خواننده ارکستر ملی گفت: به نظرمن فستیوال موسیقی تهران فرصت مغتنمی است برای مقوله موسیقی جدی تا یک جریان سازی هنری و یک حرکت و نشاطی را در سطح جامعه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد معتمدی، خواننده ارکستر ملی ایران گفت: فستیوال موسیقی تهران از آنجایی که در وهله اول یک فستیوال موسیقی و هنری است و همچنین یک اتفاق جدیدی بود که در سال گذشته پایه گذاری شد، به نظرم فرصت مغتنمی است برای مقوله موسیقی و مخصوصا موسیقی جدی که یک جریان سازی و یک حرکت و نشاطی را به موسیقی ما در سطح جامعه اضافه کند.

وی افزود: همان طور که می دانید در کشورهای مختلف و کشورهای پیشرفته سازمان هایی مثل شهرداری ها موظف هستند که حداقل هفته ای یک فستیوال موسیقی یا یک فستیوال هنری در شهر داشته باشند که روحیه زندگی و نشاط را در آن شهر بتوانند به مردم هدیه کنند، ولی جای اینطور برنامه ها در کشور ما خالی است. با توجه به نسبت اتفاقات تلخ و مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در کشور ما وجود دارد به شدت ما دچار فقر این گونه فستیوال ها و اینگونه مراسم ها هستیم و این باعث شده که میانگین روحیه جامعه رو به افسرگی، انزوا و گوشه گیری برود از این رو طبیعتا این فستیوال یک نمونه ای است از نمونه های بسیار زیادی که می تواند در جامعه ما وجود داشته باشد.

محمد معتمدی درباره همکاری خود با ارکستر ملی در این فستیوال موسیقی، اظهار کرد: ارکستر ملی به اعتقاد من یک ژانر اصیل در موسیقی ماست و خود من شخصا روی این ژانر و این نوع موسیقی تعصب دارم کما اینکه با توجه به مشکلاتی که در دو اجرای اخیر بوده و کاستی هایی که به لحاظ برنامه ریزی بوده و همچنان بالای سر این ارکستر هست، خیلی از دوستان خواننده اصلا حاضر نشدند با این ارکستر همکاری کنند. حتی کسانی که در گذشته با ارکستر همکاری داشته اند حاضر نشده اند ولی من به خاطر عشق و علاقه ای که هم به این ژانر موسیقی دارم و هم به شخص آقای فخر الدینی داشته ام در کنار ایشان هستم.

وی در خصوص قطعاتی که قرار است 13 مهرماه با ارکستر ملی اجرا کند گفت: در این شب قرار است من چهار قطعه را همراه باارکستر ملی بخوانم؛ یک کار از مرحوم یاحقی با نام "ساغر شکسته"، کاری از مرحوم حبیب الله بدیعی با نام "بیا" و اثری از استاد لشکری با نام "به یاد صیاد" که تتظیم آن از مرحوم مرتضی حنانه است.همین طور اثر دیگری که در این اجرا می خوانم "کلبه" نام دارد که باز از مرحوم پرویز یاحقی است.

معتمدی درخصوص دیدگاهش درمورد برگزار نشدن این دوره از فستیوال موسیقی تهران در عمارت مسعودیه گفت: با توجه به برگزاری دور اول این فستیوال در عمارت مسعودیه باید دوره بعدی هم در آنجا برگزار می شد، ولی این را نیز باید در نظر گرفت که این فستیوال یک فستیوال نوپا هست و ما در شرایطی داریم تنفس می کنیم و روزگار می گذرانیم که خیلی عنایت نسبت به مقوله موسیقی وجود ندارد و تا این عنایت از سوی کسانی که دست اندرکار هستند نسبت به مقوله موسیقی وجود نداشته باشد بسیاری از مشکلات حوزه موسیقی از جمله فضای ثابت نداشتن فستیوال موسیقی تهران حل نشده باقی می ماند و مشکلات همیشه در جای خود باقی خواهد ماند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من کلید حل تمام مشکلات موسیقی ما و بالبتع فرهنگی ما دسترسی به یک نگاه درست و واقع بینانه به موسیقی است. برپایی این فستیوال و برنامه هایی اینچنینی می تواند کمکی به بهتر شدن وضعیت موسیقی کشور و دیده شدن مشکلات و کم و کسری های آن کند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =