنسی این نگاه را ندارم و معتقدم یک مرد می تواند با معاشقه با همسرش همان لذتی را تجربه کند که از روابط تناسلی محض می برد.
افرادی که به همسرانشان خیانت می کنند به اخلاق جنسی اشراف و باور ندارند
وی نگاه تناسلی به مردان را توهین به آنان دانست و افزود: مردان هم موجودات جنسی هستند که فکر می کنند موضوعات جنسی خودشان رامدیریت، کنترل وکانالیزه می کنند. آنها بر روی همسرشان تمرکز می کنند هر آنچه از نظر عشق جنسی دارند را به همسرشان می دهند و از همسرشان پاداش عاشقانه و مهرآمیز دریافت میکنند. افرادی که به همسرانشان خیانت می کنند به اخلاق جنسی اشراف و باور ندارند و از اخلاق یا کدهای دینی برای سلامت و خوشایندی زندگی زناشویی شان استفاده نمی کنند.این افراد در هر شرایط دیگری و با هر فرد دیگری هم ازدواج کنند دور از ذهن نیست که خیانت کار باشند. به عبارت دیگر فرد خیانت کار، در ابعاد دیگر عملکرد اجتماعی و یا فردی خود نیز خطاهایی را مرتکب شده است.


چه زن و چه مرد وقتی مکالمه ممنوعه ای را آغاز می کند نشانگر بی تعهدی به رابطه زندگی زناشویی است
این رفتار شناس جنسی تاکید کرد: افرادی که با دیدن یک خانم شروع به صحبت های حاشیه ای غیر ضروری و نهایتا خیانت می کنند اگر به حریم جنسی خود آگاه بودند و احترام به حریم دیگران و خطوط قرمزها را می شناختند اصلا در مسیر خیانت زناشویی شاید قرار نمی گرفتند. فرقی نمی کند چه زن و چه مرد وقتی مکالمه ممنوعه ای را آغاز می کند نشانگر بی تعهدی به رابطه زندگی زناشویی خودش و هجوم و اهانت به کدهای ارزشی است. فردی که اولین قدم تعهد را شکسته قطعا مکالمات دو نفر به سمت مکالمات محرک آسیب زا کشیده می شود؛ اگر چه در ابتدای امر صحبت ها عادی به نظر می رسد و گفته می شود دوستی معمولی است اما خیانت می تواند نتیجه همان قدم و شروع اولیه باشد و حریم و احترام جنسی شکسته می شود. با طرح این موضوع اینگونه تعبیر نشود که انسان در خیانت اراده ایی ندارد و با آغاز یک تعامل ممنوعه خود را در مسیر خیانت و در مقابل عملی انجام شده میبیند!خیر هر فردی با انگیزه مشخص وارد تعامل با جنس مقابل می شود و با آگاهی از پیامد رفتارش رابطه را ادامه می دهد؛ و این دلیل من آن فرد را خیانتکار می نامم چون به با آگاهی مرتکب این خطا می شود. مردی که برای آغاز صحبت با زنی در همان اول پیشنهاد صیغه محرمیت می کند تا مکالمه آنها صورت شرعی پیدا کند آیا نمیداند پیامد این تعامل چیست و چه خواهد شد؟ آیا دو همکار که برای موضوع کاری با همدیگر تعامل دارند هم صیغه محرمیت می خوانند؟!


خیانت به همسر نه توجیه دینی دارد و نه علمی
وی تصریح کرد: بنابراین بسیاری از افراد با شکستن حریم ها و عدم توجه به کدهای اخلاقی و دینی و سوء استفاده از آموزه های دینی به زندگی زناشویی خود خیانت می کنند. همان دین که مجوز ازدواج موقت و یا مجدد را صادر کرده است اولین توصیه ها در پیوند زناشویی را صداقت، اعتماد دوطرفه، مودت، احترام به کرامت انسانی، رعایت حقوق همسر و فرزندان، و .... قرار داده است. اولین علامت خیانت به زندگی زناشویی پنهانکاری، دروغگویی، پرخاشگری و خشونت، طرد همسر و فرزند، نادیده گرفتن حقوق جنسی همسر...است. پس خیانت به همسر نه توجیه دینی و نه علمی دارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    اكثر اين خيانت ها بخاطر اينه كه طرف دلشو زده و ديگه براش جذابيتي نداره
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      این چه حرفیه ؟؟ چشم شونو کنترل کنن خب .. تا آخر عمر همسر شون زیبا و جذابه .. عاقبت چشم چرونی همینیه که شما میگی
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      314 8
      آدم که همیشه جوان و زیبا و جذاب نیس که اگه قرار باشه کسی ازدواج کنه بعد یه مدت از همسرش خسته شه و به فکر یه نفر دیگه باشه سنگ رو سنگ بند نمیشه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      106 8
      یعنی چی این حرف شما اینطوری که سنگ رو سنگ بند نمیشه مرد حسابی همه به این بهانه خیانت میکنن
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      82 5
      درسته اما این توجیه خیانت نیست
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      آیا اکثر مردان بجز ارتباط تناسلی به چیز دیگری در ازدواج فک رمی کنند؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      بزرگی میگفت اگر چشم انسان حیا داشته باشد گناه نمیکند، اگر به زن های دیگه نگاه نکنی زن خودت همیشه برات جذاب هست
    • سما A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      65 10
      سلام.وقتی مردا دنبال زیبایی ان و زنها دنبال پول وضع ازاین بدترم میشه. من متوسطم حق کسیو ضایع نکردم اهل دوس بازی و جلفم نیشتم ولی کسی خواستگاری ما نمیاد چون گناهکار نیستیم. از یه طرف دیگه بابام یه گناهکاره ما باید چوب اونو بخوریم هرکی میاد تحقیق بگن بالاشون بده.من قبد ازدواجو زدم من بدبخت بی توقع. لعنت بر پدر و مادر بد.خدا نابود کنه زنها و مردهای خیانت کارو.کسی که حریمو نمیشناسع.هروز ارزوی مرگ بابامو دارم.از هر انگشتش یه لدی میباره .اون عدالت خدا کجاس نمیکشتش تا ما جوون م نشیم .تا اخر عمرم مجردباید باشم بخاطر گناهی که مال من نیست.هی خدا کجایی
    • amir IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      42 12
      مجرد ها پرچم بالا....
    • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      39 11
      در پاسخ به بینام1158 اونوقت اون خانمهایی که خودشونو انچنانی ارایش وبا پوشش تحریک کننده میان تو خیابون قطعا فقط به خاطر جلب توجه شوهرشونه مدیونید غیر این فکر کنید
    • پاسخ IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      9 2
      وقتی دختر ازدواج می کنه نمی دونه که شوهرش در زندگی با چه مشکلاتی روبروست لذا وقتی بازخورد رفتار شوهر رو میبینه فکر می کنه شوهره .... اما واقعا" مرد بیچاره فکر همسرش هست .فکر مخارج خانه هست فکر حریم خانه است وهزار مشکل دیگه .وقتی می رسه خونه ممکنه که خانم هم شاغل باشه اما مشکلات مرد هزار مرتبه بیشتره حالا وای اگه نتونه نیاز همسرش رو پاسخ بده ویا بفهمه معنی کلام همسرش چیه ووای نکنه موقع ...گذاری باهاش باشه یواش یواش بعد از دو سه مرتبه اول غر می زنه بعد بهونه می گیره بعد مردای مردموبعد ... یکمرتبه مرد بیچاره به خود میاد می بینه بعله پسر جوان همسایه ویا یه مرد دیگه ای که اون هم خودش همین مشکل رو داره وارد حریمش شده این مسئله متقابل نیز هست .اما اگر انسان بودند ومتدین وحافظ جسم وروح
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      16 30
      سرکار خانم سمـــــا .... اهانت به پدر و مادر گناه کبیره است ... اگه پدر انسان مشکلی هم داشته باشه بازم محترمه خیییلی تاسف باید خورد که شما آرزوی از دست رفتن پدر تون رو دارید .. الان خیلیا میخوان یه بار فقط یه بار دست پدری که از دنیا رفته رو ببوسن ولی حیف باید سنگ سرد رو برن ببوسن ... بحث ازدواج هم باید توکل کرد به خدا چون وعده خدا تخلف ناپذیره .. چون وعده خداونده که زنان پاک برای مردان پاک و مردان پاک برای زنان پاکند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    مردان و پدران را با اینهمه گرانی چنان بدبخت و خاک بر سر کرده اند که هیچکس حتی زنش برایش تره خرد نمی کند
    • م.خ IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      104 3
      فاجعه . . .
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      متاسفانه خیانت زنان اول در قشر بالای جامعه بود بعد به قشر پایین سرایت کرد پس تنها دغدغه مالی نیست که زن خیانت میکنه. الان همه جبهه میگیرن ولی باید قبول کنیم سریالهای سخیف ماهواره در رواج خیانت زنان بی تاثیر نبوده است
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      83 19
      دقیقا
    • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      82 19
      زدی تو خال
    • احسان از خراسان شمالی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      189 6
      آخه مسلمون اگه زنش هم براش تره خورد کنه اما مرد خانه با این درآمد بخور و نمیر و ساعت کاری 7 صبح الی 9 شب حس و شور حال زندگی و مسایل عاطفی و زناشوئی براش میمونه
    • عمو آرش A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      71 11
      به جرات میتونم بگم بهترین کامنی که تو این چن سال تو خبرآنلاین خوندم همین بود. گل گفتی برادر
    • مونا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      فکر نمی کنید همش هم تقصیر گرانی نیست؟ توی خانواده های ایرانی هنوز هم احترام ها رعایت نمی شه. بعضی از آقایون هنوز می خوان مثل 50 یا 40 سال پیش رفتار کنند. خانمها امروزی شدند و آقایون در گذشته موندند.
  • صاحبدل IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    128 9
    برای این خیانت حداقل هفت هشت مورد میشه نوشت گرانی ، اوضاع بد اقتصادی مالی ، شرایط بد روحی ، سرد شدن از همدیگر ، آدم اینجور چیزا رو میبینه بخدا میترسه ازدواج کنه
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      22 1
      بی پولی خستگی نامیدی ،همسر من از ساعت 6 صبح می ره سر کار تا 9 شب وقتی برگشت باز کار در منزل انجام می ده تا ساعت 1 یا 2 ...حقوق هم هر چهار پنج ماه یکبار ....لطف کنن یه مبلغی بدن... این زندگیه آخه ؟ گاهی فکر می کنم اگه هر کدوم برگردیم پیش خونواده هامون راحت تر زندگی می کنیم... حیف اون همه بدبختی که به خاطر درس و مدرک کشیدیم....
  • محمد A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    74 28
    برخلاف نظر خانم کارشناس که کاملاً یک بعدی به موضوع نگاه کرده است مهمترین دلیل خیانت زنان ابتدا فقر اقتصادی و بعد از آن فقر فرهنگی و دینی است
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      16 6
      به نظر من مهمترین عامل خیانت ، زنان و دختران خیابانی اعتیاده هر زن خیابانی میبینی هر خیانتی میبینی هر جنایتی میبینه بر میگرده به مواد مخدر آخه ما چه گناهی کردیم که همسایه افغانستان شدیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    124 4
    متاسفانه جامعه ما شده سیاست زده،جنسی زده،اخلاق زده و...،یکی بگه این همه زدگی واسه چیه
  • کوروش درخشان RO ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    69 15
    ایجاد سهولت و جذابیت در خیانت ... بیشتر بخاطر شبکه های اجتماعی است که جذاب و در عین حال با قابلیت تعامل پیامکی بی سر و صدا و رمزدار بودن ، هستند... تنوع طلبی جنسی در بین زنان هم داره به شدت افزایش پیدا می کنه اعم از صحبت کردن تا فعل فیزیکی آن...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    با کمال تاسف این یک واقیت تلخ پنهان در جامعه ماست. مرذان مجبورند صبح تا شب برای تامین هزینه های زندگی کار کنند که جسد انها به خانه می رسد و حالی برای وقت گذراندن با فرزندان خود ندارند چه برسد به نیازهای دیگر همسر . واقعا جای بسی تاسف فراوان است.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      16 5
      یک نگاهی به متنی که نوشتی بکن ،حالی برای وقت گذراندن با فرزندان خود ندارند چه برسد به نیازهای دیگر همسر .این نگاه یک مرد ایرانیه ،هر وقت فهمیدید نفر اول زندگیه شما همسرتونه نه بچتون نه مادرتون نه پدرتون اون وقت نصف مشکلات حل میشه،
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    91 16
    متاسفانه یکی از دلایل مشکلات و عدم آرامش ما آدما توی زندگیمون اینه که فراموش کردیم اصلا واسه چی با هم ازدواج میکنیم اگه اونچه رو که خدای مهربان بهمون توصیه کرده رو رعایت کنیم هیچ وقت با این مشکلات و سرخوردگی ها مواجه نمیشدیم چرا همه زندگیمون رو توی شکم و شهوت خلاصه کردیم اون هم باید باشه ولی همه زندگی ما نیست قراره به کمال برسیم قراره به خدا برسیم که آرامش واقعیه
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      26 3
      به به
    • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      33 3
      شما فک کنم رشته الهیات و ادبیات رو توأمان مطالعه کردید ... کامنت زیبا علمی و فصیح و بلیغی نوشتید لذت بردم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    67 23
    برای همین چیزاست که سمت ازدواج و این داستانا نمیرم
    • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      16 22
      یا تنبلی یا بی مسئولیت یا راحت طلب
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    وقتی یک مردی یک خانوم مخصوصا خانم هایی که خیلی ارایش های زننده دارند می بینند نیششون تا بناگوش باز می شه گل از گلشون می شکفنه می خواهند خودشون رو یه جور نشون بدند من این صحنه رو بارها و بارها دیدم در محل کار خیابان و ... حالم از اون زنها و بیشتر از این مردها به هم می خوره نمی دونم وقتی این خانم ها و اقایان منزل می رند چه حسی نسبت به همسرانشون دارند.
  • جاوید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    76 38
    اختلالات عاطفی ،ماهواره ،شبکه های اجتماعی از عوامل مهم خیانت هستند .ماهواره رابطه های نامشروع رو عادی جلوه داده .شبکه های اجتماعی هم رابطه ها رو سهل کرده .سست ایمانی هم با تماشای ماهواره و پرداختن به شبکه های اجتماعی بوجود میاد .
    • ناشناس A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      83 20
      چرا همه ماهواره را مقصر میدونن چرا صدا و سیما نمیتونه به اندازه ماهواره تاثیر گذار باشه
    • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      17 6
      فیلم های بی محتوای ماهواره انصافا کم نقش توی این قضیه نداشتن...خصوصا در پرتوقع شدن خانم ها و عادی نشون دادن خیانت به همسر و بچه ی نامشروع...
    • سپهر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      22 0
      آقا توروخدا منتشر کنید: یکی جواب منو بده: چرا همه شبکه های فارسی زبان پارازیته غیر از گروه معروف که سریالهای مستهجن ترکی میذاره و بشدت روی فرهنگ خانواده ها و گسترش و عادی کردن خیانت موثره؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    94 0
    مسوولیت پذیری در برابر خانواده فراموش شده مرد و زن هم نداره مثل کسی که پالم تو ماست میریزه لوازم یدکی قلابی میفروشه آب معدنی آلوده تولید میکنه جنس چینی رو به اسم اصل میفروشه از ساعت کارش میدزده مسوولیت کلمه فراموش شده است جنسیت هم نداره
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    184 2
    با دقت بخوانید .ارزش با دقت خواندن را دارد . ازدواج ورای تمام گفته ها وشنیده ها یک قرارداداست ، یک شراکت است ،درقراردادتان شرافتمندانه عمل کنید ،اگرنمی توانید آن رافسخ کنید.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      53 1
      هزاران آفرین وتایید بر این نظر
    • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      56 3
      دلایل زیادی وجود داره که فسخ نمیکنن یکیش اینه که خانمه شغل نداره بعد طلاق نمیدونه چیکار کنه یکیش اینه که گاه مهریه ها سنگینه یکیش قبح طلاق و حرف مردمه یکیش بخاطر بچه است یکیش استفاده از ازدواج به عنوان یه ماسکه که پشتش هر کاری خواستن بکنن عوامل فوق برای بالا شهری ها ضعیفتره راحتتر جدا میشن به همین دلیل نرخ طلاقشون بالاتره مردها و زنهاشون پولدارن مشکلات مالی طلاق اذیتشون نمیکنه بهترین کار هم به نظر من فسخشه مثل خارج
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    17 8
    آفرين به اين دكتر خوش فكر و عزيز
  • هومن IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    83 7
    من مجرد و دنبال ازدواج، هرروز از دور و بر و دوست و آشنا انقدر ازین خبرها میشنوم که ازدواج برایم بی معنی و ترسناک شده. اعتقادات و ارزشها برای همه کم رنگ و بی ارزش شده. ازدواج دیگه هندوانه در بسته نیست بلکه چاه ترسناکی ست که انسان رو به اعماق سیاه خود فرو برده ، غرق میکند.
    • سمانه A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      10 0
      آقا هومن واقعا هم اوضاع اینقدر وحشتناک نیست ما که درفامیل واشنا اصلا از اين حرفا نداریم از خانواده های خوب که همسر انتخاب کنی ویکسری اصول همسرداری را بلد باشی دچار اين بلاها نمبشی انشاالله میگند 70درصد ترسهای ما بیمورده
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    مردی که جرات صیغه نداشته باشه مردنیست .
    • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      مرد هوسباز هم مرد نیست. نر است.
    • مجو A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      9 41
      هاهاهاها
  • رامين A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    95 10
    بعد همين زنان قرار نسل بعدي رو تربيت كنن حالا شما خودتون حدس بزنين چه اينده اي در انتظار ايران و ايراني هست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    36 1
    در متن راه حلی یا تحلیلی وجود نداشت صرفا رد یک سری نگرشها به صورت ناقص بود.
  • 001 IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    68 2
    در فیم ترسناک حلقه 2 ، مادر بچه اش رو به خاطر ترس از اجتماع به داخل چاه انداخته بود اما بچه نمرد و به اجتماع برگشت تا انتقام بگیره، بحران خانواده در ایران در خطر است، یادمان باشد کودکانی که آزار می بینند بعدها نه فقط از والدین بلکه از جامعه انتقام خواهند گرفت.
  • مجیدی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    30 5
    مد شده
  • بی نام RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    به نظر شما دین مانع این کار است؟نماز خواندن مانع این کار است؟روزه گرفتن مانع این کار است؟اگر اجازه داشتم همین الان حداقل می توانستم 5 مورد بانوی متاهل نمازخوان، روزه گیر و باحجاب را به شما معرفی کنم که می دانم با مرد دیگری ارتباط دارند.می دانم که این موضوع قابل پخش نیست اما مطلب را به همین خانم انتقال دهید تا بدانند. نجابت و اخلاقیات عناصری هستند که به دین و دینداری ربطی ندارند.موارد نقض آن بسیار است.جامعه ما اخلاق و عفت و نجابت را باخته است.ماموری که مسئول رواج فرهنگ حجاب و عفت است خودش پالانش کج است تا دخترکی را می بیند آب از دهانش سرازیر می شود.داستان هایی از همین گشت ارشاد برایم گفته اند که باور نکردنی است.
    • ياسين IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      64 69
      آقا يا خانم بي نام ،شما با اين اظهار نظرتان قصد داريد كه دين را تخريب كنيد و عمل خودتان را توجيه كنيد وگرنه كسي كه واقعا پايبند به دين و اصول اخلاقي آن باشد به هيچ عنوان اين كار كثيف را انجام نمي دهد و اگر چنين كساني را سراغ داريد هم نشان از ظاهري بودن اعمال ديني آنها دارد و هم نشان از عالم به عمل بودن شما در اين زمينه.
    • محسن IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      55 5
      بی نام عزیز. اگر تعریف ما از دین به جای آوردن واجبات و حفظ ظاهر در اجتماع اکثرا به علت ترس یا امید به پاداش از غیر خدا باشد صحبت شما درست است. من فکر میکنم عمل به دین و احساس حضور همیشگی نیرویی برتر و داناتر خداوند می تواند انسان را متعهد به اخلاقیات بنماید. آفت بزرگ دین داری خود برتر بینی است و دین باوران بهتر است همیشه به یاد داشته باشند: "همه کس را ز خویش به داند هیچ کس را حقیر نشمارد" ابن یمین
    • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      7 6
      عزیزم اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست ازمسلمانی ماست . قران نمی گه زنا نکنید می گه به زنا نزدیک هم نشید . اینی هم که می گی جامعه ما اخلاق و عفت و نجابت رو باخته اینجور نیست هنوز اکثریت مرد وزنان به اصول اخلاقی پای بندن .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    70 7
    متاسفانه چنان مردان به این باورند که ازدواج مجدد حق مسلم آنهاست که ارتباط با زنی به غیر از همسر رسمی خود را خیانت نمی دانند.... بعضی از زنها هم در مخالفت با نگاه مردسالار جامعه سعی در مخالفت با این حق شدیدا حمایت شده مردان به خیانت رو می آورند....
  • شهاب A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    46 2
    بیشتراین رفتارهاکه به خیانت جنسی منجرویا تعبیرمیشه ریشه درعدم اموزش درمدارس ویامکانهای مربوطه دارد.بدترین ودردناکترین عارضه عدم اطلاع واموزش درهرزمینه ای میباشد.
  • حانا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    اسمش و گذاشتن خيانت وگرنه بنظرم دوستي ها است كه ايرادي هم ندارد...حتما نياز نيست كه مجرد بود و دوستي داشت.. دوست همه باش و عاشق يكي...
    • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      14 4
      متاسفم
    • عمو IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      33 4
      شما خیلی روشن فکر هستین. نورش زیاده کور شدیم.
  • ناصر RO ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 17
    ديدگاه من اينه كه هر قسمت از زندگي يه شخص چه زن ويا چه مرد ريشه گرفته از آگاهي هايست زماني شخص خيانتكار ميشود كه آگاهي لازم را از پيامد هاي بعدي آن خيانت را نداند ، يعني اگه شخص آگاهي نسبت به خيانت نداشته باشد مرتكب اشتباهي شد ، نمي توان به او خيانتكار گفت .
  • داود A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    25 1
    فشار اقتصادی باعث میشه مرد از زن دور‌بشه و‌ زن‌ که این بی‌میلی و می بینه فکر‌میکنه دیگه ‌شوهرش‌به اون علاقه نداره . در‌صورتی‌که مرد باید‌تمام‌توان‌خودش و‌بزاره تا زندگی‌و‌پیش ببره . اگر‌خانواده ای با وضعیت مالی متوسط به بالا هم باشن ، مشکلاتی که از دل جامعه بیرون میاد این اتفاق و پدید میاره . در مجموع خواستم عرض‌کنم زن و مرد مقصر اصلی نیستن و فشار بیرونی تاثرگذاره
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    68 4
    خدمات جنسی ؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که مگر" هم سر " وظیفه اش خدمت رسانی مگر کنیز است
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      12 7
      غیر از این دو، آشپز و کلفت و دایه هم هست. این همه سال مامان های ما مفت و مجانی سرویس دادند، گویا تازه به این نتیجه رسیده اید
  • history A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 5
    آسیب های وارد شده به دلیل تورم و گرانی کمرشکن به مردان آنها را نه تنها از وظایف اصلی خود بازداشته بلکه این توهم را برای زنان پدید آورده است که دیگر یک مرد به تنهایی نمی تواند قهرمان زندگی اش باشد: هم زمان نیازهای اقتصادی و عاطفی خانواده را بر آورده کند. در این شرایط زنان با شم زنانگی، خود برای موج سواری آزاد می ببینند و به این تفکر می رسند: یک شوهر برای تامین نیازهای اقتصادی، یک شوهر هم برای تامین نیازهای عاطفی و چه بسا بعضی این نیازها را جزء کرده و برای هریک از اجزا نیز خواهان شوهرهای متعددی باشند که به تمام تمایلات جاری و بعضاً سرکوب شده در خانواده / اجتماع برسند. این موضوع بطور مستقیم به تربیت خانوادگی دختران برمی گردد و عمدتاً چیزی نیست که شوهر بتواند آن را در کنترل خود داشته باشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    9 73
    تمام صحبتهاي خانم دكتر را خواندم بنظرم همش درست اما خوب بود يك نكته اي را هم بهش اشاره مي كرد و آن اينكه هر ارتباط خارج از خانواده دليل برخيانت ويا هوسراني نيست وحتي ندرتا" باعث تقويت بنيان خانواده است.
    • حسین A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      34 2
      شما کارت درسته هر کاریو به اسم خدمت به بنیان خانواده میکنی
    • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      6 0
      چيي ميگي ؟ لابد دوست اجتماعي كه حالا مد شده يجور كمك به بنيان خانواده هست.
  • عباس A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    47 65
    ماهواره عزیزان من ماهوارهههههههههههههه حالا هی منتشر نکنید....
    • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      65 20
      کل دنیا دارن ماهواره میبینن... اونوقت فقط رو ایرانیا تاثیر داره؟؟
    • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
      2 0
      توی خیلی از نقاط دنیا پایبندی به همسر از وضع کنونی ایران کمتر هست چرا خیانت را در ارتباط بدنی میدانید؟ حتی فکر نا معقول به شخص غیر از همسر مصداق بارز یک خیانت است
  • مستقل IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    9 34
    پا گذاشتن در این ورطه جذابیت های خاص خود را دارد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    78 1
    ممکنه زنای خیانتکار باشن ولی مردایی که زناشونو به راحتی ول می کنن زیادترن...نمونش خود من....پدر من رو دراورد ول کرد رفت دنبال هوا و هوسش. ازذواج کرده و راحت زندگی میکنه. بقیه هم یه مدت دلسوزی کردن برام و الان خودمم و خودم......
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    26 2
    و در مورد مردان چطور؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    37 23
    وی نگاه تناسلی به مردان را توهین به آنان دانست اگر کامنت های مردان رو در اخبارهای مربوط به زنان،طلاق، خیانت و غیره نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که اکثر اونا از ازدواج و زن چیزی جز روابط تناسلی نمی خواهند.این خواسته اصلی و اساسی آنهاست. و حتی معاشقه با همسر برای آنها معنی خاصی ندارد.در واقع خود آنها باعث این نگاه می شوند.انگار مهمترین اصل در زندگیشان برقراری رابطه تناسلی هست اگر کسی نظر مخالف دارد علتش رو بیان کنه. تشکر
  • پیمان IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 25
    به نظر من همه خطاها و خلافها به لقمه حرام مربوط می شود کسی که نان حلال به زن و بچش میده خیالش راحت باشه که خدا خودش حافظ جان و مال و ناموسش هست .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    21 4
    خوشبختانه در این مطلب به مردان بعنوان مقصران اصلی نگاه نشده است. درواقع این موضوع کاملا دوجانبه است و نگاه یکطرفه باعث انحراف از حل مشکل میشود. شاید رابطه مستقیمی بین تعداد مردانی که بسوی خیانت کشیده میشوند با تعداد زنانی که بصورت فوق العاده تحریک کننده در جامعه ظاهر میشوند وجود داشته باشد. باید توجه کرد برای ایجاد یک رابطه خیانتکارانه همیشه دو نفر لازم است که هرکدام به نوبه خود درحال خیانت هستند.
  • بی نام RO ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    19 4
    با حرفایه بالا موافق نیستم پس انسانیت چی؟اونم ما ایرانیا که ادعایه فرهنگو تمدن داریم.به نظرم وجدان از بین رفته و همچنین انسانیت
  • بی نام EU ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    38 8
    از ریشه مشکلات اینکه دختران دیروزی و زنان امروزی به قدر دختران امروزی جوانی نکرده اند و خود را از قافله عقب می بینند و پس از ازدواج آن می کنند که نباید.
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    12 21
    در آموزش های که از دین داریم ، مردان بدون اجازه همسر می توانند عقد موقت انجام دهند حالا به چه شکل این را توجیه میکنید من نمیدانم؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    11 1
    چندین ساله در وضعیت هشداره و الان اوضاع وخیمه، هم از طرف زن هم از طرف مرد، این موضوع و با گفت و گو واینا حل نمیشه و تقریبا از کنترل جامعه شناختی هم داره خارج میشه ، راه حلهای عملی و اخلاق خانواده و از این دست مسایل ارایه دهید لطفا
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    19 6
    چرا جوسازی میکنی؟ مسئله خیانت بین مردها چی؟ خیلی کمه یا عادیه اشکالی نداره؟
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    11 2
    يعني فقر و شبكه هاي ماهواره اي تاثير نداره كسي كه تن فروشي ميكنه يا بخاطر فقر است كه حضرت علي گفته از دري كه فقر داخل شود از در ديگر ايمان خارج مي شود ودر زندگي هاي مرفح هم با اون سريالهاي كه در شبكه هاي ماهواره اي پخش ميشه و يك خانواده به راحتي ميشنن و خيانت تو يك سريال مي ببند ربط نداره و طرف فقط بخاطر خيلي از چيزها اين كارو ميكنه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    12 1
    حقیقت تلخ...
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    19 2
    دلیل اکثرشون تنوع طلیی آقویون وخانماست
  • میثم IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 18
    واقعا وضعیت داره خیلی خراب میشه ... دخترای بی بند و بار و با اسم آزادی و برابری همه کار می کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    16 2
    متاسفانه بر اثر عوامل مختلف از جمله سوژه سریال ها قبح خیانت در نظر افراد اعم از زن و مرد کمرنگ تر شده است. ولی باید به این فکر کرد که در خیانت چه چیزی به دست می آور یم و چه چیزی را از دست می دهیم. مسلما کسی که خیانت می کند نباید انتظار وفاداری داشته باشد. از طرفی تاثیر خیانت فقط در رابطه با همسر نیست بلکه در نوع رابطه با فرزند نیز موثر است. کمی فکر کنیم بعد اگر ارزشش را داشت وارد رابطه خیانت آلود شویم.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    23 10
    یکی از دلایلش سریالهای ترکیه ایه که تشویق به این کار می کنن و قبهش رو شکستن
  • حسین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    22 16
    وقتی صبح تا غروب کار خانم یا آقا رویت ماه پاره ها در شبکه های مستهجن ماهواره ای باشد،وقتی که در مواجهه با زنان در خیابان مردان به خاطر نوع آرایش زنان تحریک میشوند،وقتی ............... فقط باید به خدا پناه ببریم وایمانمان را به پروردگار به درجه بالایی برسانیم.
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    22 24
    به نظر من یکی از علل راحت شدن خیانت ، قانون مهریه و نفقه و بندهای عقدنامه است. خانم ها با کمترین اختلاف مهریه و نفقه شان را می گیرند و همان طور که می بینیم خانم ها راحت تر از آقایان کار پیدا می کنند و این درآمد و مهریه و نفقه دریافتی از مرد یک احساس استقلال برای خانم ها به وجود می آورد و سطح تعهد آنها را پایین می آورد و با تکراری شدن شوهر دلزده و می شود و شرایط هم برای خیانت نسبت به گذشته آسان تر شده است.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      5 0
      پس مرد که دستش تو جیب خودشه با خیال راحت می تونه بره دلزده بشه و بره سراغ هوس هاشعجب حرفی
  • مرتضی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    12 1
    اغلب خیانت ها ناشی از وجود فقر و بیکاری در جامعه بوده و البته کاهش علاقه جوانان به موضوعات دینی به دلیل دوگانگی در تعلیم و عمل توسط ایشان بی تاثیر نمی باشد.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    22 7
    شیوع همسران به اصطلاح کیسه دوز در جامعه که نیتی جز مال و یملک همسران خود را ندارند و با سو استفاده از قوانین خانواده که در جهت حفظ کانون خانواده جاری گردیده اند نیتی جز خوشگذرانی نداشته و با عدم مسئولیت پذیری تنها به دنبال ارضاء جنسی و تفریح هستند نشان دهنده عدم لیاقت این گونه افراد از حمایت قوانین اسلامی بوده و می بایستی از اینگونه حمایتها سلب گردند. متاسفانه شاهد مردان زیادی هستیم که با ازدواج با این افراد تا پایان عمر می بایست متهمل مهریه های سنگین شده و یا مدت زیادی را در زندان سپری کنند در حالی که زن مورد نظر به راحتی با ایجاد چندین رابطه و با استفاده از این گونه درآمدها به زندگی بی بندوبار خود تداوم بخشیده و آنرا به اطرافیان نیز توصیه میکنند
  • محمد A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    17 78
    من نمیدونم چرا این خانم به خودش اجازه میده به این راحتی در مورد احکام شرعی نظر بده؟ خانم محترم اسلام این اجازه رو به مرد داده تا با ازدواج مجدد یا موقت نیاز جنسیش رو برآورده کنه
    • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      22 4
      آیا مردان نیاز جنسیشون با یک نفر مرتفع نمیشه؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      22 3
      من نمیدونم شما به چه حقی یک مرد ... یک "مرد" .... را تا سطح یک کفتار یا مارماهی یا خروس یا قورباغه پایین میاری. چطوری فکر می کنی اخوی؟
    • بی نام US ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      14 3
      با این حساب زنان هم بخودشون اجازه میدن برن نیاز جنسیشونو مرتفع کنن.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    52 2
    وقتی قبح یک چیزی ازبین رفت این طور چیزها هم پیش میاد اقا پسری که ادعا میکنی با 6 تا دختر همزمان رابطه داری و با دوستات تو رقابت هستی همسر اینده ات را چطور انتخاب میکنی مطمئنی با کسی رابطه نداشته و یا دلت را به این خوش کردی که وقتی باتو ازدواج کرد همه چیز را میزاره کنار
  • نوید RO ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    22 6
    چه طور میشه آخه آدم از لحاظ جنسی ارضا شه با یک انسان دیگه اگه انسان فقط برای جنسی بخواد همسر یا شریکشو ؟ تو مغز من نمیره 10000 تا دختر دیگه هم بیارن کمشه آخ مشکل توی تنوع طلبیشه نه مشخصاته طرفش
  • بی نام EU ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    32 3
    همسر من بارها به من گفته از روابط با تو حالم به هم می خوره و تو خیانت هم دستش برام رو شده. اولش خودش رو پشیمان نشان داد و گفت توبه کرده و به خاطر بچه ها از خطاش گذشتم که نمیدونم اسم کارم رو چی بزارم. وقتی خرش از پل گذشت تو درگیری کلامی بهم گفت خب از تو لایق تر بود که باهاش رابطه داشتم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    23 10
    با سلام و عرض ادب و احترام به کلیه خانمهای محترم بنده 5 سال هست با همسرم در دادگاه خانواده پرونده دارم و ایشان به هیچ وجه حاضر به تمکین نمیباشند علاوه بر پرداخت مهریه نفقه را هم دریافت میکند و مقدمات زندگی شامل منزل و امکانات هم موجود میباشد ولی ایشان حاضر به زندگی و بازگشت نمیباشد حتی به حکم دادگاه در حال حاضر یک مرد باید چه کاری را انجام دهد؟؟؟؟
    • م.خ A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      48 1
      وقتی خانم شما تمکین نمی کنه ، مسلما خرج و نفقه ای هم قانونا تعلق نمیگیره. شما با چه حکمی به همسرت نفقه میدی؟ واقعا برای من جای سواله ؟؟؟
    • بی طرف A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      2 2
      آقا یا خانوم م خدارو شکر شما تا حالا مثله اینکه دادگاه نرفتین در این موارد قاضی شمارو متهم میدونه و مجبور به پرداخت مهریه مگر اینکه خلافش ثابت بشه و اونوقت اثبات عدم تمکین چجوری ممکنه؟؟؟؟؟؟؟؟ سوالی که جوابی نداره مثل خیلی از سوال های دیگه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    20 11
    یکی از این مشکلات رو شبکه های اجتماعی است
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    47 6
    یادتون هست یک نفر میگفت تحریم کاغذ پاره هست ؟ پیاش کنید تحویل بگیره یکی دیگر از اثرات تحریم همینه شک نکنید .
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 0
    آموزش های جنسی لازم به مردم داده نمیشه و زن و مرد فقط بهم نگاه جنسی و لذت دارند ، در جامعه حتی یک سلام و ارتباط ساده بین زن و مرد غریبه و یا حتی آشنا پای مسائل جنسی گذاشته میشه باید مردم فرهنگ خودشونو بالا ببرند ،شبکه های اجتماعی که تو ی اون هر مردی به هر زنی پیشنهاد میده و رواج فیلم های مستهجن بین مردم تو خیانت بی تاثیر نیست.
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    16 12
    بخاطر اینه که شوهرش اینقدر سرکاره و میاد خونه خسته اس و دخل و خرجش با هم نمیخونه ، خانوم خسته میشه میره این کمبودهاش رو با یه نفر دیگه جبران کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    21 14
    در این زمینه ها سعی نکنید از نگاه دین صحبت کنید، چون اگه فرد ایمان داشت به این کار روی نمی آورد. از نگاه روان شناسی بررسی کنید تا کمکی به حال مردم باشه
  • ر A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    15 2
    از كجا تا بدين جا . فديما ميگفتند مادر را ببين دختر را بگير ولي وااسفا كه اين هم ديگه كاربرد نداره
  • سیا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    14 3
    وقتی مرد خانه نتواند نیازهای مالی و ... خانه اش را تامین کند این اتفاق می افتد ، همانطور که مهاجرت از روستا ها به شهر ها برای کسب درآمد بیشتر و کسب رفاه اجاماعی بیشتر صورت میگیرد، در خانواده هم بهمینصورت است ، اگر ولی خانواده نتواند رفاه ا، امنیت، آسایش، درآند و .. خانواده را تامین کند مهاجرت عاطفی و ... از آن خانواده صورت میگیرد. این 10 سال اخیر فشار های مالی و اقتصادی بقدری شدید از طرف دولتها بر خانواده های کشورمان تحمیل شده است ، خصوصا دوسال اخیر، که این مصیبت برا تمام خانواده ها مثل بختک دارد کل خانواده ها را از بین میبرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    41 3
    خیانت خیانت میاره
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    20 17
    آزادی های جنسی در تمام جهان نسبت به ۲۰ یا ۳۰ سال قبل خیلی بیشتر شدن. توی ایران مشکلات دیگه ای هم هست که این موضوع رو تشدید میکنه. اینکه عاملش اعتیاده یا ماهواره یا شبکه ی اجتماعی و موبایلی و اینترنت یا گرونی یا تقابل سنت و مدرنیته یا مهریه یا تفکیک جنسیتی یا افکار سنتی خانواده ها یا بازتعریف ارزش و ضدارزش یا هرچیز دیگه، متاسفانه کار زیادی نمیشه براش کرد...
  • کاظم IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    21 12
    من صددرصد باصیغه مخالف هستم مگر اینکه زن توان نداشته باشه
  • دیوید IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    32 5
    جهت اطلاع وزرای بهداشت از قدیم تا الان در کشوری که حرفه پزشکی به یک تجارت تبدیل شده و پزشکان آن کشور بجای طبابت و خارج از هر گونه نظارت به جراحیهای زیبایی و کاشت ایمپلنت و ... روی آورده و از طرف دیگر اکثریت زنان و دختران دچار اختلالات شخصیتی و در بسیاری موارد با باصطلاح زیباییهای اعطاء شده از سوی پزشکان تجارت می کنند، اوضاع همین جوری میشه و در آینده مفتضح تر هم خواهد شد. یه زمانی می گفتیم توی کشورهای غربی اساس و بنیان خانواده سست است. حالا بیا ببین خودمون به چه روزی افتادیم. فقط می تونم بگم متاسفم و سوال آخر اینکه آیا ما سزاوار غیر از این هستیم؟
  • m IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    43 12
    عجبه یه بارم از واقعیتای زیر پوست شهر خبر زدینو لاپیشونی نکردین..بدتر از اون میتونین یه سری به اینستگرام بزنین و دهه هفتادیا و هشتادیا که مادرای اینده هستن رو ببینین که برای مثال چطور برای سیکس پک له له میزنن..
    • ٨٠ A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      12 1
      اره واقعا يه من نگران سال هاي بعدم يعني جامعه ما رو نمي تونن درست كنترل كنن؟ كه اينجوري شدن اين دهه ٨٠ و ٧٠ چي كار مي خوان بكنن با جامعه. اينا هيچ احساسي نسبت به وطنشون ندارن. منتظرن كه توي اولين فرصت بذارن برن. من دهه ٨٠ ام و خودم مي دونم كه دارم مي گم ، من فضايي كه توش بزرگ شدم با ٨٠ هاي ديگه فرق داشت و داره ميدونم كه مي گم.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      41 3
      حيف كه نميشه گفت پسرها كه پدر هاي اينده هستن تو شبكه هاي اجتماعي براي چي به قول شما له له ميزنن
  • شهروند IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    5 0
    دردنیای کنونی گستره رسانه ها اعم ازفیلم وماهواره وبه حدی است که به سادگی برروی هر زن ومدی تاثیر می گذاردشدت تاثیربه اندیشه های فردی واجتماعی وخانوادگی هر زن ومرد بستگی دارد .یقینا" تمامی مولفه ها برروی خیانت زوج نسبت به همدیگر موثر است .عدم توانائی درارضاء طرف مقابل .عدم تمایل به ارضاء اندامی طرف مقابل .عدم تمایل ویا رضایت از اندام طرف مقابل . روحیه تنوع طلبی تمایل به داشتن روابط ازادوسوسه های شیطانی .اغفال شدن از طرف مقابل . نیاز های اجتماعی اقتصادی فرهنگی.تمایل به عرضه شدن ودر معرض دید بودن .تمایل به تجربه جدیدومهمترین مسئله این است که زن ومرددردوره کنونی بایستی صادقانه به این نتیجه برسند که در صورت قابل پذیرش نبودن برای همدیگر متجددانه واخلاق مابانه ومحترمانه جدا شوندحرام خداممنوع
  • يسنا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    25 11
    مهم ذات بشره. وگرنه بي بندو باري همه جا هست. من يه خانم مجردم. هم زيبا هستم هم جوان. هم شيك و مد روز لباس مي‌پوشم. تحصيلات بالايي هم دارم با يه شغل خوب. اينا رو نگفتم كه تعريف از خود كرده باشم.صرفا خصوصياتم رو گفتم.اما به ولله قسم تا اين همه سال رك تو صورت يه نامحرم نگاه نكردم.اصلا برام معني نداره. قابل درك هم نيست برام ارتباط هايي كه در قالب خيانته. من حتي ارتباطهاي معمول مجردهارو هم نميگيرم. نه اينكه مشكلي داشته باشم. نه. صرفا به خاطر شان و شخصيت و تعهد به پدر و مادرمه. واقعا برام قابل درك نيست. به خاطر اين مسايل هيچ ديد خوبي به زندگي زناشويي ندارم و با وجود سن بالام هيچ گرايشي به ازدواج ندارم.
    • احمد A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      6 0
      الآن گفتی جوونی
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      7 2
      "مهم ذات بشره" یعنی الان توپ تو زمین خداست
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      5 1
      جوان بودن با سن بالا داشتن براي ازدواج هيچ منافاتي نداره.يه زن 3خ و خرده اي ساله هنوز جوونه اما سن ازدواجش گذشته. به نظرم به تمسخر گرفتن پستها اصلا كار زيبايي نيست
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      2 1
      خوب بعضی مثل شما ازاین طرف بام می افتن . شما اگه به خودت مطمئنی بگرد تو خواستگارات یه شریک قابل اطمینان برا زندگی پیدا کن . دلیل نمیشه که ازدواج نکنی بعدم گیرم که ازدواج نکردی به نظرت چندسال می تونی دربرابر غریزه جنسی مقاومت کنی ...... من بهت می گم بالاخره غریزه جنسی یه روز شما رو مغلوب می کنه .اون وقت وقتی این نوشته امروزت رو می خونی می بنینی بی بندری نه تنها همه جا هست که تو وجود هرآدمی هم هست که از راه درست ارضا نشه ازراه غیردرست خودش رو ارضا می کنه .
  • میثم A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    46 4
    جالبه وقتی مردها خیانت میکنند میگن تنوع طلب و حریص و هیزه اما وقتی زن خیانت میکنه میندازن گردن مشکلات مالی مرد نه عزیزان توی این دوزه زمونه زنها هم تنوع طلب و حریص شده اند و انچنان ربطی به مسائل مالی نداره.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    9 1
    یاد یه جوک معروف افتادم که زنی به خاطر عدم توجه همسر به قاضی شکایت میکنه و مرد در محضر دادگاه با ارائه مثال و مخاطب قراردادن قاضی استدلال میکنه که خستگی زیاد باعث این قضیه شده. جوکش تو مثالیه که میزنه. کامل نمیشه بگم ولی اگه شنیده باشی الان داری میخندی .....
  • نسل دو سر سوخته DE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    11 18
    پس خیانت به همسر نه توجیه دینی و نه علمی دارد. نه عزیزم بزار من توجیح های دیگه رو هم خدمتتون عرض کنم گرانی و بیکاری و برده داری کاری پرخاشگری و بی توجهی زن نسبت به شوهر و زندگی ذهن خراب بیشتر خانمها که همیشه فکر میکنند شوهرشون داره بهشون خیانت میکنه از اینور به نیازهای جسمی و جنسی و آرامش شوهرشون توجهی نمیکنند از اونور چنان با ناز و عشوه با مردم دیگه صحبت میکنند که وقتی از دور میبینیش پیش خودت میگی بابا این فرشته تا حالا کجا بوده میایی خونه میبنی پای تلویزیونه کدوم کانلا؟ جم لعنتی کدوم کانال؟ فارسی1 لعنتی تا حالا چکار کردی؟ بچه داری کردم شامت کو؟ بچه داری کردم آره عزیز دلایل اصلی اینها هستند
  • محمد A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    19 45
    وقتی اسلام به مرد اجازه ازدواج مجددو موقت رو میده این خانم به اصطلاح دکتر کیه که با اون مخالفت میکنه؟
    • ایرانی A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      16 3
      بابا ول کن این حرفا رو.هی اسلام گفته اسلام گفته. آخه شما از اسلام و مسلمونی همین یک حرف رو شنیدی؟ رعایت عدالت بین همسران رو هم شنیدی؟ اینکه مردی با ازدواج مجدد با خانم جوانتر از همسرش دیگه یادش می ره زن و فرزندی هم داشته از گفته های اسلامه؟ یک کم فکر کن بعد جواب بده. اینم شده سلاح مثلا مردای ما.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    13 1
    تیتر کجا و متن خبر کجا. و خواننده هایی که نخوانده کامنت میگذارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    26 46
    من علاوه بر زنم با یک دختر دیگه در ارتباطم. علتش هم سادست: بهم به صورت یه کارمند تامین لوازم خانه و خرید برای خودش نگاه میکنه. وقتی هم ازش میخوام رابطه جنسی داشته باشیم یه روز سرش درد میکنه یه روز حال نداره و ... بعد از چند سال واقعا احساس کردم دارم داغون میشم. من فقط یکی رو میخواستم که باهاش خوشحال باشم و بهم محبت کنه که اون اینطوری نبود. حتی شام رو هم خیلی وقتا بیرون میخورم و دیروقت میرم خونه چون حوصله قرقر کردنش رو ندارم. نصف روزای هفته هم خونه مامانش اینا و خالش اینا و ... است. هر کی جای من بود کار دیگه ای میکرد؟
    • احمد A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      17 2
      جای تو بود دنبال یکم دنبال شرف می گشتم
    • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      16 1
      بهتر نبود اگر شما با ایشون صحبت می کردید و صادقانه خواسته های خودتون رو با همسرتون در میون میگذاشتید. حتی می تونستین از راهنمایی مشاوران استفاده کنید. من در جایگاهی نیستم که حق قضاوت شما و رفتار شما را داشته باشم و فقط فکر می کنم شما می توانستید به راه های دیگری هم بیاندیشید. در مورد سوالتون هم به طور کلی می تونم بگم: "کار غلط با تایید دیگران صحیح و درست نمی شود"
    • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      8 4
      به خدا بسپار و مرد باش. یه روز تموم میشه. و یه چیز عجیب خانمها در مورد مسائل جنسی نیازشون کم از مردا نیستا. تا خیلی وقتا بیشتر هم هست... بد نیست خانم رو یه دکتر ببری.
    • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      11 2
      شما اول علت این رفتار خانم رو پیدا کنید..چه بسا خود شما بی تقصیر نباشید.
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    28 13
    به خاطر مستقل شدن خانم هاست.بعدشم جالبه خانواده ها وقتی میرن خواستگاری ی دختر به جای این که به فکر این باشن که دختر وفادار باشن به فکر این هستند که باید خوش تیپ باشن
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    13 3
    قربان دهنت. خدا ادمهای با فهم و شعور رو حفظ کنه و طول عمر بده. این مردها خیلی دهن بین هستن بر خلاف اون ظاهر قوی خیلی هم تاثیر پذیر هستن هر کسی و هر اطلاعات غلطی بهشون بدی و هر طرف بکشونی همون طرف میرن بدون توجه به اینکه شاید افرادی بخوان با سطح فکر پایین اونها باهاشون بازی کنن و بخصوص تو مساله دینی. به نظر من هم توجیه نداره و جنس مذکر رو تا این حد سطح پایین و ضعیف نشون میدن بعد میگن زنها ضعیفه هستن یعنی الان باور شون شده همه چیز به خاطر یک چیز این خودش تاثیرش از صد تا ماهواره بدتر و بیشتره و الان تو ذهنشون صیغه رو بدون شرایط اموزش می کنن و از اون طرف بنیان خانواده رو منفجر می کنن و اسم حلال هم به هر قیمتی بهش می بندن یعنی طرف رو از این طرف مونده از اون طرف رونده میکنن
  • فرزین A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    14 1
    این جدائی ها یک دلیل نداره و دلایل بسیاری مثل عدم آموزش ، اقتصاد ، تنش اجتمائی و خیلی چیزای دیگه روش اثر گذاره . لذت های زندگی کم رنگ شدن
  • m EU ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    31 1
    اگر می خواهی یک مملکت را نابود کنی ابتدا فرهنگ و تمدن آن را نابود کن و برای نابود کردن فرهنگ ،خانواده را نابود کن چرچیل آیا شما میدانید که تورم در یک کشور باعث ناراحتی،عدم قدرت برنامه ریزی حتی یکساله،درگیری و تولید پرونده های قضایی و روانی شدن و... مردم آن کشور می شود؟به طوری که هیچ کس نمی تواند مقصر را و عامل بدبختی اش را پیدا کند آیا شما میدانید کسی که در نتیجه تورم ورشکست اقتصادی شد ،بیکار شد،روانی شد،معتاد شد حالا باید بنشیند و ببیند که چطور زنش و بچه اش و دخترش دیگر از آن او نیستند هر چقدر هم می خواهد بنشیند و دینداری کند و... اتفاقا این سایت خوب تیتری را انتخاب کرد ولی چندتا مانند این سایت جرآت دارند دردهای جامعه را نشان دهند ما دیگر آن تمدن بزرگ نیستم و آیندگان ما را لعن و
  • داش علي NO ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    38 3
    نكته اي كه يكي از دوستان نوشته بودند توجه من رو جلب كرد. اينكه معضلات جامعه ايران ناشي از تقابل سنت و مدرنيته هست. يعني اينكه تكليف آدما با خودشون مشخص نيس. اينكه چي يا كي رو واقعا ميخوان توي زندگي. اينه كه از اين شاخه به اون شاخه مي پرن و آخرش هم خوشحال نيستند. تجربه ي زندگي در خارج از كشور به من نشون داد كه تئوري سست بنيان بودن خانواده ها در غرب نادرسته. اينجا كسي خانواده تشكيل نميده مگه اينكه واقعا علاقه داشته باشه و بعدش هم تا علاقه هست وفا داري هم هست. اگه به هر دليلي رابطه كار نكرد متمدنانه جدا ميشن. هيچ دورويي و خيانتي هم لازم نيست چون استاندارد دوگانه زندگي شخصي و اجتماعي وجود نداره
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      5 1
      اینجا نمیشه مثل اونجا بدون ازدواج راحت زندگی کرد...اگر ایران هم این امکان داشت مثل همون آدم ها رفتار می کرد
  • sajad A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    60 5
    دلیل اکثر خیانتها دروغه یه ایرانی در طول زنگی دائما در حال نقش بازی کردنه ما کلا بازیگریم هیچ وقت صداقت نداریم و طرف مقابل خود واقعی مارو نمیشناسه دروغ دروغ دروغ دروغ جزوی از دی ان ای ایرانیه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    22 60
    نماز بهترین وسیله برای جلوگیری از فحشا است و کسی هم رابطه نا مشروع ایجاد کرد به هر دلیلی خدا گفته جاش در حهنم است دیگه حرف و دلیلی میشه اورد ؟؟
  • امیر A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    30 3
    به قول یکی از نویسنده ها، اخلاق جامعه ما، این روز ها رو به تباهیه... من جوون 22 ساله که فعلا ازدواج نکردم، سوالم اینه که چرا باید وضعیت اینجوری بشه؟ تو جامعه اسلامی؟ صادقانه خودتون قضاوت کنید، همین مسائل و گند کاری ها، باعث نمیشه جوونا، نسبت به ازدواج بی میل بشن اگه می خواید جواب بدید، خواهشا نصیحت نکنید و شعار ندید که گوش مون از این حرفا پره
    • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      44 73
      من جوون 22 ساله ام و ازدواج کردم ... برای ازدواج ام هم نه تالار ۵۰ میلیونی گرفتیم نه آپارتمان ۱۵۰ متری نه ست حلقه و طلا و ساعت ... فقط ساده برگزار کردیم همـــــین الانم زندگی مون پر از عشق و شور هس .. جامعه اسلامی به قول خودت میگه ازدواج باید ساده باشه تا من و توی نوعی بتونیم ازدواج کنیم .. الان هم سن و سالای من و تو همش میگن ای واااای ای هَوار پول نداریم خونه نداریم سرمایه نداریم ولی یادشون میره که یه خدایی دارن که هواشونو داره
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      11 12
      چرا به این بنده خدا منفی دادید؟؟؟ خب مگه ازدواج ساده بده؟؟
    • امیر A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      5 2
      خطاب به دوست عزیزی که جواب داده بود: صحبت من درباره ازدواج نکردن جوونا و بی میل شدن اونا به این کار، مسائل و موارد پولی و اقتصادی نیست که شما دربارشون گفتی؛ منظورم همین بحث عدم اعتماد و سست شدن پایه های ازدواج به خاطر همین کارای خانوم هاست... واقعاً خجالت آوره که زنا و دخترا، این کارها رو می کن... در صورتی که به نظرم پسرا تو این دوران و جامعه، مظلوم ترن... یه مانع بدی دارن به اسم خدمت سربازی به مدت تقریبا 2 سال ... بعدش کار مناسب، بعدش موقع ازدواجم که براساس عرف و سنت، یه جورایی انگار مسئولیت زندگی مشترک و حفظ اون برعهده مرداست ... اونجوری که من می بینم دخترا هم که دیگه مثل دخترای قدیم با حجب و حیا و سر سنگین و البته وفادار نیستن.
    • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      10 1
      والا دلت خوشه، 22 سالته و ازدواج نکردی و غر میزنی؟ مردم 30 سالشونه هنوز نمیتونن اردواج کنن، اصلا خدمت رفتی داداش؟ تو که الان وضعت خوبه هنوز زمان داری یک تکونی به خودت بده
  • یوسف A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    18 1
    اگه از اول هدف هر دو طرف تشکیل خانواده روی پایه های عشق و محبت واقعی باشه که خدا تو دلمون قرارش داده اون موقع اسمش ...ازدواجه ... یعنی مکمل همدیگر بودن تو خوشیها و ناخوشیها برای تمام عمر تو هر شرایطی یعنی درک متقابل چه زن و چه مرد فرقی نداره یاد دادن اینا به فرزندان هم وظیفه اصلی پدر و مادرهاست والا نگاه سطحی به ازدواج نتیجه عکس در پی داره تو زندگی مشکلات زیادی ممکنه پیش بیاد باید صبور و همدل باشیم خانواده یعنی یکدل بودن همسو بودن همصدا بودن خانواده یعنی زندگی در پناه خدا از خدا می خوام دلامونه از عشق و محبت لبریز کنه واسه همه تون ارزوی خوشبختی می کنم امین یا رب العالمین
  • مقیمی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    23 6
    قدیمها هم زندگی سخت بود و هم درآمد کم ولی این حرفها نبود . انتقام جوئی ، لذت طلبی محض ، ریختن قبح اینگونه اعمال و عدم هماهنگی جنسی می تونه از عوامل خیانت های زنانه باشه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    49 16
    جم تی وی داره کاره خودشو خوب انجام‌میده
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      13 5
      از کجا میدونی ؟ تو هم جم تی وی نگاه میکنی؟ خب اگه بده چرا میبینی؟
  • هادی A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    25 9
    اکثر اینارو اگه ریشه یابی کنید میرسید به اقتصاد،بیکاری
  • مریم A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    19 22
    سنگسار. یه چندتا رو سنگسار کنین بقیه حسابکار دستشون میاد
  • آریا A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    21 7
    قابل توجه خانوم هایی که میگن مردا چشم چرونن به قول دکتر انوشه : تا شما بوی بدی ندی هیچ مگسی روت نمیشینه
  • شاهد A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    10 12
    خانم دکتر محترم بیاناتتون خوب بود ولی فقط مساله رو تعریف کردید مانند هزاران ادم ایرانی که فقط خوب تعریف میکنند اما هیچ راه درمانی ندادید جامعه ما دچار فساد شده و مردها هرروز با چهره های زننده زنان مواجهند ایا مردان باید همیشه سر به زیر باشند و هیچ کس را نبینند ایا این ازادی مردان را سلب نمیکند ؟
    • ماتریکس A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      2 1
      نه شاهد جان. لازم نیست سر به زیر باشن. کافیه نوع نگاهشون رو عوض کنن. کمی انسانی تر فکر کنند. اینم مستلزم اینه که درست تربیت بشن. اره بزرگوار مشکل تربیتمونه نه وضع زنان خیابون. چقدر باید بدبخت باشیم که نوع پوشش یکی دیگه بخواد دلیل بهشت رفتن من باشه. چقدر ذلیلانه هست. چقدر حقیرانه. و یه چیز دیگه اینکه مرد بودن تعریف درستی ازش نشده. شما میتونی تعریف کنی. ممنون
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    20 0
    بابا ما با دخترا از همون سنین پایین کل کل داشتیم اصلا با هم جور نمیشیم چه اجباریه ازدواج کنیم؟ باید ازدواج غیرقانونی اعلام بشه
  • محمد A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    25 0
    یکی دیگر از اثرات تحریم همینه شک نکنید .
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    16 2
    خانمای محترم چرا اینکارا رو میکنین؟ زشته بخدا
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    14 0
    عداد کامنت ها نشان دهنده اینکه همه یه جورایی نگرانیم و حق هم داریم ، دوستان من متاهل هستم ، بیایید ناراحتی و عصبانیت خود رو یا روابط زناشویی از هم انتقام نگیریم بیایید به جای دور زدن های الکی و بیهوده تو سایت ها کمی در مورد نیاز های جنسی همسرمان تحقیق کنیم ، فکر نمیکنید دوستان خودمان هم کمی مقصر هستیم در این موضوع ،......
  • نظریه جدید1 IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    به نظر من یک مسئله جوانان درسن ازدواج هستند که می بایست عقلائی بیاندیشند وازدواج کنند با معیارهای انسانی واخلاقی وخدائی .یک مسئله خیانت زنان است که هزار دلیل وتوجیه منطقی وغیر منطقی دارد وخیانت مردان هم همینطوراگرمرد واقعا" بی توجه باشه نه ناتوان از نظر جنسیخیانت کنه ونه باشتباه در ذهن همسر خیانتکارمرد تنوع طلب باشهزن تنوع طلب باشهاز همدیگه خسته شده باشند هزاران مشکل داشته باشند و.. همه وهزار دلیل دیگه راهش گفتمان منطقی یا پذیرش داشتن روابط آزاد دو طرفیا ازادی از قید همدیگهاگر روابط ازاد رو پذیرفتند یقینا"زندگی شون خیلی شیرین می شه اگربا طلاق ازادهم شدندباززندگی ازتلخی قبلی کمتره مهم اینه که با آگاهی ورضایت طرف مقابل زندگی کنندبه هم خیانت نکنندحکم خدا طلاق زندگیحرام ممنوع
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    10 1
    همینایی که نظر دادن خیلیاشون جو زدن
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    7 1
    مشکل اینجاست که همه ،چه زن و چه مرد فکر میکنن مرغ همسایه غازه ،من یکی از دوستام همسرش تو شبکه مجازی با یه نفر ارتباط برقرار کرد، دوست من خیلی سعی کرد زندگیشون از هم نپاشه اما نشد ، حالا 5 ماه بعد از طلاق همسرش پشیمون شده و میگه اشتباه کرده، استفاده نادرست از اینترنت و اینکه فکر میکرد خانم های دیگه از خانوم خودش بهترن باعث شد اینجوری بشه ، حالا پشیمونه و میگه تو هم کار میکردی هم خونه داریت عای بود پشیمونم
  • مجتبی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    15 11
    اینا بزرگ نمایی هست من ک دو ساله هرچه گشتم برای موقت یکی پیدا نکردم نگرد نیست گشتم نبود.
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    8 3
    صبح که بیرون میرم ساعت 8 شب میرسم خونه خسته ام و فعالیتی نمیتونم بکنم کنار تلویزیون خوابم میبره 6 بیدار میشم 8 میرسم خونه اصلا حوصله اینکه با خانمم حرف بزنم ندارم در وضعیتی هستم ناچارم اینطوری کار کنم نمیتونم ساعات کارم رو کم کنم جمعه ها هم بدنم درد داره خسته هستم کلا حرفی ندارم بزنم و همش استرس هفته بعد رو دارم و باید یه سری کارا رو توی خونه جمع کنم تفریحی هم ندارم کلا خانمها فقط به فکر خودشون هستن این کامنتم با هزار جور خستگی نوشتم. بچه ها میگفتن ازدواج نکنین ما توجه نکردیم یاد دوران مجردی بخیر
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      4 3
      برو خدا تو شکر کن ... الان همه جوونا دارن غبطه موقعیت تو رو میخورن یه کار داشته باشن با یه درآمد بخور نمیر همه میگن کار نیس ولی تو که کار داری میگی خسته شدم ............ الان من خودم بیکارم ازدواجم نکردم برای اینکه کااااار ندارم
    • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      4 0
      ما نفهمیدیم جوونایی که میگن کار نیس بعد میرن سر کار مث شما چرا بعد یه مدت آرزوی بیکاری دارن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 0
    نفر سوم هيچ رابطه اي نشيد ، شبا خوابم نميبره از اين كه با كسي بودم دوستان نكنيد ، ميدونم مفته ، جا داره ، پولم ميده ولي نكنيد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    5 0
    متاسفانه یک لج و لجبازی بین مردها و زن ها شکل گرفته هر کدوم تقصیر رو گردن دیگری میندازه
  • hytj RO ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    http://banehtak.com بانه تک بهترین سایت فروشگاهی اینترنتی بانه
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 0
    در جواب ناشناس عزیزی که فرموده اند خانمهای محتر م اینکارهارا نکنید باید بگویم اگر محترم بودند که دست به چنین خطاهایی نمی زدند شما مردها هم لازم نیست اگر زنانتان به هزارویک دلیل نمی خواهند باشما زندگی کنند همه را نتیجه پیدا کردن کسی دیگر بدانید اینقدر جو سازی نکنید من که هر کس را در دور بر یادوستان واشنایان میبینم بسیار زنان خوب ودلسوز زندگی هستند وکلا زنان ومردان بد همان دختران وپسران شرور دوره مجردی هستند ادم بد که تغییر نمی کند چون ذاتش بد است اینها تا پیر سالی بد واحمق وشرورند وبدها بیشتر بین کسانی هستند که بهره هوشی پایینی دارند مخصوصا در زنان بد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 3
    خانه از پای بست ویرانست،یعنی پای بست ها،یک نگاهی به این کامنت ها بندازید میفهمید