یک خواننده بریتانیایی دلیل بحران سوریه را پیدا کرد/ علت جنگ، تغییر آب و هواست

شارلوت چرچ خواننده و فعال چپ‌گرای بریتانیایی اعتقاد دارد تغییرات آب‌وهوا سبب‌ساز بحران و درگیری‌های سوریه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات این خواننده در تلویزیون بی‌بی‌سی با واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و او را واداشت تا پاسخ منتقدان خود را در توئیتر بدهد. چرچ که یکی از مخالفان جدی سیاست‌های ریاضتی دولت بریتانیا است، با شرکت در برنامه‌ای در شبکه‌ی بی‌بی‌سی گفته بود که گرمایش جهانی یک فاکتور مهم در به وجود آمدن درگیری‌های سوریه است.

یک کاربر توئیتر درباره سخنان چرچ نوشته است : «بی خیال تروریسم و عوامل دیگر، بر اساس گفته‌های شارلوت چرچ کارشناس روابط بین‌الملل، تغییرات آب و هوایی دلیل بحران سوریه است.»

کاربر دیگری در این باره نوشت : «شارلوت چرچ تغییرات آب و هوا را مقصر بحران سوریه می‌داند، بله خشکسالی یک پدیده مدرن است.»

در این برنامه که در شهر کاردیف ضبط شده بود، مهمان‌های برنامه درباره حملات هوایی انگلستان در سوریه بحث می‌کردند. چرچ در این برنامه با اشاره به این که باید از مردم سوریه درباره دشمن واقعی‌شان پرسید، گفت : «نکته بسیار جالبی که بسیاری از مردم درباره درگیری‌های سوریه از آن آگاه نیستند این است که شواهد زیادی مبنی بر تاثیر تغییرات آب و هوا بر شروع درگیری‌ها در سوریه وجود دارد.»

این خواننده در پاسخ به منتقدان خود در توئیتر نوشت : «افرادی که دیدگاه مرا نادیده می‌گیرند، اندکی در این باره پژوهش کنند، آن‌گاه می‌توانیم با هم گفت‌وگو کنیم.»

منبع : دیلی‌میل / 2 اکتبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • max IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    39 9
    ایشون یک بار یه داعشی رو از نزدیک ببینه میفهمه وضع آب و هوا یعنی چی
    • مازنی A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      23 4
      توجه بفرمائید "گفته بود که گرمایش جهانی یک فاکتور مهم در به وجود آمدن درگیری‌های سوریه است" بسیاری از پژوهشگران هم این نظر و تأیید می‌کنند. مفهوم این جمله این نیست که آب و هوا می‌آد گردن آدم‌ها رو می‌زنه بلکه معنیش اینه که تغییرات اقلیمی شرایطی رو فراهم می‌نه که باعث نارضایتی می‌شه. وقتی که نارضایتی عمومی ایجاد شد هر چیز پیش‌بینی نشده‌ای مثل داعش می‌تونه از دل این نارضایتی سر بیرون بیاره
    • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      18 5
      شما هم بدون مطالعه حرف زدی. در چندین مقاله معتبر شواهدی ارایه شده که بحران سوریه به علت این شروع شد که کشاورزان به خاطر خشکسالی به شهرها مهاجرت کردند و بعد از این که نتونستن از لحاظ اقتصادی و فرهنگی در شهرها جذب بشن، پایه های اعتراض به حکومت اسد رو گذاشتند.
  • بی نام US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    17 5
    درست میگه سوریه درگیر خشکسالی بوده
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    13 4
    اين رو اولين بار يكي از كانديداهاي رياست جمهوري ايالات متحده مطرح كرد، اصل مقاله در سايت وزين ترجمان موجوده، اگه زحمت خوندش رو بديد ميفهميد پر بيراه نميگه
  • محمد EU ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    11 6
    این تحلیل مربوط به ایشون نیست. قبلا یک مقاله در این مورد در یکی از مجلات اینترنتی معتبر منتشر شده. توجیهات علمی زیادی هم داره. البته معلومه که درست نیست ولی یکی از دلایل میتونه باشه.
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    9 4
    این حرف اصلا دروغ نیست زندگی مردم خاورمیانه به کشاورزی وابسته هست منابع ابی خاورمیانه دارند تمام می شوند و کشاورزان بیکار
  • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    2 2
    دقیقا بحران و فراوانی آب خیلی تغییرات در تاریخ بشر ایجاد کرده حتی در بسیاری از مقالات یکی از دلایل مهم سقوط ساسانیان خشکسالی ایجاد شده در منطقه گفته شده است
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 4
    خشکسالی شاید دلیل اصلی زوال حکومتهای باستانی در بین النحرین وفلات ایران بوده .وامروز هم باعث بروز نابسامانیهای فراروان در این منطقه مانند مهاجرت .بیکاری وفقر شده که زمینه ساز جنگهای امروز خاورمیانه گردیده اگر این منطقه واز جمله ایران منابع سرشار نفتی نداشتند الان خالی از سکنه شده بود ومثل حکومتهای باستانی سومر .بابل /عیلام /اکد /کلدانی و همچنین تمدنهای فلات ایران مانند سکاها/مارلیک وشوش /شهر سوخته /جیرفت و.... از بین رفته بودند فقط وفقط پول نفت .