دو مدال طلا و یک مدال نقره حاصل کار آزادکاران ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بود.

ایسنا نوشت:در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در دوحه قطر در جریان است،مسعود اسماعیل پور آزادکار وزن ۶۵کیلوگرم ایران موفق شد در دیدار نهایی با حساب یک بر یک توموتسوگو ایشیدا از ژاپن را شکست دهد و گردن آویز طلا را از آن خود کند.

اسماعیل پور دارنده مدال نقره جهان در مبارزه نخست مقابل چامارا از سریلانکا به برتری ۸بر صفر دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.وی در این دور نیز ریونگ هاک هوانگ قهرمان سال 2013 آسیا از کره شمالی را با حساب 8 بر 6 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. اسماعیل‌پور در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر 8 و با ضربه فنی روسلان پلی اف از ازبکستان را شکست داد .

پیش از این نیز یونس سرمستی نماینده وزن ۵۷کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف ندیرجان صفراف از ازبکستان رفت و حریف خود را با ضربه فنی مغلوب کرد و به مدال برنز این رقابت ها رسید.

سرمستی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ژیای مودی از چین با نتیجه 9 بر 7 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات ندیربک از قرقیزستان با ضربه فنی شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

این در حالی است که در ادامه رقابت های روز نخست علیرضا کریمی هم در حالی که نخستین میدان آسیایی خودش را تجربه می کرد موفق شد مدال طلای این رقابت ها را از آن خودش کند.کریمی پس از استراحت در دور اول به مصاف عظمت بیکبایف از قزاقستان رفت و با نتیجه 9 بر صفر حریف خودش را شکست داد.او در نیمه نهایی به مصاف امیدجان ایسمانوف از ازبکستان رفت و در نهایت با نتیجه 6 بر 4 این حریفش را برد تا راهی فینال مسابقات شود.

کریمی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن قرار گرفت و موفق با نتیجه 6 بر 3 به برتری برسد.این دومین طلای تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

اما کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن با ارایه یک نمایش ضعیف در دیدار نهایی مقابل آیال لازارف از قرقیزستان با ضربه فنی مغلوب شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

کمیل قاسمی نایب قهرمان جهان و برنده مدال برنز المپیک لندن بود در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم پنج بر یک دنگ از چین را شکست داد. قاسمی در نیمه نهایی نیز به مصاف محمد ساکلاوی از عراق رفت تا با برتری 11 بر صفر به برتری دست یافت.

همچنین یونس سرمستی نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران نیز برای کسب مدال برنز به مصاف ندیرجان صفراف از ازبکستان رفت و حریف خود را با ضربه فنی مغلوب کرد و به مدال برنز این رقابت ها رسید.

سرمستی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ژیای مودی از چین با نتیجه 9 بر 7 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات ندیربک از قرقیزستان با ضربه فنی شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

فردا(پنج شنبه) ۴ آزادکار دیگر ایران شامل احسان پور،داداش پور،یاراحمدی و محمدیان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۲۲عنوان قهرمانی در آسیا پر افتخارترین تیم قاره کهن محسوب می شود.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =